Ik voel me soms zo schuldig als mijn meisje wakker is en ik haar eventje niet vermaak... Soms kom ik heel moeilijk aan mijn huishouden en mijn hondje toe omdat mijn meisje best veel aandacht vraagt en snel is uitgekeken op dingen. Ook heb ik het gevoel dat ik haar steeds moet stimuleren om te spelen enzo... Met mijn verstand weet ik wel dat het niet erg is als ze even niet mijn aandacht heeft, maar ik voel me er zo rot onder soms. Wie herkent dit? Hoe doen jullie dit? Zo is Emma haar dag ongeveer. 9:30: uit bed, daarna spelen en met de hond eruit 11:00 naar bed, meestal slaapt ze een uurtje 12:00 flesje, daarna spelen met de hond eruit 14:00 naar bed, weer een uurtje 15:00 uit bed, spelen 16:00 flesje, daarna weer spelen 17:00 naar bed, weer een uurtje 18:00 uit bed, spelen 19:30 in bad 20:00 flesje 20:30 naar bed 24:00 laatste fles. Emma is de laatste tijd sávonds ook wakker tot een uur of 10 half 11. Maar dat zal wel een sprongetje zijn ofzo.
Ha, hier hetzelfde ongeveer, alleen geef ik Bv. Voor de rest ziet onze dag er min of meer hetzelfde uit, inclusief de slaapjes, grappig! Alleen hebben wij geen hond . Ik voel me soms ook schuldig. Vanmiddag bijvoorbeeld. Toen ben ik de douche gaan poetsen en zij "moest" dus in de wipstoel. Ik zing dan liedjes en doe gek om haar ook te vermaken, dan gaat het dubbel op zeg maar. Maar toch vind ik het een beetje sneu, ik weet niet waarom.
Niet rot voelen hoor! Dat ze zichzelf vermaken is ook voor hun ontwikkeling he! Het is belangrijk dat ze ook zelf kunnen spelen en dingen ontdekken! Zo denk ik altijd maar. Ik leg Demi ook regelmatig in de box...of in de wipstoel of in de doomoo seat. Na elke voeding zit ze een uur bij me...dan klets ik tegen d'r en hebben we samen de grootste lol....
Ja dat doe ik dus ook altijd. Als ik dan aan het dweilen ben of de vaatwasser doe ofzo dan ben ik ondertussen gek aan het doen en zingen zodat ze niks tekort komt. Nu is dit mijn eerste maar als je meer kids hebt kun je natuurlijk ook niet altijd je aandacht hebben bij de baby. Tja eigenlijk is het logisch en ook belangrijk dat een babytje zich zelf ook leert vermaken maar toch voelt het soms alsof ik haar dan verwaarloos ofzo... Pff hormonen zeker...
hahahhaa nee hoor...denk dat iedereen dat wel heeft! Als je maar zorgt dat je d;r ook lekker bij je neemt en lekker veel knuffelt...dan is het echt niet erg als je d'r zo nu en dan eens in de box legt of in de wipstoel... Demi wil soms niet eens meer bij me zitten maar in de box spelen...schijnbaar ben ik dan saai ofzo
hier is het ongeveer 930 wakker flesje en spelen 1130 naar bed ongeveer 2 uurtjes 1330 flesje en heerlijk kroelen want dan ligt Daan op bed en heb ik alle tijd voor haar 1400 lekker in bad en tutten dan naar bed 1530 wakker en dan is het spelen met Daan want die 2 hebben de grootste lol als ze op de grond ligt 1730 lekker een fles en bij ons aan tafel zitten 1900 naar bed 2200 Een flesje en weer verder slapen vasten wandel tijden hebben we eigenlijk niet omdat ik ook naar Daan moet kijken en als die veel oorpijn heeft kan dat er wel eens bij inschieten
Je moet je niet schuldig voelen hoor. Ik zou haar juist nog meer stimuleren om alleen te spelen. Erg belangrijk voor hun ontwikkeling en heb jij ook even je handen vrij. Mijn zoontje gaat na het drinken lekker in de box of het kleed spelen en dat doet hij ongeveer 1 uur. In die tijd kan ik lekker mijn gang gaan in het huis. Na ongeveer een uur is hij uitgespeeld en gaan wij eventjes samen spelen, daarna doe ik hem vaak nog even in de wipstoel als ik bijvoorbeeld aan het koken ben of zo. Zo betrek ik hem toch een beetje bij mijn bezigheden en hij vind het geweldig. Hij speelt veel meer alleen dan met ons. Hij heeft wel een periode gehad dat hij zich iets minder goed kon vermaken, toen speelde ik meer met hem, maar heb hem toch altijd gestimuleerd om alleen te spelen, dus legde ik hem vaak toch in de box. Na een beetje gemopper ging hij weer lief spelen. En dat hield een tijdje aan, daarna vond hij het weer prima. Vaak is het een kwestie van wennen. Dus niet je schuldig voelen en vooral stimuleren of ook regelmatig alleen te spelen.
