Wij lopen tegen een probleem aan bij gebruik van de Romer King TS stoel voor onze zoon van net 2 jaar. Hij is nogal lang voor zijn leeftijd en heeft brede schouders. Dit zorgt ervoor dat hij in de King TS behoorlijk krap zit qua schouders, en dat hij bijna met zijn hoofd boven de stoel uitkomt, wat niet schijnt te mogen. Maar hij is pas 13,5kg wat duidelijk te licht is voor een groep 2 stoel. Bovendien vind ik hem met net 2 jaar te jong voor een groep 2 stoel waarbij je een gewone gordel gebruikt, hij zal eruit klimmen en de gordel losmaken. Dit lukt hem niet bij een 5puntsgordel. Dus onze vraag is, wie weet er een groep 1 autostoel die ruimer en langer is qua ruglengte dan de Romer King stoeltjes?? We hebben de Romer King Evolva 1-2-3 stoel op het oog, maar ik heb nog geen winkel kunnen vinden die hem heeft staan om te passen, of die me vertellen kan of die stoel ruimer en langer is bij gebruik van een 5puntsgordel.
We hebben bij Heuts (automaterialen) een autostoel gekocht van Nania vanwege hetzelfde probleem. Ook hier een hoofd al boven de stoel uit. Het is de Nania Beline SP Plus, kost 60 euro en is categorie 1,2 en 3. Hij kan er dus voorlopig mee vooruit! Suc6. Groetjes, Chantal
Toevallig ook net een Nania gekocht bij snowis.nl. Idd 123 stoel dus lang te gebruiken. Vind de zitting wel wat hard. Die van ons was 50 euro