Heb je al eens geprobeerd om haar een korstje in de hand te geven? Zo zijn wij bij Jelle begonnen om hem aan de structuur te laten wennen.
Elke dag in repen of blokken aanbieden, en erbij gaan zitten en zelf ook een boterhammetje eten. Goed voorbeeld doet volgen
zelf eerst voorknauwen, dan aan hem geven. Toen maar even in de mond houden en dan geven aan hem en nu eet ie het zelf Behalve trouwens als we ergens op visite zijn ( schoonouders bijv) dan kan iet het opeens niet meer en wilt ie dat het word voorgeknauwd
wij zijn met 6.5 maand begonnen met brood meteen met hele kleine stukjes brood met klein beetje halvarine en dun smeerkaas in het begin deden we het stukje brood in de wang dat schijnt beter te zijn omdat het dan niet meteen naar het keelgat schiet en kan het tussen de kaken komen en zacht worden. maar al gauw at hij in 10 minuten een boterham weg incl. korstjes hij vindt het geweldig en smult ervan en lust ook alles wat je erop doet vorige week een keer ontbijtkoek geprobeerd en ook groot succes
een boterham zonder korstjes, met appelstroop, in kleine stukjes (1 a 2 cm groot) gesneden en die geef ik voorin z'n mond. Hij zuigt er wat op en slikt het dan door. Gaat prima. Nu laat ik hem ook af en toe op de korst sabbelen.
Je kan ook proberen broodje door de melk te doen in stukjes, zo kan je kindje ook aan de smaak wennen.......
Ik heb zijn brood ook wel eens gedipt in verdunde diksap (eigenlijk ernaast als drinken). Dat hielp ook wel..
Sara had ook de 1e weken moeite. Ik gaf hele iniminiestukjes maar dat ging niet. Ik heb toen juist een groter stuk brood aangeboden in haar hand, toen ging het beter. Ik ben haar toen ook rijstewafel, liga gaan geven. Dat had ze wel snel door en toen volgde het brood snel. Ze eet nu halve tot hele boterham. Doet er nog wel lang over hoor. En hier ga ik nu altijd samen met haar aan tafel zitten en eet ik tegelijkertijd ook mijn boterham. Ik heef haar tussendoor ook wel wat slokjes melk zodat ze alles kan wegspoelen.