Dat vind ik nu toch raar, iedereen loopt hier overal te verkondigen dat je je kindje niet mag laten huilen, en als het niet in zijn eigen bedje wil slapen, niet forceren, gewoon bij je nemen, ... Maar als het komt op "de ontwikkeling", mag het plots wel. Dan moet je je kind maar forceren en laten huilen. Ik wil het beste voor hem, daarom kwam ik hier ook tips zoeken om het hem zo snel mogelijk te leren hoe het zelf moet, maar ik ga hem echt niet hele dagen laten huilen omdat hij per se op zijn buik moet liggen, dat vind ik niet verantwoord. Bedankt voor alle tips, en ik ga akkoord dat wanneer ze gefrustreerd zijn, je even moet doorbijten, maar hij is de ganse dag overstuur geweest, dus dat gaat me te ver.
Ik liet mijn dochter echt niet gefrustreerd huilen hoor, zodra ze iets niet meer fijn of leuk vond, pakte ik d'r lekker op. Ik heb nooit iets expliciet gestimuleerd, laat staan geforceerd, ik volgde mijn dochter juist. Frustratie kan idd net dat laatste duwtje geen, maar kan ook betekenen dat iets gewoon nog niet lukt en je even een stapje terug moet.
Misschien kun je hierover advies vragen aan een kinderfysiotherapeut? Wordt vergoed vanuit het basispakket en zij hebben altijd hele goede tips en trucs en passen hun adviezen aan aan jullie als ouders en aan jullie kindje.. waarschijnlijk kun je dan na 1 consult zelf aan de slag op een verantwoorde manier die bij jullie past. .
Ik heb nergens gelezen dat iemand zei dat je je kind maar de hele dag moet laten huilen. Alleen dat je hem beter niet meer op zijn billen moet neerzetten. Ik neem aan dat hij anders ook niet de hele dag zit? En hoe lag hij erbij toen ie nog niet kon zitten? Misschien op zijn rug laten liggen zodat ie zelf lekker kan rollen door de kamer? En dan blijft ie vanzelf wel een keer op de buik spelen?
wij hebben ook fysio gehad, ze komen bij je thuis en gaan op een hele rustige een speelse manier oefenen. ook geven ze je tips. Mijn dochter sliep vanaf 4 weken op haar buik dus dat was nooit het probleem op der buik doet ze alles , maar hier wilde ze nooit op der rug en rollen. daarnaast was ze gauw overprikkeld . ze wilde met 2 maanden continu staan , dus ik zette haar steeds neer achteraf kreeg ik '' op me kop'' van de fysio dat dit averechts werkt en echt niet handig is. Ze heeft me geholpen met oefeningen met haar te doen en toen ging ze ineens rollen op der rug van links naar rechts en overstrekte ze niet steeds zo erg.
Ik zal wel het halve forum over me heenkrijgen maar haar baby is 8.5maand oud, oud genoeg om te zitten lijkt me,... Het enige probleem is dat hij de tactiek niet kent en als hij een hekel heeft aan buikligging zoals mijn zoontje dan kan ze misschien nog een jaar wachten vooraleer hij gaat zitten vanuit buikstand,... Wij krijgen ook fysio en we moeten enkele keren per dag oefenen met rollen en buikligging maar zeer zeker niet als hij gefrustreerd is want dan zal hij er helemaal nooit iets aan vinden. Ik heb haar gisteren gezegd dat mn zoontje wil zitten, als ik hem niet neerzet hij dan echt boos word dus ik zet hem regelmatig neer en ze heeft hem ook zien zitten, als mn zoontje naar achteren valt, wat niet snel gebeurd dan duwd hij zichzelf wel weer recht met zijn armpje en buikspieren maar als hij zelf moet gaan leren zitten vanuit buikligging dan heb ik de hele dag een huilende baby en dan vrees ik dat hij nooit kan gaan zitten Wel moet ik enkele keren met hem gaan oefenen om te leren draaien, hij kan het wel, heeft het een dag of 2 veel gedaan maar daarna niet meer, nu al minimaal 2 weken niet meer dus dat moet ik wel met hem oefenen, als hij dat goed kan vind hij buikligging misschien, hopelijk wat leuker en wil hij uit zichzelf misschien wat meer uit zichzelf gaan ontdekken. Ik heb gisteren dus tegen mn fysio gezegd dat ik hem regelmatig neerzet, niet te lang maar als het aan mn zoontje zit dan blijft hij een uur zitten of nog langer zelfs en dan spelen, spelen en spelen. Ze vond het ook zo mooi om te zien hoe goed hij het al kan en hoe mooi hij op die manier kan spelen. Mn fysio vertelde me niet dat het niet mag en ik heb zeker weten een hele goede fysiotherapeute wat ons al heel goed heeft geholpen en heel veel tips geeft. Nu dus enkele keren per dag oefenen met rollen en buikliggen maar hem eens laten zitten mag ook en dit is ook zijn cadeautje, even oefenen en dan even zitten en lekker spelen En als hij te gefrustreerd is moet ik hem er niet mee pesten, een beetje boos is niet erg maar gefrustreerd en echt niet willen dan moet je dat ook niet doen.
