Ik maak me nu een beetje zorgen Mijn zoontje word bijna 1 jaar, maar hij kruipt nog steeds niet? Hij doet wel een poging om op zijn knietjes te komen maar gaat gelijk weer liggen! Ook als ik hem op zijn knietjes zet gaat hij weer liggen! Ik heb al van alles geprobeerd zoals voor doen, op zijn knietjes zetten speeltje net buiten zijn bereik leggen maar hij zwemt er als het ware heen! Op het cb zeiden ze dat hij te weinig spierkracht heeft in zijn beentjes, ze hebben toen als tip gegeven hem recht op zijn voetjes te zetten aan de box, dan blijft hij wel lang staan. Hij trekt zich ook nog niet op en gaat ook nog niet zelfstandig zitten Rollen was hij heel vlot mee, hij Rolde met 5 maanden de hele kamer door Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen?
die van mij zijn ook bijna 1 maar kruipen ook niet op knieen... staan wel denk dat ze het overslaan...ik zou me nog niet zo druk maken de 1 loopt met 10 mnd de ander met 2 jaar..misschoe kan je lokken met iets wat die graag wilt hebben dat die gaat staan.. ze moeten zich wel ergens aan op kunnen trekken...komt goed
Als hij al vroeg heeft leren rollen en zich zo kan verplaatsen Is hij misschien niet erg gemotiveerd om te gaan kruipen, daar kun je weinig aan doen denk ik. Kan hij wel los zitten maar doethij het niet uit zichzelf, of kan hij het helemaal niet? Voordoen werkt niet weet ik ook uit eigen ervaring, maar soms kijken ze wel wat af van andere kindjes. Gaat hij naar het kdv of Is er iemand in je omgeving met een kind dat netkruipt of net is begonnen met optrekken? Het kan trouwens ook zomaar dat hij ineens het licht ziet en een paar weken later loopt.
Onze dochter is/was een billenschuiver. Ook altijd gedacht dat ze niet meer zou kruipen voordat ze leerde lopen. Maar sinds een maand of 2 gaat ze zelf staan en is ze begonnen met kruipen. Lopen gaat ook steeds beter maar nog niet los.
Hij kan wel blijven zitten als ik hem neer zet en speelt hij lief! Voor de zekerheid heb ik er wel een kussen achter liggen. Hij zit niet op het kdv ofzo, ik ben fulltime bij hem Zou het kunnen komen dat hij nog niet kruipt door te weinig spierkracht?
Leren rollen, kruipen, lopen is allemaal vooral mentaal. Probeert hij wel te tijgeren? Hierin beweging gekregen door toren voor hem te zetten, hij wou het zo graag omver gooien dat hij zo vooruitkwam.
Mijn zoontje kon ook rollen met 5 maanden. Daarna niks kon pas met bijna 11 maanden blijven zitten en pas met 13 maanden zelfstandig tot zit komen. Rond z'n eerste verjaardag is hij gaan tijgeren en sinds een kleine 2 maanden uit het niets begonnen met kruipen. Hij vond tijgeren zo leuk (en kon het ook razendsnel) dat hij kruipen niet interessant vond. Daarvoor gold hetzelfde voor rollen. Waarom tijgeren als je ook rollend naar de gewenste locatie kunt komen . Denk dus dat het ook daarmee te maken heeft. En sommige kindjes, zoals mijn zoontje dus ook, nemen er gewoon hun tijd voor. Oja, volgens mijn fysio is het niet goed om kindjes te laten staan als ze nog niet zelfstandig naar die positie kunnen komen. Om het tijgeren te stimuleren kreeg ik als tip om, als hij op z'n buik lag, z'n knietjes om en om omhoog te duwen en te buigen, zodat hij kon voelen wat hij moest doen om vooruit te komen (als je snapt wat ik bedoel). En dan icm een favoriet speeltje wat net buiten handbereik ligt. En je kan altijd een afspraak met een kinderfysio maken als je je zorgen maakt. Hier heeft dat super goed geholpen. Binnen 4 maanden van niet zelfstandig kunnen zitten naar lopen aan 1 hand.
