Hoi meiden, Eind februari wordt onze dochter 2 jaar. We hebben echt nog geen idee wat we haar voor haar verjaardag moeten geven. Ze houdt niet van poppen, ze is meer van de puzzels, blokken(toren) en kleuren. Ze verkiest jongens speelgoed boven typische meisjes dingen. Van haar opa en oma krijgt ze een speelkeukentje. Super leuk, maar nu moeten wij nog iets voor haar verzinnen. We zaten te denken aan een leuke loopfiets of driewieler, alleen wonen wij in heuvelachtig gebied ( we wonen in het buitenland ) dus dat lijkt ons weer een minder veilig idee. Kortom, hebben jullie suggesties voor een 2-jarige?
Kan de loopfiets ook niet in de tuin of zelfs binnen? Neem aan dat ze toch een keer zal moeten leren fietsen? Er zijn vastel veilige stukken waar je naast en met haar kan oefenen? De fiets is hier namelijk echt een hit. En hier ook geen barbiemeisje. Wat weo erg geliefd is zijn de toet toet auto's en zoefzoefdieren. Maar ook idd puzzels, houten grote kralen, bambino loco misschien?spullen voor in de keuken?
Nee, helaas is het enkele stuk asfalt wat we voor de deur hebben slecht van kwaliteit en aflopend, ik vind het doodeng om haar daarop te laten fietsen. Daarentegen hebben we een immens grote tuin, maar ook die loopt heel erg af. In de toekomst is het wel de bedoeling om een deel af te vlakken voor een fijn terras en voor de kinderen een mooi speeltoestel te plaatsen. Maar momenteel dus nog even niet, het budget hebben we nu niet. We wonen hier sinds augustus 2016 en mijn man heeft ons eigen huis gebouwd, wat ook nog niet helemaal af is. Eerst moet dat dus afgemaakt worden. Maar om even terug te komen op cadeautips heb ik toettoet auto's en zoefzoef dieren ook al door mijn gedachten laten gaan. Haar automatisch bestuurbare autootje vindt ze ook helemaal geweldig. En idd wat spullen voor haar keukentje zijn een optie of een leuke speeltent.
Wij wonen in Frankrijk, daar fietst het gros van de mensen toch niet. Daarnaast zijn de wegen hier ook niet op ingesteld, zijn geen fietspaden of iets dergelijks. Fietsers moeten van dezelfde weg gebruik maken waar auto's 90km/uur mogen rijden. Ik zie het me nog niet doen, doodeng!! Om maar over heuvel op, heuvel af te zwijgen. Heb je toch echt wel een elektrische fiets nodig
Play doh, duplo, krijtbord, stoepkrijt, playmobil (of playmobil 123), kralen, speeltentje, autogarage, tafeltje met een stoeltje
Onze dochter wordt ook binnenkort 2, ze krijgt van ons inderdaad een loopfietsje. Van mijn broer krijgt ze een poppenkinderwagentje, maar als het geen meisje-meisje is, is dat misschien niet hét cadeau. Van mijn ouders krijgt ze een Magibook van Vtech, super leerzaam. Anders misschien Duplo, voorleesboekjes?
Onze dochter is net 2 geworden Zij heeft van ons de stal met paarden en poppetjes gekregen van little friends. Super succes! Van de opa’s en oma’s heeft ze en tipi tent gekregen. Ook een grandioos succes! Van de rest veel prentenboeken ( ze is gek op lezen) en een aantal boekjes van bobbi. Stickers zijn hier ook altijd een succes trouwens.
Ik dacht ook meteen aan een glijbaan of ander buitenspeel ding, bijv speelhuisje. S is helemaal dol op zijn trekkar, zeult ervan alles mee de hele buurt door. We hebben zo'n plastic ding van het kruidvat, maar die voldoet. En Y kreeg oa deze toen ze 2 werd: http://m.leenbakker.nl/m20/vloeren/vloerkleden/vloerkleed-sweet-town-roze-95x200-cm?dfw_tracker=9634-1349964&gclid=CjwKCAiAy4bTBRAvEiwAFtatHM_1BqpyZPYXESWOncyroS2VBfllDbL50Xt6XHze3gg4Bs5iJcU2yhoCDtEQAvD_BwE
Dochter word ook 2 Ze krijgt een tipi tent Een poppenwagen En nog wat dingen zoals een kassa, spelletjes.
Ik hou van houten speelgoed. grimm’s heeft heel mooi houten speelgoed waarbij ze echt hun fantasie kunnen gebruiken. Ook hele gave puzzels. En de regenboog is tof. Een houten trein vinden de meisjes hier heel leuk. Is eigenlijk hout gecombineerd met plastic. Van brio. En een poppenhuis vinden de meeste kinderen wel leuk. Ook ons zoontje speelt graag met het poppenhuis. Is ook net twee. Begint al een beetje rollenspel te ontwikkelen.