Wanneer beginnen jullie babies met spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Firstbaby, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn zoontje is over een paar dagen 7 weken. Ik vraag mij af wanneer je echt met een baby kunt spelen. Wanneer kan hij naar zijn speelgoed grijpen? Als je bijv. iets met felle kleuren boven houdt blijft hij heel erg kijken en volgt het met zijn ogen.

Wat zijn leuke dingen om te doen met een baby? Of speelgoed waar hij mee kan spelen en leren bewegen?

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi vond met 6 weken de babygym al helemaal geweldig, lekker tegenaan schoppen en met de handjes tegen aan slaan. Of er alleen al naar kijken :d

3. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Het grijpen en zelf met een speeltje aan de gang gaan doet Nick sinds kort, dus hier bij ongeveer 3 maanden.
    Wat hij ook helemaal fantastisch vind is voorlezen! Natuurlijk geen hele verhalen, er staat op elke bladzijde maar 1 kreet, maar hij zit alles zo goed te bekijken en kan zich hier al goed op concentreren!

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian vond met een maand of 2 1/2 de babygym ook helemaal geweldig. Eerst slaan en kijken en naderhand echt vast proberen te pakken. Hij heeft er nu nog plezier van al sloopt hij hem ondertussen wel helemaal uit elkaar ;)

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Met 10 weken begon Nova de boog met speeltjes aan de wipstoel helemaal geweldig te vinden. Nu rolt ze de box door met een plastic sleutelbos aan haar linkerarm, een stoffen varken met een belletje erin op haar buik en een rammelaar in haar rechterhand :).

Maar voor de tien weken vond ze niets echt interessant, ze keek een beetje (maar ze keek naar alles), maar ermee bezig was ze niet.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin is ook vanaf 6 weken helemaal gefasineerd van zn mobielen en babygym...
    ook de tv vind ie geweldig en als ie erg wakker is doen we ook lekker "kletsen" met elkaar...
    Dat vind ie geweldig!

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Aisha was ook vanaf 8 weken helemaal weg van haar babygym en de winnie the pooh mobile. Nu pakt ze ze echt bewust vast en sloopt regelmatig de mobile (de babygym is er wat meer op gemaakt geloof ik haha). Een sleutelbos vindt ze ook erg leuk, maar wel pas sinds een maand ongeveer. Knisperdingetjes vindt ze wel ook al heel leuk sinds ze een week of 8 is.

8. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik heb inderdaad heel veel geklets met Nathan, dit deden we vanaf een maand of 2 denk ik. Vanaf 2.5 maand vind ik een vlinder en eend met een knispervelletje erg leuk.
    |Ik ben nog steeds bezig hem te interesseren voor de babygym. Hij wilde er in eerste instantie niet op, ging meteen huilen. Tegenwoordig lukt het een paar minuten, hij grijpt dan naar de beertjes die aan de boog hangen en pakt ze ook echt vast en probert ze eraf te trekken. Maar het lijkt alsof hij overgestimuleerd raakt van die bungelende dingen. Dus na een paar minuten haal ik hem eraf omdat ie dan gaat kronkelen en klagen en uiteindelijk huilen.

Deel Deze Pagina