Miscchien moet ik het maar wat los gaan laten inderdaad. We knuffelen heel wat af dus ze komt niks tekort. Vanaf wat voor leeftijd moet ik er rekening mee houden dat ik haar kan verwennen? Bijvoorbeeld dat ik haar steeds uit bed haal als ze moet huilen sávonds.
Ik ben van mening dat het al vroeg kan. Daar verschillen de mening wel over. Wij zijn eigenlijk vanaf dat mijn zoontje 2 weken was begonnen hem echt alleen te leren slapen en dat huilen (als er verder niks is uiteraard) niet betekent dat hij uit bed gehaald wordt. Sommigen zullen zeggen dat dat niet kan met zo'n jonge baby maar ik vind van wel, want we merkten namelijk wel duidelijk snel het verschil. Ben ontzettend bij dat wij het zo hebben aangepakt want huilen doet hij nooit meer als hij moet slapen (eigenlijk jengelt hij alleen maar als hij vindt dat zijn eten er snel aan moet komen). En dat sinds hij 1 maand was. Ik vind dat ze met 4 maanden al verdomd goed weten dat er reactie op hun actie komt. Anderen zullen zeggen dat je ze tot 6 maanden niet kunt verwennen, tjah daar ben ik 100 % mee oneens. Maar ga op je gevoel af. Ik denk dat jij als moeder zelf heel goed aanvoelt of ze het door heeft dat er een reactie komt op haar huiltje of nog niet.
Ik maak me er persoonlijk niet echt druk om. Ik merk juist dat Yelena het veel leuker vindt om in de box te liggen (kind lacht bijna meer naar haar mobiel dan naar ons haha!) of op schoot te zitten met haar gezicht de kamer in. Ze vermaakt zich dus prima zo op haar eigen manier. Af en toe kletsen we eventjes of doen we een knuffel of kietelspelletje. Vindt ze even leuk, maar de box en rondkijken winnen het toch hoor. Ik heb het idee dat die interesse nog wel komt als ze ouder is. En ik heb helemaal niet het gevoel dat onze band daardoor slechter is; ze is vanaf het begin af aan niet zo'n knuffelkind. Ik ook niet dus ze heeft het niet van een vreemde. Als zij nou lekker in de box ligt, zorg ik dat ik in de buurt ben. Doe ik lekker wat voor mezelf. Gaat ze dan huilen, dan til ik haar eruit en gaan we even dansen en meezingen met een muziekje. Tegen die tijd is het vaak alweer bedtijd want dan blijft ze jengelen. Dus ik denk zelf dat het ook aan het type kind ligt. Kun je een beetje zeggen van je eigen kleintje hoe ze is? Stel dat zij graag zelf dingetjes doet, misschien kun je het dan voor jezelf wat opzij zetten. Het gevoel van te weinig met haar doen. Haar haar eigen dingetjes laten doen is evengoed een teken van een goede lieve mama zijn vind ik hoor. Je geeft haar dan de ruimte die ze van je vraagt.
mijne is ook snel uitgekeken op alles en gaat dan huilen. doe het huishouden als ze slaapt of met haar in de draagzak. draai haar dan om zodat ze alles kan zien. Heb geen kind aan dr dan... verder speelt ze in de box of lees ik haar voor. vertel haar verhaaltjes ofzo. Ze luisterd graag naar mn stem. Soms zet ik de wipper in de box zodat ze hoog zit en alles kan zien. Dan volgt ze me helemaal als ik dwijl of stofzuig, en met het ophangen en doen van de was. Vindt ze geweldig. Tot ik stil ga zitten... hahaha dan gaat ze zich weer vervelen... achja, je kind vermaken is een sport appart Ben wel blij dat ze zich sinds kort zelf kan vermaken. Denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor, volgens mij doe je genoeg met je kleine!
Als ze wakker is speel ik even met haar. Sinds 2 weken lacht ze ook als je tegen haar praat. Daarna leg ik haar in haar box en vermaakt ze zich zelf voor +\- een uurtje. Er hangt ook een mobiel aan haar box en dat vindt ze geweldig.
Hier is het rond 8:00 fles.. en dan even zitten bij mij en dan hond knuffelen. Dan gaat mevr lekker in de box om daar lekker even alleen te spelen en zodat ik beneden kan schoon maken en zelf even kan eten. Rond 10:00 gaan we even samen tv kijken en dan naar 20 min gaat ze lekker in haar box baby gym of wat anders doen. 12:00 komt haar grote neef eten en dan krijgt ze de fles. Dan gaan we met zijn driejtes de hond even uit laten en brengen we haar neef naar school. En dan gaat ze lekker slapen. Rond 15:00 fruit en dan in haar stoel lekker bij mij zitten of schoot heel verschillend. Rond 1600 fles en dan weer even lekker ind e box vaak valt ze in slaap tot 17:00 want dan komt papa binnen vallen en is ze klaar wakker. Lekker met papa klieren en doen tot het eten klaar is en dan in haar stoel erbij zitten. rond 18:30 warme hap en dan even liggen in haar box. en rond 19:30 gaan we naar boven om haar klaar te maken voor de nacht en laatste fles en slaap lekker.
