hoe leren zelf drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    ik heb hier een eigenwijsje van 14 maanden die haar eigen fles niet vast wil houden, ze heeft een ontwikkelingsachterstand maar kan wel heel goed dingen pakken en vasthouden, dus ik ben haar aan het leren om haar eigen fles vast te houden, (tuitbeker zijn we aan het leren maar raakt ze volledig van overstuur en ik ben niet van het opdringen) maar hoe pak ik dit aan?
    als ik de fles voor haar neerzet dan kijkt ze ernaar en gaat ze huilen omdat ze het drinken wel wil hebben, dan pak ik de fles en probeer voorzichtig los te laten terwijl ze drinkt, opnieuw gaat ze dan huilen maar de fles pakken, ho maar.

    moet dit vanzelf komen of is dit echt iets dat geleerd moet worden? ik ben zo bang dat het haar tegen gaat staan namelijk als ik haar steeds probeer te dwingen die fles vast te houden, het is me een kleine moeite hoor maar het zou wel handig zijn als ze het kan :D

    iemand tips?
     
  2. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    hier ging het eigenlijk vanzelf.. even afwachten dus!
     
  3. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ze moeten zelf de interesse krijgen om het te doen. Mij uk doet het eigenlijk al van kleins af aan, en nu tijgert hij savonds rond in zijn pyjama met 1 hand op de grond en 1 hand de fles, haha.
     
  4. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    hahah, dat is wel knap!

    okay afwachten dus! bedankt voor de reacties :)
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik zou in eerste instantie samen met haar de handjes erom vouwen. Dus haar handjes over de fles (of handvat) en dan jouw handen erover. Ik zou dan een paar keer helemaal zo drinken en niet weghalen, want dan denkt ze misschien als ik zelf pak laat mama los en wordt ze boos. Als dit goed gaat, dan jij de onderkant vasthouden en proberen dat zij de zijkanten dan vasthoudt. Zo in kleine stapjes zal het misschien beter gaan.

    Ik weet niet wat voor fles je hebt, maar als je een avent hebt dan kun je er losse handvaten voor om kopen. Dat is ook makkelijk als je straks naar een tuitbeker overstapt.

    Nog een heel ander idee, ik weet niet waarin ze motorisch achterloopt maar kan ze een gewoon bekertje ook vasthouden, of zit ze nog niet, want dan houdt het op. Misschien vind ze dat namelijk wel heel interessant.
     
  6. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    @tulip, ze zit al wel met hulp van mij, en in de kinderstoel zit ze goed. ik kan het eens proberen.

    ik heb flessen van difrax en avent (kleintjes van avent). en 1 fles van difrax met inhammen om de fles makkelijker vast te houden met kleine handjes.

    de tip van mijn handen over die van haar ga ik eens proberen, bedankt!
     
  7. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Als ik Aaron bij me op schoot hou, drinkt hij ook niet zelf, maar in de wagen of in bed wel (ook die Difrax fles met de inhammen). Misschien kun je dat proberen?
     
  8. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    @boejesmama, ik neem haar alleen op schoot bij de laatste fles om 18 uur, verder laat ik haar in de kinderstoel bij het drinken ;)
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze vind het wel lekker zo dat mama het doet en profiteerd gewoon zolang het nog kan :).

    hier ging het bij bijde kids eigenlijk vanzelf. 6 maanden en 4 maanden.
     
  10. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hahaha okee...sorry ;).

    Zittend lukt Aaron het iig niet, omdat hij niet snapt dat hij zijn hoofd wat naar achter moet doen, maar liggend wel.

    Ik heb verder geen tips. Hij deed het opeens gewoon. Dus wie weet jouw dochtertje ook.
    Succes!
     
  11. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Jeetje...hmmmm lastig hoor!

    Misschien vaker voor haar neer zetten en langer wachten met het aan haar geven. Tegelijk gaan drinken met haar, haar het voorbeeld geven. Zoey had moeite met haar fles omhoog doen. Ze begreep het echt niet. Vooral uit een tuitbeker lukte dat niet. Heb toen een stapje terug gedaan. Ik heb een gewone fles met van die handvatten eraan gegeven. Daar komt makkelijker iets uit en dat gaat wat makkelijker. Sindsdien gaat het prima. Ook met tuitbeker nu trouwens.

    Veel succes!
     
  12. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    bedankt!

    ik heb geprobeerd mijn handen over haar handjes te doen, dat kon ze niet waarderen :D

    ik heb besloten het nog maar even te laten voor wat het is, als ze er klaar voor is zal ze het wel aangeven. ze begrijpt het echt nog niet. het enige dat ze begrijpt is dat er in die fles iets zit wat zij wil hebben maar hoe dat moet dat zoekt mama nog maar even uit, haha!!
     
  13. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier een mannetje wat ook zelf de fles niet vasthoudt en die is nu al bijna 1 jaar! Onze zoon is gewoon een beetje lui en vindt het wel makkelijk als mama of papa het vasthouden.
    We proberen het wel eens en dan laat hij de fles gewoon uit zijn handen vallen.... ;)
    En hij kan alles pakken, zelf de kleinste pluisjes en kruimels verdwijnen in zijn mondje. Alles wordt van de tafel gegrist, als hij de kans krijgt en de fles kan (wil) hij niet vasthouden... :(
    Nou heeft hij wel 10 maanden borstvoeding gehad, misschien dat dat er ook mee te maken heeft.
     
  14. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    het ging hier eigenlijk vanzelf.
    hij was 5 maand toen hij het zelf deed. hij is ook best wel snel met zijn ontwikkeling volgens mij. zo kan hij al zelfstandig zitten. en omdraaien van buik naar rug en anders om. hij trekt zich aan mij op tot staan.
    als je hem vast houd dan zet het al vier stapjes. doet zijn eigen eten met vorkje in zijn mond. begeleid hem dan wel hoor straks de vork in zijn oog ofzo haha.
    ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. de 1 ontwikkeld sneller dan de ander.
     

Deel Deze Pagina