Hoi papa's en mama's Wij kregen een brief binnen van het Rijksinstituut van volksgezondheid en milieu over een onderzoek naar het dragerschap bij ouder en kind van de pneumokokken. Ik wil graag vragen of er meer mensen die brief hebben gehad en hoe jullie daar tegenover staan? Doen jullie mee en zo ja of nee waarom. Volgens mij is het een brief die iedereen krijgt en het is voor kinderen vanaf 2 jaar geloof ik en hun ouders. Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes de mama van Rick
Het kan zijn dat je in de steekproef bent gevallen. Ik doe meestal wel mee met onderzoeken ten behoeve vd wetenschap, zolang er geen risico's voor ons gezondheid aan vast zitten. Die onderzoeken zijn hard nodig. Wat vragen ze van je?
Het gaat hier om een onderzoek naar kinderen die keurig ingeėnt zijn met 2,3,4 en 11 maanden en hun ouders of ze het pneumokokken bij zich dragen in de neus. Ze gaan dan met behulp van een sponsje in je neus wat slijm oid opvangen om te kijken of je het bij je draagd en mogelijk (alleen als je dat wilt) ook wat bloed afnemen voor de bepaling van afweerstoffen tegen pneumokokken. De uitkomsten van het onderzoek kunnen ze dan vergelijken met eerdere onderzoeken bij kinderen en ouders waarbij ze keken naar het vóórkomen van pneumokokken in de neus. Om een lang verhaal kort te maken gaat het dur om het testen van dragerschap op 24 maanden na 4 pneumokokken vaccinaties. Ik hoor het wel Groetjes
Ik heb geen brief gehad. Zo te lezen zou ik wel met het onderzoek meedoen, het neusslijm dan. Bloed afname (bij dochter) daar zou ik wel even over nadenken. Ze is er (nog) niet bang voor, maar vind het niet zo nodig om dat bij haar te laten doen als het voor haar gezondheid niet nodig is.. Vriend zou dat sowieso niet leuk vinden (bij dochter) en zelf absoluut niet doen trouwens
Oftewel... Of het vaccin nog wel werkt. Lijkt me geen heel onnodig onderzoek. En enkel neusslijm afnemen is niet echt een drama. Bloed afnemen zou ik dan weer minder gek op zijn...
Ik heb de brief ook gehad. Wij twijfelen erg of we eraan mee willen doen. Op zich lijkt het een kleine moeite, maar het staat me tegen om "onnodig" onderzoekjes te laten doen in het ziekenhuis ookal is het bloedprikken niet verplicht. Vind alleen het neus en wangslijm onderzoek voor een kind van net 2 al heel wat...
Het neusslijm zou voor mij geen probleem zijn, bloed afnemen vind ik nogal wat voor een 2 jarige...komt misschien ook door mijn eigen angst. Maar het idee op zich vind ik goed hoor, dat ze zo de vaccins testen,
ik heb de brief gehad... en heb het perongeluk weg gegooid in een opruimbui haha. Ik zou het nog even goed doorlezen na vluchtig doorlezen maar de brief is al weg. Misch krijg ik nog herinnering? ik moet het even goed lezen voor ik een beslissing neem