Ja, dwang helpt hier ook absoluut niet! Hoe vriendelijk we het ook brengen. D. moet het gewoon zelf zien zitten, dan doet hij het pas. En dat is dus met alles. Maar goed, we gaan zijwieltjes kopen. Ik heb er iig. al weer zin in, in dat fietsen!
Hier ook een heel angstige fietser. Zonder zijwieltjes zie ik dus voorlopig niet gebeuren. Mijn zoontje was ook heel erg vaardig met zijn loopfiets, ik had het gewone fietsen nogal onderschat. Ik dacht dat hij zo weg zou fietsen (met zijwieltjes), maar hij vindt het doodeng. Ik ben bang dat we te laat zijn begonnen Daar komt nog bij dat ze ons in de fietsenwinkel een 18 inch. fiets aan hebben geraden. En dat klopt in principe ook wel, hij kan er prima op fietsen. Maar doordat hij echt maar met zijn tenen aan de grond kan is het waarschijnlijk net wat enger. Ik heb dus ontzettende spijt dat we nu een (dure!) 18 inch fiets gekocht hebben ipv een 16 inch...
Misschien kun je op marktplaats nog een goedkope 16 inch voor tijdelijk op de kop tikken? Dan kan ie later toch nog op die 18 inch! 't Is wat met dat fietsen...
Nou, we hebben de zijwieltjes gekocht. Sjemig, wat zijn die dingen duur!! 16,95!! Bijna net zo duur als de fiets die we voor 20 euro via mp op de kop hebben getikt. Maar goed, 't is voor het goede doel zullen we maar zeggen. 'k Had ze vast ergens anders wel goedkoper kunnen krijgen, maar ja, dit moest gewoon even nu en niet straks. D. hélemaal enthousiast, want "nu gaat mijn fiets nóóóóóit meer omvallen!!" Ik ben benieuwd. We zullen de zijwieltjes er zo op zetten.
Zo een leraar had ik ook! super vent...ik heb enorme hoogtevrees en nu moest ik zelf over het klimrek heen klimmen...dus erbovenop gaan zitten en eroverheen!! Verschrikkelijk... Weigerde dus altijd, totdat die leraar zei..ik klim naast je mee...en boven ging hij erop zitten en zei komop probeer het, ik ben hier en als het niet lukt vang ik je op....Ben er zelf overheen geklommen!! kreeg applaus ook nog op de koop toe van de rest van de klas hahahaha het helpen en dan soort van dwingen werkt hier ook niet hoor...niet ingrijpen!! laat het me zelf doen anders raak ik in paniek...(nu aan het lessen en als mijn leraar ingrijpt als ik bijv een auto nog niet gezien had of de auto af laat slaan op de rotonde.... daarna lukt niets meer......)
Ik vind het wel fijn om te lezen dat rond 5 heel normaal is. In de klas van onze dochter lijken ze bijna allemaal al zonder zijwieltjes te fietsen terwijl onze dame dr fiets niet eens echt interessant vindt en het zo dus niet leert. Dan rommelen we gewoon lekker verder.
Mijn dochter is best angststig maar had veel intresse in haar fiets. Toen ze 3 jaar was kreeg ze haar 12 inch fiets en na veel proberen is ze omgevallen en heeft hij ruim 6 maanden in de schuur gestaan. Paniek als de fiets maar uit de schuur kwam.Na dat een buurmeisje heeft laten zien dat fietsen leuk is en haar heeft omgekocht met een snoepje(ja echt schandalig)...wilde ze erop en fietste weg. Een maand voordat ze 4 werd hebben we geoefend met los fietsen en die door een lange sjaal onder haar armen te doen.Na 2 dagen oefen en flink aanmoedigen fietste ze weg.
Nou, de zijwieltjes zitten aan de 16-inch fiets vast en meneer fietst er zo op weg! Nou jaaaaaaa zeg! "Zo kan ik nooooit meer omvallen!", aldus meneer.
Nouja.. Mooi is dat.. Ach binnenkort gaat hem vast opvallen dat er steeds meer leeftijdsgenoten heel stoer komen opscheppen hoe goed ze zonder zijwieltjes fietsen... Komt goed!
Fijn dat het goed gaat met de zijwieltjes ! Wij hadden ook gelijk een 16 inch fiets, mét zijwieltjes. Maar in onze (nieuwbouw) wijk - zijn nog best wat nieuw aangelegde wegen, waar weer vrachtwagens over rijden. Op de ongelijke wegen en in de bochten viel ze JUIST door de zijwieltjes regelmatig. En omdat ze nét niet goed bij de grond kon met haar voeten, was fietsen een drama. Uiteindelijk fietste ze bij oma wel met steeds meer plezier op haar kleine (12,5 inch) fietsje - die ook écht te klein was, knieen bijna tegen het stuur- en toen m'n broer op een verjaardag een paar keer met haar geoefend had, fietste ze daar ineens op! Dus die fiets mee naar huis, daar goed op leren fietsen, ook leren remmen en afstappen en toen op haar 16 inch fiets weer (ging wel weer 3 maanden overheen ) . Eerst weer goed geoefend met op en afstappen etc - en toen ging ze mee naar school. Ik had ook écht verwacht dat ze minstens 5 was, voor ze het zou kunnen. Maar ze had het ineens door dankzij het kleine fietsje. Voor de jongste staat er dus op zolder al een 12,5 inch fietsje klaar - via marktplaats op de kop getikt, hoewel zij ook iets minder lang is dan haar zus- dus dat scheelt sowieso. Maar ik zou pas goed gaan oefenen als ze met de voeten goed bij de grond kunnen.
Voorlopig laten we hem gewoon maar 'leuk' fietsen op de 16 inch fiets met zijwieltjes. En echt oefenen doen we voorlopig even nog niet.