Hoe was het ook? "Beter een goede buur dan een verre vriend" Nou, doe mij die Verre Vriend maar, daar heb je geen last van! Wij wonen hier in ons prachtige koophuis. Het is mooi, groot, fijne tuin, grote garage, kortom echt ons paleisje. Er is 1 minpuntje: de buren! Onze buren zijn nogal apart. Hij is volledig afgekeurd vanwege psychoses o.i.d. Hij leeft totaal in zijn eigen wereldje, zijn passie zijn keien. Hij verzamelt ze, sleept ze heel het Noorden door en bewaart ze in zijn voortuin. Zij is totaal geflipt, alcoholist, zit onder de medicijnen en heeft werkelijk in de bijna 4 jaar dat we hier wonen nog nooit een woord tegen mij gezegd. Als ze me ziet, weet ze niet hoe snel ze weg moet komen. En ik vind mezelf geen topmodel, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor! Hij woont beneden, slaapt in de huiskamer, Zij woont boven in haar kamertje. Daar rookt, drinkt, gilt en jankt ze. Hij en Zij hebben in het verleden 3 jongens gemaakt, de jongste is nu 17 jaar en de oudste denk ik 20 jaar. Het gezin communiceert alleen schreeuwend met elkaar en daarbij maakt het niet uit of het 7u 's morgens is of 2u 's nachts. Bij de buren gelden geen regels, niks moet en alles mag. De buurman kan al die jeugd niet aan, dus loopt hij er maar heel hard voor weg. Met het gevolg dat het hier zeker elk weekend feest is en als we mazzel hebben ook 1 of 2 avonden doordeweeks. En ik zeg hier, want het lijkt alsof we er middenin zitten! :x De buurjongens nodigen al hun pubervriendjes uit en gaan dan allemaal boven op hun kamertje zitten drinken, blowen en heel hard schreeuwen. Nou wil het zo zijn dat 1 van die kamers grenst aan de kamer van ons kleine meisje. Je raad het al; wakker! En alle mama's weten hoe dat voelt als iemand de nachtrust van je kind verstoord, daar word je behoorlijk giftig van. (Ik denk dat moedernatuur dat zo heeft geregeld. ) Wat hebben we allemaal al gedaan? - Talloze gesprekken met de buurman ("ja, jullie hebben gelijk. Ik zal ervoor zorgen dat er geen jongens meer boven zitten, we zullen meer rekening met jullie houden. Zal ik ander P. even bij jullie langsturen? (Uh nee, het is niet mijn zoon!!!)") - Woest voor de deur staan op het moment supreme :x - Melding bij de gemeente - Politie gebeld en verhaal gedaan op het bureau 8) - Vriendelijk gevraagd of het wat rustiger kan - Radeloos zitten huilen op de bank Maar helaas, het mag allemaal niet baten. Vanavond was het weer "feest". Ik mocht binnen anderhalf uur drie keer naar boven lopen om mijn meisje te troosten en ik heb mezelf onwijs lopen opvreten, dus een weekend als alle weekenden. En dan heb ik nu nog mazzel dat ze om 23uur weg waren en niet tot diep in de nacht doorgingen. Ik ben bang dat er een moment komt dat Lisszy Lisszy even niet meer is en ik helemaal door het lint ga. Dingen ga doen waar ik spijt van krijg, uitspraken ga doen die ik beter niet had kunnen doen. En geloof me, ik ben geen agressief persoon, maar deze mensen halen het slechtste in me naar boven.:x Na 4 jaar ben ik er klaar mee. Het is helaas niet alleen het geluid maar ook de stank en de puinhoop rond hun huis (het huis is niet te betreden zonder mondkapje). Zo hebben wij al een kotsmisselijk hondje gehad omdat de buurman de frituurpan tegen de schutting had aangezet (kon het vet mooi weglopen ) en de inhoud daarvan bij ons de tuin in dreef. Onze muur in de huiskamer is vorig jaar opnieuw geschilderd omdat we lekkage hadden omdat de buren alles verstopt hadden zitten wat maar verstopt kan zitten!! Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar lijkt me niet verstandig omdat het al zo'n enorm verhaal is. De politie kan niks. Er zit al hulpverlening op het gezin, onze problemen worden met die instanties besproken. De gemeente kan niks want het is een koophuis. Bij huurders hadden ze wel stappen kunnen ondernemen. Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het enige wat ik wil, is een beetje rust, voor mezelf maar vooral voor mijn meisje... Maar zelfs dat is teveel gevraagd! Ik word er zo verdrietig van. Verhuizen zou kunnen, maar het is toch eigenlijk TE belachelijk dat wij ons paleisje moeten opgeven voor een stel simpele zielen? Zo, even mijn hart gelucht! Dat had ik even nodig, dank jullie wel. Lisszy
ZOoohhhh wat vreselijk om zulke buren te hebben! Ik leef zo met je mee. Ik heb ook ooit zulke boveburen gehad...verschrikkelijk! Gelukkig ben ik verhuisd naar een nieuwbouwappartement met wel fatsoenlijke mensen!! als deze mensen niet binnenkort vertrekken zou ik toch gaan zoeken naar een ander paleisje!
zijn die zoons niet voor rede vatbaar? misschien kan je daar mee praten? anders zou ik het ook niet weten, lijkt me verschrikkelijk zo'n buren te hebben!
