Dames, Wat zouden jullie nu doen als je kindje nu ziek werd/was met vrij hoge koorts? Ons zoontje is al een week aan het kwakkelen met verkoudheid en zondagavond werd hij niet lekker. Waarschijnlijk heeft hij afgelopen zaterdag wat opgelopen toen we op een kinderfeestje waren. Daar waren wat kindjes die niet lekker waren. En aangezien hij al verkouden was, was zijn weerstand natuurlijk lager. Maandagochtend ging nog redelijk maar maandagmiddag was het mis; 39 graden koorts en dat gaat tot nu toe door. Ik geef hem nu een paracetamol maar weet verder niet wat ik moet doen. Moet ik nu de huisarts bellen of? Zou het de mex. griep zijn? En zoja, wat dan? WAt zouden jullie doen??
Ik zou zeker bellen! Ik bel dan ook wel snel hoor, maar je weet maar nooit. Ik denk altijd zo, je kan beter te vaak en te snel bellen om niks, dan 1 keer te laat als er wel iets is... Succes!
Bellen! Ik zou geen enkel risico nemen. En je zoontje goed in de gaten houden. Drinkt hij nog goed, is hij alert, etc. En het maakt niet uit of het de gewone is of de Mexicaanse, beide hebben een zelfde verloop, toch. Ik hoorde trouwens wel dat het griepvirus dat die nu rondgaat meestal de Mexicaanse is.
als je kindje ziek is kun je altijd even bellen toch? waarom niet? Ze begrijpen het wel dat je bezorgd bent. Zoals hiervoor gezegd is, beter een keer te veel dan te weinig.
Ok, ik ga inderdaad maar bellen. Ik kan vanaf 2 uur vanmiddag weer bellen, ze zijn nu met pauze (en dan wil je eigenlijk liefst METEEN bellen maarja...). Ik maak me toch wel zorgen nu...
Probeer je niet teveel zorgen te maken... Goed dat je gaat bellen! Laat je weten wat ze zeiden? En als het heel slecht gaat, kun je altijd het spoednummer bellen!
Zojuist de assistent aan de telefoon gehad. Hoge koorts en benauwdheid houden zij op dit moment aan als kenmerken van de mexicaanse griep. Hij heeft wel hoge koorts maar is (nog) niet benauwd. We moeten het in de gaten houden, zei ze. De koorts mag niet langer dan 3 dagen duren en anders moeten we zeker contact opnemen. Voor de rest eigenlijk hetzelfde als altijd: laten drinken, hij mag niet versuft raken, paracetamol geven en voor zn neus neusspray (zoutoplossing). Dus we wachten het maar af!
Hoi! Hier ook een ziek kind. Mijn huisarts zei dat als ze eerst aan het kwakkelen zijn geweest (bijvoorbeeld al een paar dagen verkouden) en daarna de koorts, dat dat vaak de 'normale' griepverschijnselen zijn. Gewoon goed in de gaten houden!
Nou dat is wel een geruststelling! En inderdaad goed in de gaten houden, vooral als ie benauwd wordt inderdaad! Succes en veel beterschap!
Oh dank jullie wel voor je lieve reacties. Ik zat net even in te storten omdat hij nu toch wel behoorlijk ziek is, hij stond te rillen van de koorts, heeft een afte in zijn mondje, wil niet eten en maar een klein beetje drinken, had net 39.5 graden dus het stijgt nog steeds. Hij viel gewoon op de grond in slaap zo moe was hij. Hij ligt inmiddels alweer in bed, heb hem maar niet in bad gedaan, gisteren ook al niet. Nouja dat komt wel weer als hij wat beter is. Maar ik vind het echt eng!
Ik kan me voorstellen dat je schrikt!!! Mijn zoontje van 5 maanden moesten we vorige week ook ophalen van het kdv met koorts. Hij had op dat moment 38.5 en een dag later ineens 39.8, dus ook even de dokter gebeld en langs geweest. Hij had koorts door de verkoudheid.
Volgens mij hebben zowat alle kids dit te pakken, zo ook mijn zoontje! Goed in de gaten houden & bij benauwdheid direct aan de bel trekken! Succes!
Hoi hoi, Sinds vandaag is ook onze kleine meid ziek. Ineens hoge koorst bijna 39 graden. Ik en Jasmijn waren de afgelopen dagen al wat verkouden maar dan nu dit ineens, ze is super moe erg hangerig maar gelukkig drinkt ze wel goed. Ik was ook super bezorg en ook de HA gebeld, die zeiden kan inderdaad mexicaanse griep zijn of de gewone , het ziekteverloop is ongeveer hetzelfde en ze zei alleen dat je in de gaten moest houden dat ze voldoende dronk en plasluiers blijft houden. Verder paracetamol en uitzieken. Kan er niet tegen dat onze kleine prinses ziek wou dat ik ziek was i.p.v haar . Beterschap voor iedereen. Groetjes Debster
Hoi Hoi, Grappig ik wilde dezelfde vraag gaan stellen. Ook mijn zoontje is ziek geweest maar die kreeg het van de een op de andere dag heeft 4 dagen koorts gehad en had/heeft nog steeds last van zijn keel en hoesten. Ik denk dat de mexicaanse griep was omdat het echt een griepje is geweest. En als ze nu griep krijgen dan is het geloof ik 99% kans dat het de mexicaanse is? Houd je kindje gewoon goed in de gaten. Wij hadden gebeld met de Dokterspost en die zeiden gewoon in de gaten houden en als hij het benauwd krijg moet je maar weer bellen! Kan me daar zo over opwinden....!!!!Als je gevoel aangeeft dat het niet goed gaat gewoon weer bellen en eisen dat ze ernaar kijken en anders naar de eerste hulp gaan vertouw altijd op je eigen gevoel!!! Overigens gaat het met Tim nu beter hoor....dus je moet je niet al te veel zorgen maken maar houd het goed in de gaten!!!! Groetjes Lysanne
Hoi hoi, Ja je hoort het overal om je heen nu! Pffff dat was weer een zware nacht...het gaat nog steeds niet goed met hem. Vannacht nog koorts, 39.2 graden. Vanochtend had hij ook nog eens de diarree....en hij drinkt al zo weinig! Maar goed, er gaan nog steeds wat slokjes drinken in dus ik hoop dat dat voldoende is. Ik hoopte dat hij nu wat opgeknapt zou zijn maar helaas...
Mijn meisje was gisteren en eersgisten ook ziek. Koorts 38.9 en spuitpoep, niet eens verkouden. Maar nu gelukkig alweer beter. Maar ik heb toen de dokter gebeld, en we moesten s''middags meteen komen. En er werd een kweekje uit haar mondje en neusje gehaald. Ik heb begrepen dat ze hier ieder kind wat griep heeft meteen nagekeken woordt. Maar omdat ze nu alweer beter is weet ik al dat het geen M.griep is
hier ook een moeder met een ziek kind ook hier verhoging diarree en verkouden ook slaapt ze ineens langer dan normaal sinds gister eigenlijk maar hier kan het ook zijn van de BMR prik die ze vorige week heeft gehad
hier ook een dochter (de jongste) met 40 graden. Ze is wel zielig maar niet benauwd en eet en drinkt goed, zielig! Ik ben ook ziek maar minder erg. Ze zou wel diaree willen hebben. ze probeert al 2 dagen te poepen...