Hoe lezen jullie dit??

Discussie in 'De lounge' gestart door FB1984, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt allemaal voor de reacties...

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik vind het nou niet bepaald een compliment wanneer mijn man mij niet genoeg zou vertrouwen dat ik nog niet eens een avond weg zou kunnen zonder problemen :$

Voor mij is het ook geen bevestiging van houden van, wel een teken dat hij niet alleen wil/durft/kan te zijn. Ik zou dan juist gaan afvragen of hij míj wil, of gewoon iemand om zijn hand vast te houden. Dat heeft niet veel met houden van te maken..
    Dat hij ts niet kwijt wil, prima. Maar wanneer dat echt een angst wordt kan dat snel omslaan in controle-gedrag, claimen etc, daar is niks leuks aan!
    En natuurlijk kan ts hem helpen om hem over die angst heen te krijgen (evt met psychische hulp) door hem te bevestigen dat ze nergens heen gaat, maar moet dat tijdens haar avondje uit?!

Ik weet niet hoe de situatie bij ts zelf verder is, in hoeverre dit eenmalig is en hoe ernstig deze onzekerheid is dat daar zodanig hulp bij nodig is, maar zo'n berichtje zou voor mij wel een red flag zijn en ik zou wel alert blijven dat dit niet verder uit de hand gaat lopen.

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als iemand die bevestiging nogdig heeft zou ik ook zeker er eens goed over praten. Maar op het moment dat hij daar blijkbaar mee zit en ik ben er niet, zou ik zijn dag niet verpesten of zich nog rotter laten voelen en gewoon zeggen dat ik hem mis.
    Want ook al ben ik een dagje weg naar een ontzettend leuke plek, ik mis mijn man wel.
    niet dat ik er ziek van zou zijn of geen lol zou kunnen hebben, maar ik vind zijn gezelschap fijn en ik zou heel vaak aan hem denken. Ik hb hem gewoon graag bij me, want ik hou van hem. En als mijn liefde daar over twijfelt wil ik hem niet lullig laten voelen.

ik had dus geantwoord: ja mop, ik mis je. Dikke kus

4. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.416
    770
    113
    Sorry hoor maar vind het zo raar dat er zoveel dames zijn die er over vallen.

Als je partner gaf gestuurd : Ik heb zin in je ... voel je je gevleid maar bij zoiets vinden ze het raar.

Ik weet niet wat ik terug gestuurd zou hebben...
    maar k zou er iig niet te zwaar aan tillen. .

Als je al weet dat je man wat onzeker is had ik juist wat terug gestuurd. en dan later thuis rustig erover gepraat...

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zou teruggestuurd hebben 'stalker'. Hij weet dan wat ik bedoel..ik ben een dagje weg, app me als je me echt nodig hebt en verder...leave me alone :).

6. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik had teruggestuurd:
    "Wie is dit?"

:D

7. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik had het wel lief gevonden eigenlijk. Hij is duidelijk onzeker en heeft bevestiging nodig. Ik zou het er wel met hem over hebben waarom hij dat opeens zo zoekt, maar dan meer om hem te helpen.

8. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0

Volgensmij maak jij het nu echt heeel groot! Met allerlei speculaties en aannames erbij.
    Dus omdat haar man een keer zo'n berichtje stuurt durft/kan/wil hij niet alleen zijn? Uhh ok.
    Je zegt ook dat hij haar niet genoeg vertrouwd om een avond weg te kunnen zonder problemen. Waar haal je dat vandaan?
    Volgens mij was het probleem begonnen nadat ts haar man aansprak over het smsje en hier gepikeerd over was. Dat had toch niet gehoeven?
    Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat de man van ts daarna wat afstandelijk was. Ik zou ook not amused zijn als ik niets vermoedend een smsje stuur naar mijn man als flirt (en al was het voorbevestiging, dan ook) en ik krijg er vervolgens heibel mee.
    Maargoed er KUNNEN natuurlijk dieperliggende redenen achter liggen waar over gepraat moet worden maar ik vind jouw post wel aardig uit zn verband gerukt.

9. In your eyes

Ts geeft zelf aan dat zijn gedrag is veranderd, hij afstandelijk reageert etc.
    Daarnaast heb ik in mijn eerdere post ook aangegeven dat de reactie van ts wat overtrokken was, en best had kunnen wachten tot een goed gesprek vandaag, maar ik reageerde vooral op de post van pixiehollow - dat het een compliment is. Daar ben ik het gewoon niet mee eens. In een gezonde relatie is er genoeg vertrouwen om elkaar de ruimte te geven om minimaal een avond weg te gaan zonder dat de ander daar onzeker van word. Gezien hoe ts' avond is verlopen, vind ik dat toch wel problematisch hoor!

