Hoe leren fietsen zonder zijwieltjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yellowsun, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Je kan de zijwieltjes wat hoger zetten, ze raken dan nauwelijks tot niet de grond, maar als ze een scherpe bocht maken of bijna vallen hebben ze toch de steun van de wieltjes,

Hierdoor is het voor je kindje "mentaal" ook niet een hele grote stap, ze denken dat ze nog zijwieltjes hebben ook als geven die geen / nauwelijks ondersteuning meer....

Als ze uiteindelijk de wieltjes niet of nauwelijks meer gebruiken,
    kunnen ze dus fietsen zonder wieltjes en kun je ze eraf halen....

Euhhhh snap je het nog? Hihi

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier ging steppen pas goed nadat ze kon fietsen zonder zijwieltjes :)

Overigens opperde ze afgelopen zomer zelf om de zijwieltjes eraf te halen.
    N na 2x 10 meter te zijn Meegelopen zei manlief "nou.. Je kan het duidelijk zelf... Dan hoef ik ook niet mee te lopen."
    En ze stapte op en reed weg.

En dat gewoon zonder loopfiets :)

Vlak daarna kon ze ook ineens veel beter steppen. Meer een kwestie van weinig zelfvertrouwen dan van het daadwerkelijk niet kunnen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat de eerste 2 posts de enige tips zijn die je kunt krijgen. Ik geloof niet dat er een andere methode is, dan zo vasthouden en laten fietsen. Maar nog geen ervaring mee, onze dochter vind het doodeng en wil absoluut niet de wieltjes eraf.

4. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Ik heb een bodywarmer met een handvat op de rug. Ideaal voor de kids om zelfvertrouwen te hebben in het evenwicht. Deze kun je gewoon bij een fietsenzaak kopen. Inmiddels hebben al 6 kindjes van vriendinnen hiermee leren fietsen...

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook de sjaaltruc gedaan, middagje oefenen, toen kon ze t steeds langere stukjes los.

Maar ik moet er niet aan denken nu in die kou naast haar fiets te gaan rennen ;) De grond is ook zo koud en hard om op te vallen.. Zou wachten tot het voorjaar. Als ze er aan toe zijn, hebben ze t zo door. Maar hier was t de eerste dagen wel veel oefenen (vooral het opstappen en remmen) en er achteraan rennen.

Deel Deze Pagina