spruitjes kook ik altijd 8 minuten en ze zijn hier nooit bitter. ik vind ze lekker met gewoon een gekookte aardappel en dan lekker prakken. lekker vers worstje erbij en laat mij maar genieten hoor hmmmmm
ik heb ze ook weleens eerst even gekookt. toen geroerbakt met spekjes en kerrie erover. was ook lekker
Nou, m'n vriend heeft ze gemaakt.. hij heeft dat hart eruit gesneden en gewoon gekookt. We hadden ook iets gelezen over mosterd, dat dat de bitterheid eraf haalde.. nou, wat heeft ie gedaan... Een mosterdsausje gemaakt en dat erover heen gedaan, maar.... Ik walg van mosterd!! Dus nu weet ik nog steeds niet hoe het smaakt!8)
Wij stomen ze altijd, en ook hier het kruisje erin (omdat wij dat vroeger altijd zagen hihihi)... We eten het zo met beetje mosterd, of ik maak er een roerbak gerechtje van met rundersauseisjes (of andere worstjes) en bbq krieltjes en dan ketchap er door.. vind ik errug lekker
De lekkerste manier om spruitjes klaar te maken voor mij is om ze gewoon op het land te laten staan en ze niet in de winkels neer te leggen Die lucht alleen al vind ik verschrikkelijk ...
Graag gedaan Oh ja en nog een tip niet in water maar in melk koken.. haalt ook bitterheid weg! Eetse!
Lekker! Ik maak er altijd stamppot van. De kinderen lusten geen spruiten maar wel groene stamppot haha Daar rul ik gehakt door. Lekker kruiden met ketjap, gember en een beetje knoflook!
Beetje melk meekoken helpt ook tegen de spruitjes lucht, doe ik ook altijd als ik bloemkool maak, gewoon een scheutje melk erbij, en véél minder stank
Spruitjes koken maar niet te lang ze moeten wel nog stevig zijn , dan een sjalotje en spekjes bakken in de boter en later de spruitjes erbij , heerlijk
Hmmm heb al wat lekkere recepten voorbij zien komen. Vind het alleen zo'n rot werk om die spruiten schoon te maken. Wij met zijn 6-en hebben toch al gauw een flinke kilo nodig.
Spruiten koken, spekjes bakken. Spruiten afgieten spekjes en mais erbij hmmm heerlijk. Kan ook met boontjes.
ik kook ze 4 minuutjes, doe ze in een ovenschotel met veel ham, kaas en kruiden en wacht net zo lang tot de kaas gesmolten is.
Spruitjes roerbakken (zout toevoegen), puree maken. Daarna de geroerbakte spruitjes erbij en afmaken met KANEELPOEDER. Oh zo lekker. Een keer gezien op tv. En natuurlijk kun je er gebakken spekjes erdoor doen. Heerlijke groenten, idd een rot werk om ze schoon te maken.
spruitjes koken, niet te lang. In een koekenpan uitjes fruiten met spekjes en rookworst in plakjes, daar 2 el ketjap bij, spruitjes afgieten en roerbakken met de andere ingredienten. Errug lekker. serveren met aardappels en jus.