Hallo, Hoe leren jullie je kindje van de trap afgaan? Van boven naar beneden? Ons zoontje is nu 19 maanden; hij kruipt al maanden omhoog. Maar hoe leer ik em nu om weer goed naar beneden te gaan? 1. kruipen achterstevoren 2. zittend op z'n billen met gezicht naar voren, zeg maar Groetjes, Hanna
Mja, ik dus ook nog steeds. Maar ik ben nu inmiddels 17 weken zwanger en ik ben een beetje vooruit aan het denken.
Eerst achterste voren, want het trapgat is erg eng voor kinderen. Ik sta een tree lager dan hij. En dan tree voor tree naar beneden. Zodra hij het eng vond worden tilde ik hem op en gingen we samen verder. Nu gaat hij vooruit en houdt de leuning vast en ook weer tree voor tree. Ik weer een tree onder hem. Succes!
altijd met gezicht naar voren laten lopen aan mama's hand. De laatste maand pas loopt ie zelf aan de leuning vast. En nooit halverwege laten omdraaien, hier is ie heel hard gevallen..
Mijn zoontje gaat al enige maanden trap op en af. Het was (en is) voor ons heel belangrijk dat hij dit veilig doet. We zijn begonnen met op de knieen (gezicht naar de trap). Inmiddels kan hij op verschillende manieren veilig de trap af.
Hier gaat dochter nog steeds achterstevoren naar beneden, wel helemaal zelf en ook vaak gaat alleen naar boven en beneden. Achterstevoren omdat ze niet bij de trapleuning kan en het zo het veiligst is.
hier in het begin op de kont erna achterstevoren en nu met 4 jaar gewoon lopend . ons manneke klimt nu al de trqp op en probeer hem nu ook achteruit te leren maar hij meent nog steeds dat ie zo naar beneden kan kruipen is dus al eens fout gegaan. moet er ff bij zeggen dat we drie treden van woonkamer naar keuken hebben en ze daardoor dus al erg snel kunnen.
hmmmm, als ik dit zo lees is mijn dochter in die leeftijd nog de enige die getilt wordt, misschien ook eens tijd om haar dat te leren. Hoe leerden jullie dat dan achterstevoren??
Hier eerst achterstevoren, sinds een maand of 3 gaat hij lopend vooruit aan de leuning, toen kon hij er ineens bij. Ik loop wel voor hem, hield eerst 1 handje vast, nu wil hij dat niet meer.
mijn dochter is begonnen met 1,5 a 2 jaar door op der billen naar beneden te gaan tree voor tree. ik stond er dan wel voor. zo rond 2 jaar ging ze lopend eraf met de leuning vast en ook toen liep ik ervoor. rond 2,5 jaar liep ze zonder problemen van de trap af. stond er toen ok niet meer bij.
We hebben het hier nu 3x gedaan. Maar ons zoontje vindt het toch wel heel ingewikkeld. Ik stuur nu zijn beentjes. Ik sta onder hem. Maar als ik het em zelf wil laten proberen kruipt ie weer omhoog. Misschien gewoon vaak oefenen? Maar ik wil gewoon dat hij dit zelf gaat kunnen, want ik zie mij straks in januari als de nieuwe baby er is, niet hem van de trap aftillen! Ik weet nog dat ik na de bevalling m'n zoontje nauwelijks van onze slaapkamer naar de commode op zijn slaapkamer kon tillen, omdat ik dat toen zó zwaaaar vond! Toen was ie iets van 4 kilo. Nou, nu is ie wel even wat zwaarder! 13 Kilo!
Eerst achterstevoren, maar inmiddels gewoon op dezelfde manier als ons en de leuning vasthoudend. Ik loop dan wel voor hem en zelf wel achterstevoren Hier vond zoonlief achterstevoren in het begin ook ingewikkeld, maar naar een paar keer had hij het door en ging het prima.
Hier meteen begonnen met gezicht naar voren. naar beneden "glijden". Vind hij geweldig leuk en t werkt prima. Ook pas mee begonnen ik tilde hem ook nog gewoon op.
Zetje vanaf boven en rollen maar? Grapje natuurlijk Je bent niet de enige hoor . Onze dochter is al 26 maanden en die wordt ook de trap af getilt. Naar boven doet ze zelf maar naar beneden tillen we haar, waarom? Omdat ik het doodeng vind en veelste bang ben dat ze naar beneden valt . Tuurlijk kan ik wel een tree lager gaan staan maar dan ben ik nogsteeds bang dat ze valt. En eerlijk, vind ik het ook nog niet zo belangrijk dat ze zelf de trap af kan. Ze leert snel dus denk dat ze het na een paar keer oefenen best zou kunnen maar ook dan zal ik nog bang zijn dat ze met haar drukke karaktertje een keer naar beneden stuitert. Wij wachten denk ik nog maar even een tijdje maar het leren van de trap af gaan.
Hier idem, wij wonen in een portiekflat dus gaat ze minimaal 2 maal per dag 4 trappen op en af.....soms is al eerder beneden dan ik
ik tilde hem tot vorige week altijd naar beneden maar nu wordt ie bijna 3 dus nou moet hij toch maar een keer zelf lopen hoor. hij gaat nu achterstevoren naar beneden of loopt gewoon en houdt zich vast aan de leuning.