Ik zou echt bij elke kik gaan klagen, politie, gemeente.. Dat doe je al natuurlijk, maar gewoon net zo lang doorgaan tot ze er knettergek van worden... En zijn jullie de enige buren die er last van hebben? Anders zou 't misschien helpen andere buren ook bij 't gebeuren te betrekken.. 't Schijnt trouwens dat ze tegenwoordig, maar wel moeilijk, wat aan mensen in koopwoningen kunnen doen... Maar daar weet ik verder niets van... In elk geval wil ik zeggen dat ik 't goed *** voor jullie vindt.. Je zult maar 'gezegend' zijn met zo'n stel idioten!! (Waar dan ook nog de hand boven 't hoofd gehouden wordt, want zo riekt 't ook wel 'n beetje, moet ik zeggen...)
Oh wat vreselijk! Ik zou ook pislink worden,zeker omdat je al alles hebt geprobeerd!! Ik zou iedere avond net zolang de politie bellen totdat ze er doodziek van worden,buiten dat zou ik ook iedere avond daar aan de deur staat,en vragen of ze wel helemaal goed bij hun paasei zijn ofzo!! Kan je vriend er niet een keer heengaan,als het weer "feest" is..?? Misschien heeft hij meer overmacht? Liefs
Ik zou ook flink blijven klagen, die situatie is onleefbaar voor jullie! Kan je niet wat andere buren "opstoken" om ook te gaan klagen?
De politie heeft gezegd dat we binnen 2 maanden verbetering mogen verwachten omdat de hulpinstantie dan daadwerkelijk contact met de buren hierover gehad hebben. Maar 2 maanden zijn lang... De jeugd agent hier gaat wel de jongens nog natrekken (voorL de jongste is bekend daar), maar ja, daar hebben wij erg weinig aan. De politie zei ook al: " Mevrouw, als het echt allemaal niks oplevert, dan moet u misschien toch maar verhuizen.." Ik wordt dan alleen maar bozer, waarom moeten wij weg? De vorige bewoners zijn waarschijnlijk ook al om de buren vertrokken. Die zeiden overigens destijds dat je "helemaaaaal geen last" hebt van de buren! :x Maar goed, onze buren staan ook niet zo goed bekend hier in het dorp, dus ons huis verkopen gaat ook nog lastig worden. Ik ben er zelfs van overtuigd dat onze buren de waarde van ons huis naar beneden halen! De buren aan de andere kant zeggen niet zoveel last te hebben als wij. Zij wonen daar ook al 15 jaar, net als onze buren. Zij hebben eigenlijk een beetje medelijden met deze mensen. Toch hebben zij van het zomer ook al een melding bij de gemeente gedaan wegens algehele overlast. Met de jongens zelf valt soms wel te praten. Ik denk dat ze het 7 kleuren doen voor ons, vooral de jongste. Ze beloven beterschap maar helaas komen ze hun woorden niet na. Korttermijn-geheugen werkt niet al te best, denk ik... En die vriendjes, die zijn echt te erg! Gister zag ik 1 tegen mijn nieuwe auto aanplassen!!! Voordat ik naar buiten kon stormen waren ze ook al weg, maar ik bedoel maar! De politie heeft me wel aangeraden om een logboekje bij te houden, wat ik dan braaf doe. En inderdaad, als het weer los gaat, maar weer politie bellen.. Mijn vriend werkt 's avonds, dus is er vaak niet. En als het hele huis hiernaast vol dronken en stonede jongens zit, lijkt het me niet verstandig om daar naar binnen te stormen terwijl ons meisje boven ligt. Overigens is hij er laatst wel geweest op zijn vrije dag. Hij is daar helemaal los gegaan, maar helaas maakt het niks uit. En ondertussen kijken we heus stiekem wel naar een nieuw droompaleisje. 1 zonder buren... Wat lijkt me dat heerlijk! (weer zo'n lang verhaal! Na ja, het zit me ook behoorlijk dwars!)
Jeetje, wat een verhaal! Wat ontzettend raar dat er maar weinig aan gedaan kan worden, omdat die mensen in een koophuis zitten eigenlijk. En de andere vraag die gelijk door mijn hoofd spookte, is hoe ze het kunnen betalen? Omdat jij zegt dat hij volledig is afgekeurd, en zij alcoholist is. Of werkt zij wel? Ook ben ik bang dat jullie huis niet snel verkocht zal worden inderdaad... Of je moet zoiets verzwijgen voor de nieuwe kopers, maar ik persoonlijk zou daar ook geen goed gevoel bij hebben. Verder weet ik ook niets wat je nog kunt doen, maar ik hoop dat er snel iets tegen gedaan wordt, want zo kan het uiteraard niet verder!
