@ Banjabes: Ook geluk dus Maar idd je ziet wel een duidelijk lijn hierin!! Klopt wel dat ze eerder gaan praten.. Onze kindjes zijn trouwens bijna even oud..
Dat klopt volgens mij ook als een bus want Fay zegt al heel veel woorden, ging laat staan en laat kruipen en loopt dus ook nog niet echt..
Hihi, bij ons klopt het dan weer niet: Zoontje (2,5)=erg druk kindje, speelt wel wat minder lief (lees nauwelijks alleen), slaapt als een baby vanaf 6 weken oud, en liep met ruim 16 maanden. Dochtertje (5 maand)= tot nu toe rustig kindje, kan een half uur tot een uur zelf spelen in de box, momenteel weet ze even niet wat slapen ook alweer is, lopen kan ik nog niet zoveel van zeggen . TS: Maar ik herken het wel en ik heb heel lang gedacht dat ik het fout deed, totdat mn dochtertje geboren werd. Toen zag ik, het zit in het kind. Natuurlijk kan je als ouder stimuleren, maar je kan m niet veranderen. Maakt natuurlijk wel dat het af en toe lastig is.. Succes met jouw bengel .
Hier ook een druk, beweeglijk en ondernemend kindje. Slaapt niet echt super, ze kan het wel maar doet het niet altijd Verder is ze vlot qua ontwikkeling. Zelf spelen gaat nu weer wat beter, mits ze ons maar niet ziet maar ze is wel vrij snel op iets uitgekeken. Het liefst gaat ze de hele dag door het huis op ontdekking.
Mijn zoon van bijna een jaartje heeft hetzelfde Onze poppie wil ook maar 5 min zelf spelen en voor de rest met mama of met papa Het enige wat ik erg vind is dat hij nog geen geduld kent,dat is de reden waarom hij niet snapt dat hij even moet wachten tot mama klaar is met bijv kleren opvouwen of de afwas Daar ligt het ook aan bij ons Maar als ik kijk naar zijn lieve snuitje en zijn lieve lach dan smelt ik weer en ga lekker leuke dingen verzinnen om met hem te doen We hebben nu "hutje" waarin we een sprei over een paar stoelen trekken en eronder gaan zitten hihi Voel me gewoon weer "kinds"
hier ook een heel druk jongetje hij loopt sinds kort maar zelf spelen ho maar daar doet hij niet aan haha. op een dag dacht ik ik ga het toch proberen ik had speelgoed gepakt en in de box gelegd en hem erin gezet natuurlijk wou hij niet spelen maar zo iedereochtend om dezelfde tijd na zijn pap. en nu hij weet niet beter dan gaat hij even lief een half uurtje spelen! en het is nu gewoon vaste prik na zijn ochtendpapje en na zijn middagkoekje efe zelf in de box spelen daarna heeft hij mama voor zichzelf werkt echt perfect! veel liefs jaja
Volgens mij zijn kindjes net als mensen, allemaal anders. Als Mischa me niet met rust laat als ik even iets wil doen zet ik hem in zijn stoel aan tafel, in zijn tuigje. Dan kan hij namelijk wel heel lang heel zoet bezig zijn. Kleuren, met duplo spelen, zijn pannetjes... Grappig die theorie! Mischa liep met 12 maanden, ondanks dat hij 7 weken te vroeg geboren is. Gecorrigeerd liep hij dus met iets meer dan 10 maanden. En slapen is inderdaad altijd een drama geweest. Hij is nogal ongeduldig en als iets niet lukt wordt hij heel snel boos. Misschien is het temperament, en ik heb soms het idee dat hij weet dat hij iets wil, maar dat het niet lukt. Levi is nog erg klein, dus dat kan ik nog niet vergelijken.
Jammer Jann dat je niet zwanger bent. Volgende ronde heb je hopelijk meer geluk. Veel succes met klussen! Ja, onze kindjes zijn inderdaad bijna even oud. Grapig hoor! Leuk dat je nu bezig bent voor een 2e. Wij wachten nog even tot na april. We gaan dan trouwen in Bali, dus hier moeten we nog even geduld hebben!
@ Banjabes: We doen het nu ook echt heel rustig aan hoor. Niet verplicht klussen. Als het in januari nog niet raak is gaan we er wel echt voor. Wat gaaf dat je gaat trouwen in Bali!! Ga je daar dan ook wonen of neit??
Oh heerlijk Jann om zo relaxed ermee om te gaan. Mocht het gebeuren best, maar nog niet dan is het ook goed. Zo is de druk erachter niet zo groot (en blijft het vrijen heel leuk, want dan is het niet zo verplicht). Nee hoor, we gaan een maand naar Bali en de belangrijkste familie gaat mee. We trouwen daar in een enorme villa. Echt helemaal super! Mijn vriend houdt niet zo van zo'n grote dag met veel mensen en vooral veel verplichtingen. Toen dachten we; hoe gaan we het dan doen? En toen kwamen we op Bali uit. We zijn al eens op Bali geweest en dat was toen echt zooooo geweldig, echt een sprookje. Met een klein clubje trouwen we daar nu en ook een keer in Nederland, want anders is het niet geldig. Maar in nederland laten we alleen ons partnerschap omzetten in een huwelijk.
@ Banjabes: Geweldig hoe jullie dat gaan doen... Lijk me echt leuk!! Alvast een hele fijn dag Duurt nog wel ff maar vooruit. Ja is heerlijk hoor dat ik er nu zo mee omgaat. Dit is ons 2e kindje. wij zeggen altijd: de 1e is het "gemaakt".. Was wel gelijk 1e ronde raak daardoor maar goed. De 2e moet gewoon een liefdes baby worden Alleen doen als we zin hebben...
Nou Jann, Heerlijk hoor, geniet ervan allemaal. Misschien zal je dit keer ook wel weer heel snel zwanger worden dan van jullie kleine liefdesbaby. Lekker relaxed zo. De eerste keer heb ik ook gekeken naar wanneer mijn ei was en precies op die dagen zijn we echt zwaar aan de klus gegaan. Ook bij ons was het ook in ronde 1 gelijk raak.