Ik snap er ff niks meer van..Onze zoon is sinds zn 3e jaar zindelijk en vanaf 3,5 ook snachts.Maar nu heeft ie de afgelopen 3 nachten 2 x het hele bed onder geplast.We maken hem altijd savonds wakker om te plassen voordat wij naar bed gaan.Dit is altijd goed gegaan.Mn man maakte hem om 23:00 wakker en toen was alles al nat,vervolgens heeft ie weer wat geplast en was ie om 05:00 weer helemaal nat.Dit ging andere nachten ook zo..Het valt me op dat ie overdag niet meer zo vaak hoeft.Herkenbaar bij iemand??Hoop dat het tijdelijk iets is..
Misschien de komst van broertje wat hem dwars zit??? Hier nl ook... sinds 2,5 jaar dag en nacht zindelijk en sinds zusje geboren is vaker ongelukjes gehad, zowel overdag als snachts. Bij ons speelt echter mee dat hij ONZE aandacht wilt hebben, met zusje gaat hij goed om, maar hij mist echt onze aandacht. Mischien speelt dat bij jullie ook wel???
Denk idd, misschien de komst van het broertje. Mijn ouders vertellen dat het bij mij 2 jaar goed is gegaan, en toen zijn we verhuisd.......daarna was het bij mij 's nachts ook weer mis.
Dat kan hoor, dat hij een terugval heeft door spanning (bijv. verhuizing, nieuw kdv, broertje of zusje erbij etc.), maar ook bijv. als ze ziek worden of ziek zijn kunnen ze weer in bed plassen. Meestal is het maar voor korte duur en gaat het snel weer goed.