zoals de titel al aangeeft ben ik erg benieuwd hoe een baby leert kruipen, als dominique op haar buik rolt probeert ze haar kont omhoog te duwen maar dan valt haar gezicht naar beneden, kan ik iets doen om haar te helpen, want ze wordt nogal gefrustreerd als het haar niet lukt?\ Hoe deden jullie beebjes dat en bij welke leeftijd? Niet dat ik het belangrijk vindt hoor wat ze wel of niet kan maar ben gewoon nieuwschierig! Henriette
Meestal gaan ze eerst tijgeren en komt daarna het kruipen pas (met 8 maanden misschien zoiets). Misschien probeert jouw kindje te tijgeren (al lijkt 5 maanden me nog wel wat vroeg maar misschien is t gewoon een voorbereiding) maar werkt de ondergrond niet mee. Of ze wil misschien iets heeeel anders waarvan je als ouder zijnde geen idee hebt maar dit lukt dan niet en dan worden ze gefrustreerd...zie ik bij mijn dochtertje ook heel vaak! Geeeen idee wat ze wil maar t is duidelijk dat ze IETS wil en dat t NIET lukt hahaha Kan ze wel terugrollen naar haar rug als ze op haar buik ligt? anders is dat t waarschijnlijk wat ze probeert te doen!
Hij begint hier nu met kruipen. Hij schuift zijn knietjes eronder en gaat zo vooruit schuifelen. Op ons bed gaat het makkelijk, maar op onze laminaten vloer iets minder soepel.
ik weet niet wat ze probeert, nee ze kan nog niet terug rollen enals ik haar help begint ze lawaai te maken zodra ze weer op haar rug ligt. Ze wil dus op haar buik en als ze gewoon ligt kan ze makkelijk haar hoofd hoog houden maar als ze haar kontje omhoog drukt valt haar hoofd naar beneden,het is wel een guitig gezicht maar ze vindt het zelf erg frustrerend! Henriette
Eva wil ook graag kruipen, maar op het laminaat gaat het lastig inderdaad. In haar eigen bed lukt het wel, ze slaapt vaak met haar knietjes onder zich gevouwen en kruipt dan zo in haar slaap (ziet er heel lief uit!) Misschien maar eens bij ons op bed proberen, had ik nog niet aan gedacht.
@ Snoopy, zo zit ik regelmatig een uurtje bij ons op bed. We hebben een supersize en dan kruipt hij alle kanten op. Erg leuk en lief.
Gewoon de natuur de gang laten gaan. Komt vanzelf wel hoor! Hier nu in de tijgerfase maar hij komt toch al een paar meter vooruit als hij zich de moeite doet. Soms gaat zijn kont heel hoog de lucht in en vergeet hij zijn armen vooruit te plaatsen en dan valt hij om hahaha.
dat is iets wat ik me al 14 maanden afvraag! hahaha Tijn kruipt nog steeds niet. Hij schuift op zijn billen rond, of loopt aan tafel, muur etc. Toen hij 2 maanden was rolde hij, bij 4 maanden ging hij zijn hele box door en bij 6 maanden dweilde hij over de vloer, dus iedereen zei: die kruipt voor je het weet. Hij deed pogingen, maar nee hoor, Op zijn billen vind hij veel fijner! Ik dacht de natuur ook een handje te kunnen helpen, maar gaf het snel op, alles komt vanzelf en zo niet, dan vinden ze wel een andere manier(zoals Tijn dus) kus miek
hier ging het van zitten naar ineens kruipen op knieen en handjes. 9,5 maand maar wel meteen goed. Daarvoor was het wel naar voren hangen soms op 2 handjes en zo steds verder maar wist niet wta z emet der beentjes moest doen. opeen kroop ze op 28 juni zo weg haha en nu kan ze er gene genoeg van krijgen en is supper senl. ze heeft nooit getijgert en kon alleen wat achteruit schuiven op haar billen en dacht ook dat z eneit ging kruipen. toen ze opeens ging oefenen met de kruiphouding was het zo geleert. dis alles heeft in z'n 2 wk afgespeelt . ze kon dus al wel zitten ,draaien en rollen. nu is ze aan het oefenen met optrekken maar blijft op haar knieen staan haha. ik heb wel toen ik zag dat ze het probeerde gestimuleerd door een bal te laten rollen en zo wilde ze er wel achteraan. ze had net dat beetje lef nodig om te bewegen in deze houding . ook ging ik tegenover haar zitten om der uit te lokken om te komen. Vanaf dag 1 dat ze het kon kwam ze al heel ver maar was wat langzaam en nu na 2 wk kruipt ze heel de kamer door en snel ook kruipt ze me heel de dag achterna en is dan super happy
