Hoe leggen jullie je baby te slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja daar heb ik ook aan gedacht

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    In de avond direct na t eten gaat ze om de dag douchen, daarna nog ff lekker spelen en om 19:00-19:30 gaat ze gewoon naar bed. Na t douchen/bad is t een stuiterbal, dus niet geschikt voor naar bed. Vandaar eerst nog even lekker zelf spelen in de box.

We beginnen beneden al met het standaardliedje (zelf verzonnen) met wat er gaat gebeuren en gaan al zingend naar boven. Verschonen, rolgordijn naar beneden, nachtlampje aan, in bed leggen met dr speen en dr bed knuffeltjes, standaard zinnetje met neerleggen en dan de deur dicht. Dus dat is 5 minuten werk. Zij weet wat er komt en dat is routine geworden.

Verhaaltje doe ik op de dag, niet in de avond. Bewust voor gekozen want wij waren kampioen met nog een verhaaltje/ben nog niet moeeeeee. Werden juist heel alert door die verhaaltjes en namen t op latere leeftijd ook mee in onze dromen. De kleine is ook heel alert op spraak en echt een observante dus leek het ons niet handig om dat vlak voor naar bed te doen.

Naar bed zelf houden we in de avond zo kort mogelijk want de 'rekmogelijkheden' als glaasjes water, wil nog een kus, wil nog een knuffel, heb nog honger, gaan toch wel komen.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.521
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat ik zou veranderen:
    - beter voorbereiden: dus letterlijk vertellen wat je zo gaat doen en ook bij het daadwerkelijk uitvoeren nog eens benoemen wat je doet (en dat ritueel dagelijks hetzelfde houden!)
    - speen ben ik nooit n voorstander van geweest, ons zoontje heeft m enkel op momenten gehad dat zn zuigbehoefte echt te groot werd voor de productie die ik leverde. Dus wat mij betreft: speen eruit (maar moet je willen).
    - voorlezen is leuk, maar wellicht nog iets te jong voor.
    - duidelijk na de nachtzoen welterusten, slaap lekker en tot morgen zeggen
    - en dan ook direct gaan!
    - letten op het soort huiltje: is t meer gemurmel, met mogelijk soms een uithaal, dan gewoon laten gaan.. is t echt overstuur huilen, dan de 10minuten regel gebruiken: na 10 minuten komen kijken, géén licht aan, níet praten (alleen fluisteren), je kleine weer in de slaaphouding leggen (op de rug) en laatste ritueeltje herhalen: nachtzoen/aai over de bol, welterusten/slaap lekker/tot morgen

-muziekdoosje tijdens pyjamaatje aandoen is wellicht nog een idee, maar weet niet zeker of dat wel verstandig is om dat nu nog in te bouwen..

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ach, al doende leert men :p

en die fles gaat er vanzelf weer vanaf, wat je zegt, je kan beter een half uur met een fles bezig zijn dan uren aan lopen rommelen, dan slaapt er nog niemand

5. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Vroeg me af tot hoelang slaapt ze dan als ze gaat slapen om 20u ?

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.521
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Waarom neem je hem overdag nadat ie 2 uur heeft geslapen bij je op de bank zodat hij nog wat uurtjes verder kan slapen?

Een baby heeft veel meer aan meerdere slaapmomenten per dag, dan aan één keer een hele lange ruk. Zéker op de leeftijd van 3 maanden.
    Als ik dit zo lees vind ik het niet zo gek dat het 's avonds/'s nachts een drama is..

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wil je perse dat je baby 's avonds ook in zijn bedje slaapt? Mijn baby blijft na de fles van 19 uur bij ons beneden tot de laatste fles van 22 uur. Daarna gaat hij naar bed voor de nacht en slaapt dan ook door de tot volgende ochtend. Tussen 19 uur en 22 uur is hij afwisselend wakker en aan het slapen, maar dus beneden bij ons. Pas als hij geen laatste fles meer hoeft laat op de avond, gaat hij eerder naar bed. Dus ook dan na de laatste fles.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Als hij om 8 uur slaapt maak ik hen om half 11 nog wakker voor een laatste fles.
    Doorgaans slaapt hij gewoon door (op die speen/fles na) tot de volgende ochtend en moet ik hem om 9 uur gewoon wakker maken.

