Soep met brood om te stippen vinden ze hier erg leuk. Of soep opdrinken uit een beker of met een rietje. Dat mag bij de laatste paar happen altijd van mij. Sowieso vinden ze soep erg lekker. En stamppot is hier ook al van jongsaf aan populair. Nu maakte ik nooit prakjes, dus stamppot was gewoonweg iets bijzonders, ipv met je handen stukken wortel of broccoli wegwerken, met een vorkje hapjes opscheppen, wat een feest.
hier willen de kids alleen het "water" van de soep hebben en niet de groente ed. stamppot eten we bijna nooit maar als we het eten gaat het wel. dat ligt dan voornamelijk aan de eetbui die ze hebben, dat is bij alles zo. het ene moment vinden ze sla heerlijk en zo trekken ze hun neus ervoor op. hier is het eten wat de pot schaft en bij iets nieuws of iets dat ze niet lekker vinden komt er komkommer oid erbij op tafel zodat ze toch de vitamientjes binnenkrijgen. liefs doris
Dat zijn 2 dingen die hier juist goed gaan (gelukkig, want zeker zoon heeft grote moeite met avondeten) Zowel mijn zoon als dochter hebben de voorkeur voor het vlees, dus dat wordt gewoon afgewisseld met de stamppot. En soep eten ze ook al vanaf heel jong. Mijn dochter at dat zelfs met dr handen, plukte ze zo de groenten en het vlees eruit Dus vlees is hier wel een trigger om het te eten.
gelukkig heeft onze dochter geen problemen met het eten hoor ze eet eigenlijk alles wat we haar voor zetten alleen stamppot en soep gaat er niet in. ook ben ik niet bezorgt er om en denk dat ze het best een keer gaat eten hoor maar ik wou graag weten hoe het bij jullie ging maar zo te zien gaat het eigenlik van zelf bij jullie nou dan wacht ik maar af en schotel het elkekeer wel voor en dan kijkt ze maar of ze het wilt of niet. ik ga niets forseren. vandaag heeft ze pilaf op en dat ging redelijk de perziken wou ze niet maar heeft wel 1 stukje op gegeten toen ze wist dat ze daar na nog een stukje kip kreeg hahahaha.