Leuk is dat he dat ieder kindje zijn eigen (beste) manier van voortbewegen uitzoekt! Mijn nichtje is 2,5 jaar geleden geboren met een spoedkeizersnee en alles wat mis kon gaan ging mis..om een lang verhaal kort te maken de artsen waren er van overtuigd dat ze een kasplantje zou worden (als ze t al zou overleven) en noooit iets zelf zou kunnen maar nu is ze 2,5 en ze heeft zichzelf van alles aangeleerd en dan op haar manier! Ze doet heel veel vanuit haar buik (die is ook ontzettend plat en hard van de spieren!), ze kan op haar eigen manier goed zitten nu (en als ze achterover valt vangt ze zich op met haar buikspieren), ze trekt zichzelf omhoog aan iets zodat ze kan 'staan' (ze staat niet goed op haar voeten maar ze 'staat' wel!) en ze 'kruipt' dmv van een soort kikkerbewegen weg te huppen! Zo super! Haar rechterhandje doet t niet zo goed (ze is spastisch aan haar handje) dus ze leert zich heel veel met links aan maar toch ook met beide handen doet ze dingen alleen is haar rechterhandje dan een knuistje! En toch lukt het haar om bijvoorbeeld een rietje van een pakje drinken uit het papiertje te halen en in t pakje drinken te steken! (geestelijk is ze verder wel helemaal goed trouwens alleen ze praat ook nog niet) Zo zie je maar dat kinderen hun eigen weg daarin vinden, dat is toch echt bijzonder en leuk he!
Amy kruipt sinds 2 weken nu ongeveer. Dat ging ook ineens daarvoor was het een beetje tijgeren maar ineens had ze het door. Erg leuk om te zien.
Op de buik schuiven en beetje voortbewegen dmv de ellebogen/armen. Zoals ze in t leger ook wel oefenen, dan moeten ze op hun buik onder hele lage obstakels doorkruipen!
rachelle kruipt nog stees niet. tenminste niet op handen en voeten. ze tijgert wel al sinds een maand of 8 door het hele huis, en gaat nu overal rechtstaan, dus ik denk dat ze het echte kruipen hier gaat overslaan.
dat kan natuurlijk ook nog patricia dat ze de kruipfase overslaan, leukom al deze verhalen te lezen, ik merk wel dat 8 maanden wel een beetje het gemiddelde is van kruipen, leuk al die dingen die nog komen gaan! Henriette
Siem ging pas tijgeren met ruim 10 maanden! Daarvoor had hij hier geen behoefte aan, terwijl hij al wel eens zijn kontje omhoog deed, zoals jij beschrijft. We hebben hem wel eens geholpen met de knietjes vooruit te bewegen maar het werkte allemaal averechts. Nu tijgert hij supersnel en hij kruipt ook al voorzichtig op handen en knieën. Wij hebben hem zelf het tempo proberen aan te geven en hebben de frustraties gelaten voor wat ze zijn. Ik heb trouwens ooit ergens gelezen dat het helemaal niet erg is voor een baby om soms gefrustreerd te zijn, want dat sterkt ze om door te zetten. Als je ze dan zou helpen, kunnen ze lui worden. Dit moet je natuurlijk inschatten bij je eigen kindje, maar 5 maanden is nog vrij vroeg om te kunnen kruipen. Dat is mijn mening hè. Ik vind ruim 10 maanden ook wel weer een beetje laat, maar het voordeel was dat we heel lang niet hoefden op te letten waar Siem was Succes!
Hoi hoi, ik vind het grappig om te lezen dat elk kindje dit anders doet. Sara begint er nu ook mee, ze schuift het hele bed door. Wisten jullie trouwens dat er 7 manieren van kruipen bestaan? Op je billen zitten en schuiven is er ook één. Pas geleden een hele docu van gezien. Aisca