Nou, je mag van mij nieuwe buren bestellen,als het mogelijk was waren mn vrouw en ik daar komen wonen Onze buren zijn ook niet te genieten, ook s'nachts de muziek aan,en als ik een keer mijn muziek aan heb staan,komen klagen.. Idioten! We zoeken sowieso een nieuw huis,als je even hun adres PB't,kan ik kijken of ik ze uit kan kopen?
Elk huisje heeft zijn kruisje, maar als je er echt moedeloos en radeloos van wordt en je je iedere dag/weekend hierover loopt op te vreten zou ik persoonlijk het huis te koop zetten en opzoek gaan naar een ander huis. En als je dat niet wilt. Iedere keer na 10.00 uur s avonds direct de politie bellen. De politie wordt daar dan gek van maar de buren vanzelf ook. Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
@ Jusi Ik denk dat onze buren er al wel iets van 18 jaar wonen. Dus destijds supergoedkoop gekocht, die hypotheek is erg laag of al afbetaald. Ze verdienen nu allebei niks. Van de andere buren weten we dat hij en zij alleen nog bijelkaar zijn vanwege haar uitkering. Als zij weg zou gaan, moet hij er ook uit omdat hij dan de vaste lasten niet meer kan betalen. @ Laris en Nick Goed idee! Maar weet je het zeker? Het huis moet namelijk volledig gedesinfecteerd worden, vervolgens volledig verbouwd want er zit zelfs geen normale keuken in. Aanrecht is eruit gebroken, koelkast staat midden in de keuken Het is er 1 gore bende, en dan overdrijf ik niet. Overigens maakt het me niks uit om weken in de verbouwingsherrie te moeten zitten als dat betekent dat ik nieuwe, normale buren ervoor terug krijg! En inderdaad, ieder huisje heeft z'n kruisje. Wij hebben ook wel eens lawaai. Af en toe een goeie ruzie moet kunnen! En een keer de muziek lekker aan ook, alleen niet 'savonds en 's nachts. In het begin had ik ook wel medelijden met ze, het is een schrijnende situatie. Sneu als een gezin er zo aan toe is. Maar nu ben ik daar al lang voorbij en heeft mijn medelijde plaats gemaakt voor frustratie en woede. Overigens is de rest van de buurt erg netjes, ze springen er echt uit hier. Letterlijk en figuurlijk...
wow meis, ik wist dat je 'vreemde' buren had, maar zooooo idioot!!!???!!! misschien kunnen wij ons huis verkopen en hun huis opkopen? desinfecteren en compleet verbouwen weet mijn meneertje wel raad mee zoals je weet.. ik vind het erg sneu voor je en als we dichterbij hadden gezeten had ian zn spierballen (die hij zelf denkt te hebben ) wel even laten zien. gelukkig kan je er straks even tussenuit en bij ons ontstressen, hier hoor je de buren nooit, hoe hard ze ook zouden gillen. onze muren zijn nogal dik gelukkig oh en inderdaad jullie buurt is heerlijk rustig, jammer dat er dan zulke mensen naast je moeten wonen... boehoe!!!!:x
nou ik weet niet waar je woont maar misschien zijn de in voor een woning ruil. Mijn huis is te koop en staat in een wijk van een van de steden in drenthe waar ze prima kunnen verblijven Overkant---> huis vol polen, waar wij nooit last van hebben maar die deze mensen wel ff goed aanpakken daar waar nodig alleen tja als ik lees psychoses e.d .. misschien zelf contact zoeken met de hulpverlenende instantie, overleg met ze, maak desnoods afspraak en zet die op papier samen met je buren. Gooi alles open, werkt het beste. succes p.s ik werk bij zo'n instantie die zich bezig houd met bemoeizorg misschien ken ik ze wel
Idd bemoeizorg hebben deze mensen nodig. Dus meldingen blijven doen bij de politie. En dan echt elke keer. Zo gauw er overlast is: bellen. Er zit al hulpverlening in het gezin maar wat voor hulpverlening? Tja, niet dat jou dat wat uitmaakt natuurlijk, je wil van die buren af.. en terecht! Ik vind die van mij al irritant met hun harde muziek. Maar jouw buren zijn echt een ramp zeg..! Ik zou er echt bovenop zitten, hou dit een poosje vol en kijk of het resultaat oplevert. Zo niet, zou ik toch es gaan uitkijken naar een ander droompaleisje...
poeh. ja...uuhhh....ik weet niet wat ik moet zeggen volgens mij heb je alles al geprobeerd. en de politie bellen helpt klaarblijkelijk ook niet echt veel. wat een toestand zeg. kan je alleen sterkte wensen heb echt niks zinnigs in te brengen...sorrie...