Mijn zoontje van 6 weekjes is verkouden en hij ligt al heel de avond te piepen en te zagen in zijn bedje. Heb al neusspray gebruikt. Nou vind ik het ook een beetje eng dat hij op zijn rug ligt te slapen. Hij kan al met zijn hoofdje draaien en gaat ook vaak recht op zijn achterhoofdje liggen. Dus dat hij naar boven kijkt. Toch durf ik hem niet op zijn zij te leggen. Wat is nou de beste houding als hij zo verkouden is?
Gewoon op de rug laten slapen, net als anders. Als je neus dicht zit door verkoudenheid maakt het echt niet uit hoe je ligt. Op de zij kun je beter niet doen, omdat hij dan misschien door kan rollen naar zijn buik en dat is niet veilig. Wel zielig, hè? Lianne was heel erg verkouden toen ze nog maar 10 dagen oud was, aangestoken door de stagiaire-kraamhulp...
Ja het is echt zielig. En ons manneke heeft al in het ziekenhuis gelegen toen hij net 3 weekjes was en nu weer verkouden. Echt niet leuk hoor. Kan er gewoon niet van slapen. Wilde lekker vroeg gaan, maar lig nogsteeds wakker en naar hem te luisteren. Ga steeds even om het hoekje kijken bij hem. 10 dagen is inderdaad wel heel erg klein. Dat is helemaal zielig. Dat een kraamhulp dan toch mag komen als ze verkouden zijn. Eigenlijk wel een beetje link als je er over na denk.
Wij hadden een stagiaire en die was echt snipverkouden, hoesten en de hele dag snuiten. Lianne was ook nog eens 4 weken te vroeg geboren, dus al kleiner, lichter en wat kwetsbaarder. De gewone kraamhulp zei er echter niks van en zelf denk je daar ook zo snel niet aan. De stagiaire bleef wel wat op een afstand, zij deed meer de huishoudelijke klusjes. Dus dan denk je: Het valt wel wat mee. Maar ik ben zelf vervolgens heel erg verkouden geworden en Lianne dus ook toen ze ongeveer 10 dagen was. Echt heel erg zielig om te zien, haar neusje zat potdicht, ze kreeg geen lucht, tijdens de voeding verslikte ze zich steeds omdat ze geen lucht kreeg, best eng... Zoiets overkomt me natuurlijk niet nog een keer. Dan is het jammer voor de stagiaire, maar dan heb ik liever dat ze een andere stageplek zoekt. Beterschap voor het kleine ventje, ik hoop dat hij snel weer opknapt!
dank je. Kan het me voorstellen dat je er geen erg in heb. Maar je zou van de kraamhulp toch verwachten dat ze er wel erg in zou hebben. Ons manneke heeft gewoon geslapen vannancht. Wel gewoon om de 3 uur een voeding, maar dan gewoon weer slapen. Hij ligt alleen te pruttelen en te hoesten, maar als je dan ga kijken slaapt hij gewoon. Met drinken laat hij inderdaad vaak los om adem te halen. Maar hij blijft lachen naar me. Het is echt een lief ventje.
Je zou het hoofdeinde van het matrasje een heel klein stukje omhoog kunnen doen door er bv een handdoek onder te leggen. Succes!
Bedankt. Heb ik inderdaad al gedaan. Heb even na gedacht wat we zelf het fijnst vinden als we verkouden zijn. En inderdaad een beetje rechtop slapen is dan fijn. Ook heb ik een neusspray gekocht voor mijn manneke. Maar het blijft zielig. Hij ligt maar te snotteren.