05.00 uur eerste fles ( wel vroeg maar goed ) 07.30 wordt Emre wakker 08.20 Sevval samen met Emre naar school brengen 09.00 fles 09.30 slapen 11.30 wordt Emre wakker 12.00 Sevval samen met Emre ophalen 13.00 fles 15.00 word Emre wakker 15.10 Sevval ophalen 15.30 fruit 16.00 slaapt hij nog een half uurtje 17.00 fles 18.30 groente ( half potje ) 19.30 fles en dan meteen slapen
Ik voel me echt absoluut niet schuldig als Joanne in de box ligt of de wipstoel. Ze vermaakt zich daar prima in. Ligt lekker te kletsen en met haar speeltjes te spelen. Vind het belangrijk dat ze leren zichzelf te vermaken, heb geen zin in een kind wat de hele dag geentertaint moet worden. Bovendien moet mama echt soms gewoon ook even douchen, eten of het huishouden doen. Niet schuldig voelen hoor!
Ons mannetje kan zich prima in de box vermaken. Hij ligt er soms wel een uur in of een half uur onder de babygym. Als hij dan bij mij op de bank zit is hij het vaak na 15 min zingen en boekje lezen alweer zat en wil in de box. Ik voel me niet schuldig. Is alleen maar handig als ik wat dingen wil doen als Ole wakker is. Hij klets tegen zijn nijntje of ligt gewoon te luisteren naar woezel en pip of gewoon rond te kijken. Hij komt geen aandacht te kort en we gaan ook regelmatig lekker wandelen of gewoon even knuffelen. Het schema van hem is ongeveer 06.00 BV en daarna slapen 09.30 vaak wakker en aankleden 10.15 BV en spelen in box of babygym of lekker knuffelen (kortom leuke dingen doen) 11.30 Slapen 14.00 wakker en BV en spelen 16.30 slapen 17.45 wakker, BV, spelen 19.00 in bad, pyama aan, boekje lezen en slapen 22.00 laatste BV en dan doorslapen tot de volgende morgen.
Ik denk niet dat je een baby te veel kan verwennen. Senna is natuurlijk pas 6 weken. Mischien denk ik daar als ze 4 maanden is anders over. Maar tot nu toe vind ik echt van niet. Ze komen net uit je buik, en er gebeurd zoveel om hun heen. De kou, geluiden honger gevoel etc.. en dan kunnen ze nog niet eens goed aangeven wat ze willen, ze kunnen alleen maar huilen. Een dier kijkt toch ook niet op de klok of het tijd is om met ze welp of weet ik veel wat te kroelen of drinken te geven. En mocht ze niet huilen omdat ze honger heeft of iets anders dan wilt ze mischien wel jou aandacht. Gewoon dicht bij papa of mama aan liggen en hun warmte voelen. Nou daar is niks mis mee vind ik, ook niet als het midden in de nacht is. Een baby heeft echt niet door of het dag of nacht is. Ik zou zeggen lekker kroelen, wanneer ze huilen en liefde geven. Of je kunt ze laten krijsen, terwijl ze zich mischien wel eenzaam voelen en hun mama missen. Senna huilt snachts na haar voeding ook veel, en gelukkig voor haar pak ik haar gewoon want ze heeft last van veel boertjes, en flinke ook. Als ik haar zou laten liggen vind ik dat echt te ernstig! En mochten er na een paar keer oppakken geen boertjes meer komen dan laat ik haar wel is even liggen, maar dan is het niet krijsen meer, maar een beetje jammeren en dat duurd maar 2 min en dan slaapt ze. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten! Begrijp me niet verkeerd. Groetjesss
Gisteravond had ik echt even het idee dat ze me bespeelde... Ze had om 6 uur de fles gehad, daarna lekker in bad geweest en om half 8 naar bed. Ze viel meteen in slaap maar werd wakker na een half uurtje (doet ze meestal) Normaal gesproken is het speen erin en weer slapen. Maar nu KRIJSEN! Ik denk wat is er aan de hand... luiertje gecheckt, boertjes gecheckt, zelfs haar temp gecheckt... Ik kwam er maar niet achter, ze was echt helemaal over de rooie. Het enige wat hielp was uit haar slaapkamertje... Wat een dametje he. Zodra ik op de overloop stond was ze stil en zelfs lachen. Ik denk nou maar weer naar bed maar nee hoor zodra ik een voet over de drempel had gezet begon ze weer oorverdovend te krijsen. Ze liep helemaal rood aan. Op een gegeven moment had ik zoiets van ja daag... Ik heb haar ingestopt, krijsend en wel, kusje weltrusten en heb de deur achter me dicht getrokken. Na ongeveer 2 minuten was het ineens doodstil en dat bleef het ook... dat vond ik ook weer wat vreemd, dus ik even bij haar kijken was ze lekker aan het slapen...
ja ze hebben dingen sneller door dan er soms word gedacht hoor, en dat zie je nu zelf ook haah kunnen kleine dondersteentjes zijn hoor