Hoe spoelen jullie de shampoo uit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    De titel zegt het eigenlijk al....

Onze zoon vind het heerlijk om in de douche te gaan, haartjes wassen gaat ook goed, maar het uitspoelen heeft hij echt een hekel aan. Een washandje voor zijn ogen snapt hij nog niet. Als ik ze gewoon zo uitspoel begint bij te spartelen. Dus ik was ze nu en dan leg ik hem even op zijn rug, maar ook dan zet hij het op een brullen. Dit lijkt mij voor nu de beste oplossing, ik wil niet dat hij er straks zo'n hekel aan krijgt dat het al een crime wordt zijn haar te wassen.

Dus, hoe doen jullie het? Of tips?

2. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik leg mijn hand boven de oogjes op het voorhoofd als een kommetje zeg maar en dat spoel ik de haartjes uit.

Groetjes littleme

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Wat stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb zeg! Hoe simpel kan het zijn! :D

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mijn zoontje heeft er gelukkig niet zoveel last van onder de douche en in het badje doe ik het met een wasbolletje :D hoofdje iets achterover en dan gaat t prima!

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    douchen is hier drama dus gaat ze altijd in bad.. haren wassen was tot voor kort ook gillen en uit bad klimmen, maar nu ik het met een kommetje doe, en zij dr hoofd goed achterover houd gaat het goed. maar ojee als er en drup in dr gezicht komt pff

6. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wij spoelen het uit met een bakje - het loopt wel over d'r gezicht maar ze heeft er geen last van. Ik had ergens in een boek gelezen dat je ze eraan kan laten wennen door een geluid te maken (bijvoorbeeld woosh ofzo) en dan vlak daarna een klein beetje water over hun gezicht moet spetteren. Dat hebben we vanaf het begin gedaan en dan met steeds meer water en nu gaan er hele bakken overheen. We zeggen trouwens geen woosh meer ha ha!

7. Metire

Metire Niet meer actief

Mijn zoontje wou eerst ook niet met zijn hoofd onder de douche en deed dan net alsof hij verdronk.. maar moest toch de shampoo uitspoelen, dus dan telde ik hardop 1 2 3! Woeshh en dan deed ik hem onder de douchekop en dan lachen alsof het heel grappig is :p en dat nam hij over, na een paar dagen hoefde ik alleen maar af te tellen en dan deed hij het zelf :)

8. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Ik doe het gewoon met de douchekop maar zeg we gaan haartjes uitspoelen... 1, 2 en dan water er over heen, dan weet hij wanneer het komt

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zo doe ik het ook.... op de helft van het voorhoofd.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Mijn zoontje vond ik ook vreselijk. Sinds een paar weken gaat het beter. Ik zeg dat we de haren gaan wassen en dat hij z'n hoofd naar achter moet doen. Hij doet z'n hoofd naar achteren en ik spoel z'n haren uit. Dit gaat prima.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon vind het ook vreselijk als het water in zijn ogen komt met uitspoelen. Terwijl hij zwemmen super vindt! Ik kan hem nu gelukkig uitleggen dat als hij zijn hoofd goed achterover doet, het niet in zijn oogjes komt. Iedereen blij :)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hey, zo doen wij het ook! Alleen dan zonder dat Woesh-geluid. Wij tellen tot 3 en dan even snel met de douchekop over zijn hoofdje. Met mijn andere hand vorm ik dat kommetje op zijn voorhoofd zodat er geen water/zeep in zijn oogjes loopt.

13. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje vindt het heerlijk die sproeier over hem heen. Maar als het dan allemaal in zijn gezicht loopt begint hij te proesten en probeert hij vaak door het hele bad te rennen. Wij doen het dus ook met een kommetje, hand voor zijn gezicht en onder tussen de gewone kraan aanzetten zodat hij afgeleid is en even STIL zit haha

Deel Deze Pagina