Met gehakt Oke heel flauw.. Ik heb altijd rundergehakt, ik snij een uitje, een eitje erdoor, en een zakje kruiden.. ow en beetje beschuit.. En ik vind het heerlijke ballen dan
gehakt kruiden met peper, zout, paprikapoeder en italiaanse kruiden, dan mengen met een gesnipperd uitje en een ei en paneermeel of beschuit.
rundergehakt, eitje, mosterd, uitje, stukjes witbrood, nootmuskaat, peper, zout.. zie ah.nl 'grootmoeders gehaktballen' werkelijk fantastisch!!
wat ook lekker is (en simpel) wat nasi kruiden er doorheen (gewoon uit een zakje dus ) ... en een uitje, altijd lekker
Ik maak gehakt altijd met rundergehakt.. Rundergehakt lekker kneden, dan een zakje silvo stroganoff gehaktkruiden, en een ei er door.. Van 500 gram draai ik 5-6 balletjes. Ik braad ze aan in vloeibare dieetboter.. op hoog vuur lekker bruin +/- 5 minuten dan 2 glazen water in de pan en het vuur/gas uit. Ik maak de ballen altijd s'middags en gaar ze s'avonds gaar. Zo voorkom ik dat de ballen droog worden.
Ik doe meestal rundergehakt, uitje erdoor, eitje erdoor en dan kruiden paneermeel er door en daar rol ik ze nog extra doorheen. Lekker hoor! Ik lees wel mee, want ik zit altijd te klooien met jus maken.... Vuur uit lees ik hier boven al. Bij mij brand het nl meteen aan als ik er water in gooi en het vuur dus wel aan laat staan. Waarom, geen idee!
Met nasikruiden is erg lekker, maar ook gewoon met gehaktkruiden, beschuitjes, cayunkruiden, uitje en een beetje ketjap!!
oke komt tie heb ze toevallig vanavond nog gegeten 500 gr rundergehakt kneden met sate kruiden voor gehakt van silvo samen met een eitje, gesnipperd uitje en kruiden paneermeel ballen draaien rollen door naturel paneermeel in de pan een flink stuk boter smelten even aanbraden aan alle kanten op hoog vuur als alle kanten goed aangebraden zijn 3 bekers WARM water erbij en dan even laten sudderen op een lager vuurtje regelmatig draaien/rollen als ze bijna klaar zijn zakje jus toevoegen en met de juslepel regelmatig jus over de ballen doen dan krijgen ze geen krokant korstje maar juist een lekker zacht korstje ( maar daar moet je van houden) mjammie!!!!!!!!!!!
Rundergehak kruiden met peper, zout, kerriepoeder, nootmuskaat, kaneel, gesnipperd uitje, eitje en paneermeel of beschuitje. Mijn truckje is om er wat vers geraspte parmazaanse kaas door te doen. Ballen draaien en bestuiven met bloem en bakken maar.
Hier gewoon simpel, gisteren nog gemaakt. Gehakt, 1 teentje knoflook, gehaktkruiden, paneermeel en 1 ei. Husselen, ballen draaien, bakken en klaar!
De gehaktkruiden met uitjes van Silvo zijn hier favoriet. Vul het ook weleens aan met een teentje knoflook, een beschuit, een ui en een ei.