Lees het ook nu pas. Zou het toch vast met de kinderarts bespreken, misschien kan een kinderfysio er meer over zeggen, en heeft ze dus tips. Sterkte, kan me voorstellen dat het onzeker maakt.
Kijk, zulke tips heb ik nog eens wat aan Hij is nu inderdaad zover dat hij zit te wiebelen en achteruit kruipt. Maar je trekt dus de heupjes lichtjes naar achter, ondertussen leg je een speeltje buiten handbereik voor hem en dan gaat hij naar voren? Ga het morgen meteen proberen!
Aah, ons zoontje heeft ook verborgen reflux. Toch heb ik bij ons het idee dat het wel gaat lukken als we even doorzetten. Hij moppert/ huilt wel maar boekt wel steeds een beetje vooruitgang.
Niet binnen 10 seconden . Eerste paar keer het speeltje binnen handbereik leggen, dan gaat het puur om dat hij zijn hand durft op te tillen in die houding (dat is nodig om vooruit te komen tijdens kruipen). Als dat lukt en hij snapt hoe hij 1 hand kan op tillen zonder op zijn neus te vallen leg je het speeltje buiten handbereik. Maar de fysio legde uit dat jij dan het gewicht van zijn lichaam ondersteunt (door het vasthouden) en dat hij dan meer ruimte krijgt om zijn handen op te tillen. Je moet niet te veel naar je toe trekken want dat gaat ie bijna op zijn knieën zitten, en kan hij beide handen optillen (wat tijdens het kruipen ook niet kan)
Hij huilt wel heel verdrietig! Snap dat het moeilijk is om dan te gaan oefenen! Mijn dochtertje is meer aan het mopperen en probeert nog wel wat. En hoe vindt hij het op zijn rug?
Ik heb ook nog een bericht geplaatst, deze staat op pagina 3 maar is nu pas zichtbaar omdat het bericht nagekeken moest worden
Dit is dus ook hoe het bij ons was, en onze fysio (van het academisch ziekenhuis) reageerde precies hetzelfde. Die zag maand in maand uit hoe ons kind reageerde als het op de buik werd gelegd, en ondervond zelf dat afleiden dan geen enkele zin had. Dus dan moet een mens pragmatisch wezen, nietwaar?
Sydneys, ik pieker me suf waar de computer over gevallen kan zijn . Ik wilde je bericht quoten, maar dat mocht ook al niet. :x Maar goed, je verhaal is herkenbaar. Zo ging het bij ons dus ook, en onze fysio (van het academisch ziekenhuis) zag en ondervond zelf ook dat afleiden niet hielp. Als je kindje dan echt niet wil liggen en goed en stevig zit en lekker kan spelen, dan moet je pragmatisch wezen. Het is soms niet anders.
Idd, maar zou dat altijd in overleg met een fysio doen, niet zelf wat gaan proberen. Ook omdat er bij het zoontje van TS mogelijk meer meespeelt.
Even off topic maar mn bericht moest nagekeken worden voor het woord "voor a leer" maar dan aan elkaar vast, in dat woord staat nog een woord waardoor mn bericht nagekeken moest worden
Ik vraag vandaag even aan mijn schoonouders of een fysio misschien nut heeft, zij hebben daar beter zicht op aangezien mijn man ook zo was (ziekte, niet kruipen en pas lopen op 18 maand). Maar wat ze ook zeggen, ik denk dat het niet onverstandig is om eens advies in te winnen. Ik moet enkel mijn man meekrijgen. Hij heeft vroeger veel logopedie gehad, naar ziekenhuizen gemoeten en dergelijke, en wil zijn zoon dat niet aandoen, maar ik wil gewoon het beste voor hem. 't Is een beetje een meningsverschil hier in huis.
Je kunt ook bv 1x naar een fysiotherapeut gaan voor wat tips en adviezen en daar zelf mee aan de slag gaan; proberen waard, toch? En mocht er in de toekomst meer fysiotherapie nodig zijn, kun je altijd met je man afspreken dat wanneer jullie het idee hebben dat die fysiotherapie geen toegevoegde waarde meer heeft, je het meteen vermindert en je dus niet vaker dan puur noodzakelijk bij de fysio zit. Mijn man heeft ook veel logopedie gehad en hij vond het ook vreselijk, maar hij ziet nu achteraf wel dat hij er veel aan heeft gehad toen, dus mocht onze dochter het nodig hebben, dan gaat hij z'n best doen het voor haar leuk te maken omdat het dat voor hem niet was.
Voor een fysiotherapeute hoef je niet bang te zijn. Hij of zij komt naar je thuis en gaat eigenlijk gewoon met je baby spelen en zo oefeningen doen, gewoon heel rustig aan op het tempo van je baby en als je baby het niet leuk vind dan stopt hij of zij er ook mee en gaat even wat anders doen. Wij kijken er altijd naar uit als onze fysiotherapeute komt want het is heel leuk om te zien, leuk om te horen wat hij heeft bijgeleerd en leuk om te horen welke oefeningen en tips we kunnen doen om dingen te verbeteren. Het kan nooit kwaad om het eens te proberen.
Klopt, onze kinderfysio kwam ook gewoon thuis en dan gingen we 'spelen'. Ons kind vond het altijd hartstikke leuk. Vreest niet. En wellicht zegt de fysio dat het vanzelf allemaal wel goed komt, maar dan ben jij er wel gerust op. En als je kind toch wat hulp nodig heeft, dan zijn jullie allemaal straks alleen maar blij.
hier dezelfde ervaring, ik vond het erg fijn dat ze thuis kwamen , tips konden geven enz. Uit eindelijk zijn wij er hier beter van geworden
Na AL zijn speeltjes, en mijn gsm, en de afstandsbediening, waar hij zo dol op is, geprobeerd te hebben, om hem te stimuleren om op zijn buik te liggen, heb ik eindelijk iets gevonden wat werkt. Mama's armbandjes ! https://www.youtube.com/watch?v=1Ehg-YG2h7k