Slapen hun anders niet uit als ze toch tot zo laat wakker zijn? Anders ga gewoon een paar ochtende flink te keer met radio hollandia terwijl je met de ramen wijd open het huis even goed doorlucht.. Gezien ze het niet willen begrijpen in een gesprekje..?
de ouders zeggen gewoon ze willen niet slapen de kinderen worden ook echt dag in dag uit aan hun lot overgelaten. de ouders begrijpen bijna geen nederlands en de oudere dochters moeten vertalen ik kan niet weten wat hun zeggen. als we aankloppen wegens overlast zeggen ze sorry sorry.. het is niet dat mijn dochter niet op mijn kamer wil laten liggen maar het kan gewoon niet. en niet slapen voor ons is ook geen optie misschien lezen jullie er overheen maar we hebben een behoorlijk heftig jaar achter de rug het is al erg genoeg dat door het slaap te kort mijn man het niet genoeg opgebouwd krijgt op zijn werk omdat hij het niet aan kan. het is niet dat ik er geen geld in wil stoppen ik kan het niet ik heb daar geen geld voor. en ons loon word alleen maar minder aangezien mijn man niet zijn uren opgebouwd krijgt krijgt hij over 3 maanden nog minder loon.
Misschien zelf een vertaler/bemiddelaar inschakelen?(weet niet hoe dat werkt maar misschien is er iemand die het goedkoop of gratis wilt doen) Dan weet je in ieder geval dat wat er vertaald wordt juist is en misschien kom je dan verder. Die dochters kunnen alles vervormen wat ze niet leuk vinden om te horen natuurlijk. Je kunt moeilijk eromheen blijven draaien met een groeiend slaaptekort en groeiende irritatie. Ook blijven melden trouwens bij woningbouw en de buurtagent. Misschien kan die je aan een bemiddelaar helpen en iemand die de taal spreekt.
ja dit is zeker wel een idee. 2 jaar geleden hebben ze les gehad in hoe moet ik nederlands huishouden leren. waar de irritatie punten van ons ook besproken zijn en dat ze hun vuil niet gewoon op de grond moeten gooien voor het ongedierte. ik had eigenlijk gehoopt dit werd namelijk vanuit het asielcentra geregeld of die mogelijkheid er zoiezo niet gewoon is want als ze dat kunnen moet er ook iemand zijn die kan communiceren.
Gezien de situatie met je man kunnen jullie dit niet aankaarten... dit en dit is het verhaal er moet NU een oplossing komen want eigenlijk hebben jullie wel andere dingen aan je hoofd
helaas hebben ze daar heb ik het idee van lichtelijk schijt aan toen mijn man de chemo had kon die de woonkamer niet uit naar onze slaapkamer zonder over te geven ze hebben nogal een doordringende geur in huis hangen. aangezien het zo slecht geissoleerd is ruik je dat bij ons in de wc gang overloop trap en zolder. er zou iemand voor komen de buren hebben automatische luchtzuiging ik dacht wij hebben dat niet misschien dat het zo bij ons binnen kwam. nog duidelijk gezegd bel van te voren mijn man ligt net thuis na de chemo kan absoluut niks hebben qua luchten en druktes enzo. kwamen ze aan opzichter 2 stagiaires zonder even te bellen, jammer als je het nog duidelijk aangegeven hebt. maar we gaan in iedergeval in gesprek misschien dat het mogelijk is om eventueel wel een soort van woning ruil te doen hier in het dorp of dat ze een uitzondering kunnen maken voor ons voor ons is het natuurlijk ook gewoon onmacht.