ik heb ook niet geschreven dat je hem de hele dag moet laten huilen, maar niet als hij zo gaat krijsen meteen op zn kont moet zetten. Je vraagt zelf advies hier. Ik vraag mij ook af of je dan pas begonnen bent met hem op zn buik te leggen, anders snap ik niet waarom hij zo tekeer gaat.
Pff maar goed dat ik dit lees. Ik zette mijn zoontje ook wel eens gewoon in de zithouding, niet wetende dat dit zo slecht is. Ook hij is druk aan het oefenen. Hij zit op handen en knieën en dan begint inderdaad de frustratie. Lastig hoor om dat vol te houden. Hij is trouwens niet zo gefrustreerd als jouw zoontje Valora (alhoewel hij nu wel erg huilt). Hij blijft het wel proberen terwijl ik niet het idee heb dat het 'laten huilen' vooruitgang gaat boekt bij jouw zoontje.Succes ermee, ik snap je frustratie. Ik heb mijn zoontje trouwens ook wel in de kinderstoel zitten tijdens het eten. Mag dit dan ook nog niet?
Eten is natuurlijk een ander verhaal, dat gaat niet liggend. Zitten is alleen geen speelhouding voor een baby dat zelf nog niet gaat zitten. Ze ontwikkelen zich veel natuurlijker en sneller liggend op de vloer. Hun wereldje is dan ook groter en er valt veel meer te ontdekken. Mijn zoontje was ook heel gefrustreerd in die fase dat ie op handen en knieën zat maar nog niet wist hoe hij vooruit moest komen. Eerst wiebelende hij heen en weer en toen ging ie eerst achteruit kruipen Ik kreeg de tip van de fusio om achter hem te gaan zitten, zijn heupjes vast te pakken en heel licht naar je toe trekken. Tegelijk een speeltje voor zijn neus leggen als ie op handen en knieën zit. Dan voelt hij jouw ondersteuning en zal ie niet op zijn neus donderen als ie een hand optilt. Ik heb dit 2X gedaan bij zoon en toen had hij door hoe die zijn gewicht moest verdelen om te kunnen kruipen. En blij dat ie was! Weg frustratie en het huis werd ineens te klein
Ik leg hem al sinds zijn geboorte geregeld op zijn buik en hij slaapt op zijn buik, dus ik ben niet pas begonnen.
