wanner fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door joel, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo jason is nu zon 15 wkn en over ongeveer 3 weken mag hij fruithapje.
    ik hoor van meerder dat ze al eerder gaven, en heb t zelf ook 2 x gedaan(paar lepels) hij vind het heerlijk maar hij heeft gewoon niet genoeg meer aan zijn fles(laatste 2 dagen gaat weer goed) hij doet alles wat ze normaal met 4 maanden doen met dat smakken en alles gewoon( kwa ontwikkeling is hij ook4 maanden behalve zijn darmen. zou t kwaad kunnen om toch 2 x in week om dat te doen? cb zei liever niet maar wel rijstebloem maar hij slaapt goed en vind t nutteloos om dat dan te geven. zijn er meerder mensen die er iets eerder mee begonnen zijn en hoe ging dat?

Edit moderator: verplaatst naar Voeding

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee was 3 maanden toen ze fruit kreeg.
    ik begon met een half peertje

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat bedoel je precies met qua ontwikkeling is hij 4 maanden? Snap m niet helemaal?
    Ik bedoel, dat ie smakt en dat soort dingen, dat doen baby's van 3 maanden ook volgens mij.

Maar je geeft zelf al aan dat ie dan wat verder in zn ontwikkeling is (althans, ik denk dat je dat bedoeld toch?)behalve zn darmpjes. En juist om die darmpjes gaat het toch?

Hier ben ik zelf begonnen met 4 maanden een paar hapjes fruit te geven om de dag. Met 5 maanden ben ik ook begonnen met groentehapjes. Ging beide goed :)

Groetjes Jessy

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik ben met 3 maanden en 3 weken begonnen om mijn zoontje (hij heet ook Jason) fruit te geven. Eerst een paar hapjes per dag en nu zit ik op een half tot heel potje op een dag. Vanaf 5 maanden begin ik met groente dus dat is over 10 dagen!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik weet niet meer of ik nu met fruit of groente ben begonnen (het een was beter dan het andere kan ik me herrineren maar weet effe niet) onze dean was ook 3 maanden toen hij behoefte eraan kreeg maar hij was bijna 4 maanden toen we zijn begonnen (geloof ik hoezo dement haha...) ik liet er altijd 1 dag tussen in het begin om te kijken hoe hij erop reageerde (en ik wist aan welke soort eht zou liggen) en scheelde een hoop spuugwerk en was gewoon een tevreden manneke (die al niet meer genoeg had aan forte e.d.)

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Lisa begint er nu ook al mee, als wij zitten te eten kijkt ze het eten gewoon van onze vork af, hahahaha
    Ik heb haar ook al een paar keer wat lepeltjes fruithapje gegeven, ze vind het heerlijk maar ze krijgt nog niet zo veel en ook nog niet elke dag.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    rijstebloem kun je ook geven om pap te maken van de fles. Of van een deel van de fles. Dan kan hij toch vast 'eten' met een lepeltje.
    Ook heb je rijstebloem met vanille smaak, dus dan leert hij ook wat anders eten.

Kijk en smakken envan je bord af kijken en uit je mond eten, dan doen ze allemaal wel. Maar jij bepaalt wat goed is en wat niet. Dus ik zou het advies opvolgen.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja klopt deden wij ook (rijstebloem) ik zat net effe in zijn boekje te kijken en ben begonnen met groenten ipv fruit dan om de dag, dus de ene dag rijstebloem en de andere dag een groentehappie..

Deel Deze Pagina