Ik had vandaag al eerder een topic geplaats over mn zoontje en dat hij niets meer wilt weten van mn man. Nu wil hij dus ook niet meer slapen! Hij is nog aan de beterende hand van flink ziek zijn dus dat zal ook niet helpen. Maar word echt wakker en gaat huilen. Als ik hem oppak is het meteen weer goed. Nu heb ik even gegoogeld en ik pas dus de wekkermethode toe. Maar man man wat kan hij krijsen zeg! Ik ben bang dat hij erin blijft! Hebben jullie tips? Want ik kan wel janken!!! Als ik de kamer weer afloop na een aai over zn bol dan suizen mn oren van het gekrijs. Aai over zn bol helpt ook niets. Pfff wat moet ik nu doen???
Ik zou hem gewoon lekker bij me nemen (zeker omdat ie ook ziekig is), maar dacht dat je dat antwoord niet zou willen gezien je dat als je dat wilde vast al wel gedaan had neem ik aan ! Laten huilen zou ik absoluut niet doen, zo een wekkermethode is ook iets dat wij echt niet zouden doen.
Tja maar wat dan??? Ikzit inmiddels ook echt te janken, ik kan hier echt niet tegen! Ik kan toch moeliijk de hele nacht beneden zitten met hem. Tussenn ons in leggen is geen optie aangezien wij allebei niet slapen dan.
Gewoon blijven zitten tot hij rustig is idd, dat is wat ik zou doen. Wij laten onze kinderen niet huilen namelijk. En mocht dat de hele nacht zijn, ja dan blijven wij de hele nacht beneden zitten met ze als dat nodig is. Misschien valt ie over een tijdje dan lekker rustig en veilig bij je in slaap en dan kan je evt lekker in bed gaan samen met hem, dan wel bij je houden ivm het weer wakker worden en het huilen. En tja dan maar een nachtje niet echt slapen voor papa en mama . Maar verdere tips kan ik je niet geven.
Succes in ieder geval! Maar wat je doet moet je echt gewoon zelf weten, je voelt het zelf waarschijnlijk het beste !
Om 1 uur is hij in slaap gevallen bij me en heb ik hem naar bed gebracht. daar werd hij wakker van en begon hij weer te krijsen. Maar wonder boven wonder is hij na letterlijk 10 sec. in slaap gevallen. Ik was gisteren al niet lekker en nu ben ik er nog slechter aan toe. En dan het idee dat we het vanavond allemaal weer opnieuw gaan beleven....
ik zou hetzelfde doen als jij.. ik deed ookweleens een flesje water ofzo geven,en dan kijken of mijn dochter dan verder sliep.maar als dat echt niet gebeurde.haalde ik er haal eruit en ging met haar zitten of wiegen enzz. als ze dan in slaap viel terug in bed leggen.. ik heb haar ook nooit laten gillen.. ik denk dat je even moet doorzetten succes!!
Dank je! Dat flesje heb ik gisteren ook geprobeerd maar hij is echt alleen stil als ik hem beet heb. Dus ik mag hem echt niet in bed laten liggen. Het is ook extra lastig dat hi jeven niets van papa moet weten. Die kan lekker slapen nu! En het leuke is dat volgende week mn nieuwe baan begint. Wat zal ik een goede indruk maken zeg...
Even doorzetten, het komt goed! Volg je moedergevoel.. Ik denk dat je het gisteravond heel goed gedaan hebt! Het is doodvermoeiend, ik weet er ook alles van.. Mijn zoontje is bijna 16 maanden en wordt nog minimaal 4 keer per nacht wakker... Gelukkig slapen we samen zodat ik iig mijn bed niet telkens uithoef..
Ik heb net het cb nog even gebeld om om raad te vragen. De wijkverpleegkundige vertelde dat ik voor nu goed gehandeld heb omdat hij net ziek is geweest en nog aan de beterende hand was. Maar daarna is wel het advies om hem in bed te laten liggen en dan elke 5 minuten een aai over zijn bol geven tot hij slaapt. Ze zei dat je daar heel consequent in moet zijn en het kan een paar weken duren voordat het effect heeft. Maar anders blijft het maanden duren. Ik snap haar maar het druist tochwel een beetje tegen mn gevoel in. Ik ben normaal geproken wel voor dat hij een half uur mag mopperen en huilen voordat hij in slaap valt maar dit is echt krijsen zoals ik nog nooit gehoord heb! Hmmm, ik moet er nog maar eens even over gaan denken.
Fijn dat hij uiteindelijk lekker is gaan slapen! Dat advies van het cb, nee daar heb ik geen goed woord voor over, wil alleen zeggen luister naar je gevoel dat zegt al genoeg voor mij. Liefs, Hanneke!
Muppet zo lastig he.. Hier is het op dit moment (hij is ook ziek) mama voor mama na... Krijsen niet normaal meer. Hopelijk gaat het werken bij jullie!! Ik duim hard Helaas kunnen wij deze methode niet gebruiken want onze buuf ligt wakker door Jamie.
Als jij hem niet wil laten krijzen dan doe je dat niet.....simpeler kan niet toch. Doe nooit iets waar je niet achter staat. Jaslene mag zeker wel mopperen in bed, doet ze altijd maar overstuur laat ik haar niet liggen. Ze wil overgens ook niet op schoot als ze moe is en naar bed wil.
Mamalijntje: Jamie is volgens mij net als Sem de laatste tijd. Ziek, ziek en nog eens ziek. Dat helpt niet mee hierin. Ik ben ook wel een beetje bang voor de buren maar dat zien we dan wel weer. Als ik moet kiezen tussen de buren en mn zoontje kies ik toch voor mn zoontje! Jij ook succes met je kleine boef! @Hanneke: Ik snap wat je bedoeld, maar als het nou echt zo goed helpt....
@Kimmeding: Ik sta een beetje in tweestrijd. Ik vind het namelijk ook niet de bedoeling dat ik de komende maanden maar 3 uur per nacht slaap, dat trek ik niet.
Ons buurjongetje is ong. net zo oud als jouw zoontje en die heeft hetzelfde probleem. Hij gilt 's nachts de hele buurt bij elkaar. En wij liggen regelmatig wakker van hem 's nachts (terwijl ik zelf 3 babys in huis heb die dan wel slapen). CB heeft hun geadviseerd om hem te laten liggen omdat het gewoon 'gewenning' is. Nou, de ellende duurt al maanden, er is nog geen nacht geweest dat we hem niet hebben gehoord. Zijn ouders hebben op gegeven moment eraan toe gegeven en hem bij hun in bed genomen, en sindsdien slaapt ie prima. Het kan gewoon een fase zijn, maar ook de teken dat je kindje jou nodig heeft op het moment. Hopelijk gaat zijn anti-papa fase wel snel voorbij zodat je man hem ook kan troosten. Wij laten de kindjes ook nooit huilen, en als troosten in eigen bedje niet helpt, dan maar met de baby zitten of bij ons in bed nemen.
@Adi: konden ze maar praten en gewoon zelf gewoon goed aangeven wat ze nodig hebben! Ik hoor wel vaker dat mensen zeggen dat je je kindje dan maar in bed moe nemen maar dat is gewoon geen optie! Dan slapen papa en mama niet. Dat hebben we al eens geprobeerd. Geloof me, als wij zelf ook zouden kunnen slapen dan, dan hadden we dat allang gedaan! Dan waren we meteen van het probleem af.