Ik begrijp je helemaal. Al klinkt het huilen van jouw kindje als muziek in mijn oren Hier ook een kindje wat absoluut niet wil liggen op buik of rug. Hij zet zijn kil op, raakt compleet overstuur en komt daar niet meer uit. Tja, ze kunnen nu eenmaal niet praten. Wellicht hebben ze ergens last van. Mijn kindje heeft verborgen reflux en KMA. Er zou een verband kunnen zijn. Niemand weet het. Wat ik wel weet is dat ik hem absoluut niet kan laten liggen omdat ze dat dan twee straten verder horen. Tja, dan is het lekker makkelijk zeggen van andere moeders bij wie het wel vanzelf gaat dat je je kind niet mag neerzetten. Met 6 maanden zat ik alleen nog maar met hem op schoot omdat hij echt niet wou liggen. Rollen deed hij ook nog niet. Hij begon wel met 4 maanden maar heeft het nooit kunnen doorzetten. Ik loop i.v.m. zijn problematiek wel bij de fysio met hem en in overleg met haar ben ik hem dus wel gaan neerzetten. Ook door te zitten oefenen ze spieren. Ondertussen een paar keer per dag toch proberen te oefenen. In het begin lukte dat 1 minuut. Nu 10 minuten en soms wel een half uur. Ik doe wel oefeningen met hem. Thuis en bij de fysio. Eerst het rollen, en nu proberen we hem tot kruipen te doen overgaan. Maar dat is zo makkelijk nog niet. Als meneer een sprongetje heeft of er komt een tandje door hoef ik echt niet met mijn oefeningen aan te komen. Ik heb me zoveel zorgen gemaakt om hem en ik heb besloten het niet meer te doen. Het komt heus wel goed. Ik dacht ook dat hij nooit zou gaan rollen. En ik maak me ook wel eens zorgen over het kruipen. Maar hij gaat vanuit de zithouding steeds meer naar de kruiphouding toe en gaat zich optrekken. En natuurlijk, als ik andere kindjes op hun buik zie spelen of ik denk aan hoe dat ging bij mijn oudste baal ik ervan. Want ja ze zeggen dat het slecht is en het is veel fijner als je kindje het doet 'zoals het zou moeten' maar elk kind is anders. Ik doe wat denk dat goed is en dat is dus niet mijn kind laten krijsen omdat hij op zijn buik moet liggen. Want inderdaad, hij gaat het ook echt niet doen dan voordat hij gestikt is in zijn eigen gehuil!
Mijn zoon heeft ook verborgen reflux. Hij rolt wel al, maar als hij echt boos is komt het niet bij hem op om terug naar zijn rug te rollen, ook al kan hij het wel. En inderdaad, de mijne begint zich nu ook vanuit zithouding op te trekken aan de zetel en dergelijke.
Ik heb je filmpje gekeken en ik denk dat het niet onverstandig zou zijn om advies in te winnen bij een kinderfysio. De houding van je zoontje op zijn buik vind ik meer passen bij een baby van 4-5 maanden. Hij lijkt zich totaal geen raad te weten met zijn lichaam in buikligging. Hij duwt zich niet omhoog, houdt zijn hoofd amper omhoog, rolt niet om, draait niet om zijn as enz. Eerst dacht ik dat ie echt voor het eerst op zijn buik is gelegd. Maar als hij vanaf zijn geboorte zo doet op zijn buik kan een fysiotherapeut veel baat hebben vind ik..
Valora, wij hadden hier precies hetzelfde hoor. Al vanaf de geboorte was het krijsen krijsen krijsen als ze op de buik werd gelegd. We bleven het doen, en probeerden haar op allerlei manier af te leiden, onder begeleiding van een kinderfysio, maar ze was zo hysterisch dat zelfs dat niet hielp. En ze bleef dan ook heel erg overstuur. Zelf gaan zitten kon ze niet, maar wel stabiel zitten als de beste. Met zeven maanden al, als een huis. Er zat weinig anders op, want als ze niet zat, dan krijste ze. En op haar buik nog veel harder. Ons kind bleek later inderdaad reflux te hebben. Mogelijk is dat de reden geweest. Die kinderfysio kun je doen, wie weet heeft die tips. En ik zou je kindje wel op de buik blijven leggen. Dan maar een paar keer een paar minuutjes per dag, wie weet. Maar een kind zo overstuur maken dat het daar de hele dag last van heeft, dat is helemaal nergens goed voor. Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik zie een kind dat steeds probeert iets weg te slikken die zo radeloos is dat hij z'n hoofd erbij neerlegt. Zo ging het hier dus ook. Edit: had je onderschrift niet gezien. Al lijkt ie zich op het eind wel te schikken in zijn lot . Was hij hier al heel moe?
Nee, hij was nog maar goed een halfuurtje wakker, en na het filmpje begon hij gewoon weer opnieuw met wenen.
Ik zie nu trouwens je signature, hebben jullie daardoor geen contact met de kinderarts? Ik zou het daar eens bespreken!
ik dacht het ook te zien aan hoe hij ligt..zo deed mijnzoontje dat met 3 maanden ofzo. Maar ik zag dat het anderen ook opgevallen was en lees nu je antwoord.