temp nemen na een halfuurtje "doezelen"?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door tupp, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoi dames,

Ik was vanochtend ruim anderhalf uur vroeger wakker dan mijn gebruikelijke temp-tijd. Hoewel, wakker... ik geloof dat ik tussen die blik op de wekker en het moment dat ik kon temperaturen ook nog wel heb liggen slapen. Het laatst halfuur was ik zekker wakker, maar heb in bed liggen 'doezelen'. ('t Is weer die tijd van het jaar dat het buiten bed echt kouder is dan erin en dan kom ik er héél moeilijk uit.)
    Ik ben het bed niet uit geweest.

Kan ik deze tempertuur gewoon toevoegen of is hij dan niet meer betrouwbaar?

Alvast bedankt!

2. samkids

samkids Niet meer actief

Hij is niet super betrouwbaar meer nee. Volgende meer misschien meteen tempen en daarna nog half uurtje doezelen? Het vergt wat discipline, want je moet meteen bij je positieven zijn om die thermometer te pakken, maar geeft wel het duidelijkste resultaat.
    Als ik een uur eerder dan normaal wakker wordt, temp ik dan maar gewoon. Want ik weet dat een uur beetje draaien in bed mijn temperatuur veranderd.

Overigens, ik zie niets raars aan jouw grafiek. Je hebt een duidelijke ovulatie gehad en je zit pas op 9 dpo. Geen drama dat je nu een onbetrouwbare temperatuur hebt toch?

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #3 tupp, 3 okt 2009
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
    Oh nee, absoluut geen drama. Kwam het zo over? Ik vroeg het me gewoon af. Nu maakt het inderdaad niet uit, maar dan weet ik het vast als dit een keer voorkomt in de buurt van m'n eisprong.

Zodra het 's ochtends donker en koud is, heb ik weinig discipline ;)
    Jammer genoeg heb ik vandaag weer een onbetrouwbare temperatuur. Ongeveer twee uur voordat ik moest tempen werd ik door een dronken Pool wakker geschreeuwd. :x Kortom; op de tijd dat ik moest tempen had ik geen drie uur slaap gehad. Dan kan ik het wel vroeger of later doen. (Ik heb nu later getempt) maar dan is de betrouwbaarheid natuurlijk wel weer minder.

Maar in deze fase van de cyclus maakt het inderdaad niet veel uit. Behalve dan dat de laatste twee temperaturen wel weer hoger zijn. En ik heb begrepen dat dat iets kan betekenen. Maar nu zegt het nog niks, want; niet betrouwbaar.

Ach, ik krijg sowieso altijd de zenuwen in die laatste week voor ik mijn menstruatie verwacht. (Wie niet, op dit forum?) Dus waarschijnlijk had ik deze twijfel ook wel gehad bij betrouwbare of lagere temperaturen.

4. samkids

samkids Niet meer actief

Bij mijn weten kun je weinig halen uit hoe je temperatuur verloopt tijdens de luteale fase. Soms kan het zijn dat met innestelling de temp even een dipje heeft, maar op FF zeggen ze dat er vrouwen zijn die dat duidelijk hebben en dan inderdaad zwanger zijn, maar dat er net zo veel vrouwen zijn die die dip hebben zonder zwangerschap. Eigenlijk zegt het dus niets.

Spannend, 12 dpo al... De verleiding van testen tot nu toe kunnen weerstaan? Wanneer is je NOD?

Liefs,
    Drew

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht dat m'n NOD as donderdag zou zijn, maar ik ben maandag al ongesteld geworden. Een luteale fase van 10 dagen dus, deze cyclus. Hoewel, misschien ook wel twaalf dagen. Het kaartje is niet heel duidelijk.

Dit was de eerste keer tempen. Ik ben benieuwd waar ik volgende keer op uitkom. Als het goed is, is het elke keer ongeveer even lang.

Deel Deze Pagina