Hier duurde het ook even voordat ze uit een rietjesbeker kon drinken. Ik heb haar op een gegeven moment een pakje drinken gedaan, ik hield hem vast en dochter had het rietje in haar mond. Ik kneep dan een beetje in het pakje zodat er vanzelf drinken in haar mond kwam. De dag erop snapte ze de rietjesbeker! Een gewone beker is hier trouwens ook drama, ik mag niet helpen maar als ik haar laat gaan kiept ze alles over zich heen.... Met het mooie weer kan dat buiten ook geen kwaad met water maar het lijkt wel of ze het een leuk spelletje vindt.
nijntje tuitbeker?dat is wel heel makkelijk om te gebruiken. je kunt eerst met een lepel(gewone eetlepel) oeffenen. klein beetje water of sap, wat hij heel lekker vindt. zo leert hij dat behalve zuigen ook een manier is om te drinken. als dat goed gaat met beker door gaan.
Bij Sam duurde het ook héél lang voordat hij eindelijk uit een tuitbeker dronk. Allerlei types geprobeerd, had een hele verzameling in de kast, maar het wilde maar niet lukken.... Totdat iemand hier op het forum met de tip van de Friso-tuitbeker (op www.friso.nl te bestellen) kwam. Ik snap nog steeds niet wat er nou anders aan is dan andere tuitbekers, maar met deze snapte hij het blijkbaar wel!! P.s. Wij zitten nu imiddels is de gewone beker fase..... Gaat soms heel goed, en soms kiept 'ie zo weer de hele beker om.... grrrr... Succes!
Hier hetzelfde probleem. Tuitbeker weigert ze, ze droogt liever uit. Rietje snapt ze niet, ook niet als in het pakje knijp zodat er wat uit komt. We oefenen wel iedere dag met een open beker, ze drinkt daar wel uit maar alleen als ik hem vast houd. Achja, als ze 10 zijn zullen ze niet meer uit een flesje drinken .
Hier heb ik nu een tuitbeker van nuby ( vele andere al geprobeerd) en hij is super. Mijn zoontje kan er nu al zelf uit drinken. Soms laat hij de beker nog wel een snaast hem vallen en krijgt hem dan niet meer goed in zijn mond. Maar dat is een kwestie van oefenen.
Thirza moest echt een tijd oefenen voor ze de tuit en de rietjesbeker snapte. Heb gewoon steeds aangeboden beide, (gewoon binnen haar bereik neerzetten, verder niets) en inmiddels drinkt ze uit beide hardstikke goed. De gewone beker ben ik eerst in bad aan gaan bieden: dan geeft knoeien niet zo en gaan dingen toch spelenderwijs, omdat ze dan met water spelen en drinken uit een beker daarvan onderdeel is. Na een tijdje kreeg ze door dat zo drinken voor ons de normale manier is en nu wil ze dus juist vaak uit een gewone beker, want ze wil alles zoals wij het ook doen... Nog niet zonder hulp trouwens hoor... Ik mag vaak niet helpen, maar dan doe ik dus steeds hele kleine beetje in de beker, (bodempje), zodat knoeien niet zo uit de hand loopt. Ze krijgt alleen ranja en water op die manier, als ze zonder knoeien kan, mag ze andere dingen ook uit de gewone beker.
Mijn zoon heeft nooit uit een tuitbeker willen drinken. Hij heeft altijd uit een rietjesbeker gedronken en pakjes met rietjes. Hij is zelf begonnen met oefenen met drinken uit een bekertje in bad. Toen ik zag dat hij zelf voorzichtiger deed en met twee handen de beker pakte en goed stuurde mocht hij zijn gewone drinken ook uit een gewone beker drinken. Hij knoeit nog wel eens omdat hij probeert te praten en te drinken tegelijk maar dat is maar sporadisch. Ik denk dat je je kleintje gewoon nog wat tijd moet geven. Hij leert het echt vanzelf wel!
emma duwt hem ook weg voor twee redenen, of ze heeft geen dorst of ze wil er niet uit drinken (emma wil geen melk uit de gewone beker ik denk melk acssocieert ze met de fles) maar wij bieden de tuitbeker vaak aan. ook hieruit wil ze niet superveel drinken. Uit een gewone beker wil ze gelukkig wel sap drinken. verder geven we haar een flesje ze moet het toch binnenkrijgen. ik denk dat je het aan moet blijven bieden en als het niet lukt kan hij misschien alles uit de beker drinken als dat beter gaat.
@ Rozemarijke; ik bad snap hij het wel ha ah.. Maar vandaag wilde hij een paar slokjes sap uit de beker. Dus er is vooruitgang!
ik heb dat probleem ook. bij mij is het die van de hema geworden. hij doet het nog steeds niet graag. hij drinkt het liefste uit een pakje drinken met een rietje. de bekers met een rietje is ook niks zijn veelt e groot die rietjes. ik modder ook nog fijn ff door. als ie 18 is zal ie wel kunnen drinken denk ik
oefenen en blijven oefenen. Mijn zoontje van 8 maanden wil geen eens meer de fles, weigert hij pertinent. Enm de tuitbeker is prima Heb hier overige de nuby tuit en die wekrt prima, avent wou hij ook niet. Ook de gewonen beker oefenen wij n gaat steeds beter.
Ik heb de meest goedkope tuitebeker van de prenatal ofzo en die werk OK. Idd de antilek eruit gehaald en soms drinken we zonder deksel (als er alleen maar water inzit ). Maar als ik de antilek er weer in doe, snapt ze het ineens niet meer .
Mijn oudste heeft nooit uit een tuitbeker gedronken, die snapte dat ook echt niet. Een rietjesbeker lukte uiteindelijk wel, maar hij kon met 10 maanden ook al wel uit een gewone beker drinken. Dat deed ik alleen met water erin, zodat knoeien niet erg was. De jongste is nu 15 maanden en die drinkt wel uit tuitbekers en rietjesbekers, maar nog niet zo goed uit een gewone beker. Ook met hem oefenen we vooral met water. In bad oefenen heeft hier ook goed geholpen bij de oudste. Beker met koud schoon water en dan maar proberen. Als het mis gaat, krijgt ie een koude plemp over zich heen. Gemeen he, maar het werkte wel, haha.
JAAAAAAAAAAAAAA!!! Nils heeft vandaag 30cc (oké, oké, het is niet héél veel... ) gedronken uit z'n tuitbeker. Het is een hele rare die ze bij de etos verkopen. Met oranje/rode-handvaten en een hele zachte tuit waar hij op moet bijten en zuigen. Hopelijk was het geen eenmalige actie en heeft hij het nu echt door....
Allemaal die kindjes van deze leeftijd drinken hele bekers leeg, en ik ben al helemaal blij met 30cc Ik juich nog niet te hard hoor... Als hij morgen er weer goed van drinkt, dan ga ik er in geloven... Heb je er vandaag met die hitte wel wat vocht ingekregen? Nils is levendig zat, maar echt natte broeken heeft 'ie niet op het moment hoor...
Nee ik krijg er niks extra's in.. geef dan maar melk extra in zn fles. Kan mij het schelen. Hij zit zowat weer aan de 500 cc per dag.. Van de week nam hij wel weer 3 slokken uit een beker. Maar toen had hij echt dorst geloof ik. Mijn nichtje even oud als joas kan gewoon een heel glas leeg drinken! Zelf.. Pff dan is Joas wel een kluns.. ha ha.. Hij laat alles doen..
ik pak met deze hitte even terug naar een fles tussendoor hoor. en pap in plaats van brood tussen de middag. ze moeten toch vocht binnen krijgen.