S middags neem ik hem vaak nog even bij me omdat hij dan gewoon echt nog moe is. Hij is overdag als hij wakker is heel erg actief. En hij heeft s middags gewoon zijn slaap nodig. Anders is hij s avonds te moe om in slaap te kunnen vallen. Ik doe het niet altijd. Moet vrijdag weer beginnen met werken. Dus dan kan het sowieso niet meer.

9. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ze krijgt tussen 18.30-19.00 een fles (19 uur redden we eigenlijk nooit, ze is dan gewoon echt klaar met de dag).
    dan tegen 19.15 uur ongeveer het bed in.
    En eerst sliep ze dus tot s morgens 6/7 uur. 1,5 week geleden begon ze met wakker worden aan eind nacht (ongeveer 4 uur) maar dan nam ze nog genoegen met de speen.
    sinds een week wordt ze s nachts wakker rond 2.30 uur en gaat niet slapen zonder fles. En dan door tot 6/7 uur.
    Dus in principe tot 6/7 uur. Met de laatste week weer een fles tussendoor midden in de nacht.

10. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Een grotere maat speen wil ook wel eens helpen.. ik had dat probleem ook en heb rond de 4 maanden een speen van 6+ gekocht en sindsdien geen problemen meer. Succes, hoop dat het snel beter gaat!

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is de 1 na laatste fles rond 18.00-19.00 en dan de laatste om 22.00. Tot die tijd is ze eigenlijk gewoon bij ons beneden. Valt vaak ook pas tegen 21.00 een beetje in slaap, voor die tijd wil ze veel bij ons zijn of huilt ze wat. En voor dat laatste uurtje ga ik d'r niet naar boven brengen.
    Wat iemand anders ook al zei, als ze straks eerder in slaap valt en ik zeker weet dat ze dan gewoon gaat slapen, zonder dat ik 10-20 keer op en neer moet lopen, dus echt vast slaapt, dan gaat ze eerder naar boven. Maar ervaring met ons zoontje is dat dit inderdaad pas is wanneer de laatste fles vervalt of vervroegt wordt.
    Bij ons zoontje uiteindelijk de laatste fles vervroegd naar 21.00, zodat hij daarna lekker kon gaan slapen. Hier willen we met ons dochtertje ook naar toe zo langzaamaan.

12. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Hier is het ook verschillend wat zalig dat jullie de gans avond op jullie gemak zijn. Hier weet ik ook nooit wanneer ze komt. Nu kreeg ze een flesje om 18u30 en zit hier mooi als een aap te wachtn of ze ng een flesje wil voor middernacht

teuntje83 vindt dit leuk.
  13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Het is wat met die kids ;)

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier een 2,5 maand oude baby. Onze baby heeft zijn eigen ritme en die volg ik.

Onze baby gaat rond middernacht zijn nacht in en wordt dan rond 7u a 8u de volgende dag weer wakker.

Overdag slaapt hij wanneer hij moe is, hetzelfde geld voor de avond. En eigenlijk dus ook de nacht, maar die is al weken redelijk voorspelbaar.

Een echt avondritueel hebben we niet.
    Als ik merk dat hij moe is voor de nacht dan neem ik hem in mijn armen. Ik loop en wieg hem dan terwijl ik liedjes zing. Binnen 5 a 10 minuten is hij weg en kan ik hem in zijn of ons bed leggen.
    Overdag verschilt dit. Soms valt hij bij mij in slaap, soms in de wipstoel, soms in de kinderwagen. Soms slaapt hij 2 uur, soms 10 minuutjes. Ook daarin volg ik hem.

Ik ben dus erg van de baby volgen. Misschien is je kindje nog niet moe? Of nog niet moe genoeg voor de nacht? Misschien doet hij/zij liever (eerst) een dutje naast je op de bank ipv in zijn/haar eigen bed?

Deel Deze Pagina