Dankjewel voor jullie tips!! Iets van tijgeren doet hij wel, half draaiend en duwend komt hij vooruit. @daantjedubbel, ja ik dacht dat zelf ook al dat je ze niet zelf op de voetjes neer moest zetten! Maar dat heeft het cb als tip gegeven, vond het zelf al een beetje vreemd! Maar wie weet idd gaat hij binnenkort ineens kruipen! Fijn om jullie reacties te lezen, dat het in een keer snel kan gaan
Mijn dochter kruipt met 14 maanden nog steeds niet. Ze tijgert wel. Sommige kindjes slaan kruipen gewoon over. Toen ze net een haar was ging ze pas staan en kort daarna zelfstandig zitten. Ik dacht op een gegeven moment ook 'komt het nog?' Maar uiteindelijk komt het bij de meeste kindjes vanzelf goed
Ik denk niet dat het een gebrek aan spierkracht Is als hij wel een tijd kan staan. Sommige kinderen slaan het kruipen gewoon helemaal over, zeker als ze zich op een andere manier kunnen verplaatsen. Laat hem veel op de grond spelen, dan heeft hij veel vrijheid en dan komt het vanzelf wel, kruipen, optrekken, wat dan ook. Bij mijn dochter op de kdv Was een jongetje dat alleen nog zat toen hij al bijna 2 Was, hij ging ineens toch nog kruipen en een maand later liep hij los, dus zo zie je maar.
hier was de zoon ook al een tijdje bezig met op knietjes en handen gaan en dan terug op buik schuiven. tot ik meneerke even naakt op de badkamer vloer moest zetten om nog snel wat te doen, voor hij in bad kon. toen hoorde ik opeens klef klef klef en hij zat bij de deur! zijn blote knietjes hadden op deze vloer meer grip! nu zit hij dus thuis in een kort sponsen broekske want dan kan hij kruipen. met een langebroek schuift hij naar zijn buik. eens hij wat sterker is zal dat ook wel weer lukken.
Op knietjes zetten is goed, ik zou hem niet laten staan. Hier lange tijd fysio gehad. Ik zette mijn dochter op haar knietjes met een rijstewafel iets verderop! Ze leerde kruipen net voor haar eerste verjaardag. Toen ging het rap: met 15 maanden liep ze los.
Even een update! Hij gaat sinds vandaag zelf op zijn knietjes en begint te wiebelen! Misschien is er een begin
Onze zoon tijgerde er op los en ging met 11 maanden staan en liep langs de bank en de tafel. Wij dachten ook dat hij het kruipen zou overslaan. Twee weken voor zijn eerste verjaardag begon hij te kruipen en dat heeft hij vervolgens nog 5 maanden vrolijk gedaan. Het kwartje kan dus ook nog vallen.
Ons dochtertje is ook net 1 jaar en gaat ook alleen op der knieen zitten, wiebeld heen em weer en ploft daarna weer op der buik. We hebben fysio voor haar hypermobiliteit. Dat op de buik heen en weer schuiven noemt ze robben. Hier rolde ze vanaf 3 a 4 maanden ook al van buik naar rug en andersom. De fysio geeft aan dat als ze steeds met stapjes vooruit gaat dat het goed is
sommige kindjes slaan het hele kruipen/tijgeren over. een kindje in de familie heeft dat gedaan en liep met 9 maanden al! weer een ander kindje liep op handen en voeten na het tijgeren dus ook niet kruipen. elk kindje doet het op zijn/haar eigen manier. dus de 1 tijgert de ander is een billenschuiver en weer een ander kindje kan het hele gebeuren zomaar overslaan. zolang er progressie is hoef je je in principe niet al te druk te maken over de ontwikkeling
Ik heb 3 kinderen en ze konden allemaal niet kruipen of tijgeren. De oudste twee waren billenschuivers en wilde nooit op hun buik liggen en konden ook tot na hun eerste verjaardag niet zelf gaan zitten of staan. Mijn oudste liep met 14mnd de middelste pas met 18mnd en mijn dochter van 10mnd doet ook nog geen pogingen om te kruipen of zich op te trekken. Ze schuift wel op haar buik. Ik hoop zo dat ik ook ooit een kruipende baby krijg.. ik vind het zo schattig