hoe uitleggen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Calimero, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi hoi alemaal!

ik zit met een vraag van mijn dochter van 3 jaar oud.
    Haar tante is namelijk zwanger,
    maar hoe leg ik nou uit dat zij wel een baby in haar buik heeft en mama niet?
    Ik krijg nu dus vragen van mama waarom heb jij dan geen baby in je buiik?
    en dan vooral de vraag hoe kan dat??

hoe gaan jullie hiermee om hoe leggen jullie het uit?
    verhaaltje van de ooievaar lukt dus niet aangezien ze weet dat de baby in de buik groeit en dan uitleggen hoe het kan dat er een baby in haar tante's buik groeit pffft leuk hoor die waarom vragen ik weet ff niet hoe ik me hieruit moet redden help!!!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Hier wordt in de familie altijd gezegd dat papa en mama ( in jou geval tante en oom) lief voor elkaar zijn geweest en dat er nu een baby in de buik groeit.

Technisch hoeven we nooit te worden. Isabella hebben we bij ons natuurlijk meegenomen met de echo.
    Isabella neemt nu gewoon aan dat er een baby groeit en dat die er als die heel groot is geboren wordt.

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik zou zeggen dat als papa's en mama's (of mannen en vrouwen) samen knuffelen dat er dan soms als de papa en mama het heeeel graag willen er soms een baby-tje in de buik kan komen. Maar dan moeten de papa en mama het dus wel willen en moet je ook een beetje geluk hebben... ;):D

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ja ik zat hier ook al aan te denken idd,
    maar daccht dat als ik het misschien zo uitlegde
    dat als ze dan aan het knufffelen was met papa ofzo dat ze danineens zou zeggen nu groeiet er ook een baby in mijn buik!
    maar het is volgens mij de enige manier om het een beetje uit te leggen het is nog niet weer ter sprake gekomen ik heb gisteren gezegd dat ik ff te druk was met afwassen om het uit te leggen en daarna is ze het vergeten maar weet zeker dat als we weer naar oom en tante toe gaan de vraag weer komt op borrelen maar weet me er nu uit te reden
    bedankt!!

Deel Deze Pagina