Daarnaast zeg ik ook dat ik aan de hand van de info bekend niet weet in hoeverre dit een probleem is of een eenmalige actie, ik vind het alleen wel een signaal dat er iets niet goed zit. Als dat niet word aangepakt kan het wel degelijk uitgroeien tot veel meer. Dat is aan ts om te bekijken, die kan beter beoordelen of het eenmalig is of dat er meer speelt, maar gezien zijn gedragsverandering lijkt me dit niet eenmalig.

Mij gaat het ook vooral om het 'eerlijk zeggen', ik zou ook not amused zijn. Je kan toch wel een avond weg zonder dat je partner bevestiging nodig heeft? Moet ts maar thuisblijven om zijn handje vast te houden voor het geval hij onzeker is? Had dat niet een uurtje kunnen wachten? Ik vind het nodig hebben van bevestiging (a la minute) wel degelijk een gebrek aan vertrouwen, wanneer je elkaar vertrouwt dan weet je ook dat de ander gewoon van je houd, of daar nou een berichtje over gestuurd word of niet.

10. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Maar zij had het wel gelezen.

En nee, ik verwacht ook geen acuut antwoord. Maar ergens in de loop van de dag/avond kijk je toch wel een keertje op je telefoon. Ze was een dagje weg hè, niet 2 uurtjes.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Inderdaad. Ik kan me ook niet echt een scenario voorstellen waarbij hij dit naar mij zou appen. Ook niet zonder het "eerlijk zeggen".

Ik ben wel een aantal keer een (mid)week zonder hem weg geweest en als we elkaar dan na een paar dagen bellen, spreken we wel naar elkaar uit dat we elkaar missen. Maar niet als ik een dagje weg ben. Dan geniet hij alleen maar van de rust en het feit dat hij lekker zijn eigen ding kan doen, zonder rekening te hoeven houden met mij.

Ik zou het een vervelend appje vinden, omdat de waarheid zou zijn dat ik hem niet mis, maar ik dat niet kan schrijven, want dan voelt hij zich klote. Maar hij vraagt nadrukkelijk om de waarheid, dus dan kan ik ook niet "ja" antwoorden, want dan zit ik te liegen en wel juist op het moment dat hij om de waarheid vraagt. Dan zou ik dus niet te vertrouwen zijn. Er bestaat dus geen goede manier om te antwoorden. Je zit hoe dan ook fout. Het feit dat het thuisfront niet onvoorwaardelijk blij voor mij kan zijn, dat ik een lekker dagje uit heb, zou voor mij echt een domper op mijn avond zijn.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou terugappen: hahaha en dan zo'n jankende smiley. Moet een geintje zijn. Een zichzelf respecterend mens vraagt zoiets niet.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou als het serieus was, totaal die onzekerheid niet gaan bevestigen door op iedere uiting bloedserieus te antwoorden met dingen als 'natuurlijk mis ik je, schat, je bent mijn alles!'. Die onzekerheid is iets dat hij moet aanpakken, en daarin zou ik hem best willen steunen natuurlijk, maar me tijdens een avondje uit met een vriendin gaan appen in zijn onzekerheid? Nee, dan gaat hij ná dat avondje het gesprek maar aan, maar niet tíjdens.

14. In your eyes

Ik denk dat deze zin precies verwoord waarom er 2 totaal verschillende kampen zijn in de reacties hier. Mijn antwoord zou namelijk zijn: ze is maar een dagje weg, geen 2 weken.

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van het soort relatie wat je hebt, en wat je persoonlijke behoeftes zijn. De een heeft meer behoefte aan meer vrijheid binnen een relatie, de ander meer aan meer samenzijn. Er zal geen goed of slecht antwoord zijn, het is namelijk heel persoonlijk.
    Waar voor de een liefde betekent dat je zo veel mogelijk samen bent, is voor de ander liefde dat je elkaar ook de ruimte kunt geven.

Verder sluit ik me aan bij Janna, zo zou het voor mij ook voelen.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Als iemand die serieus wilt weten of je hem mist.

16. Logan

Logan Niet meer actief

Op zich vind ik de vraag niet gek maar door het stukje 'eerlijk zeggen' zou ik me een beetje geclaimd voelen. Ik had hier thuis ook naar gevraagd waarom dat op die manier moet.

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik vind t super stom dat hij zo iets stuurt. Zou echt denken ik ben ff op pad laat me met rust!

Daarbij zou mijn vent dat ook nooit serieus sturen haha

Wel zonde dat dit je leuke dag verpest

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hebben jullie er nog over kunnen praten ?

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat hij appt als je een dagje weg bent, prima! Maar dan verwacht ik eerder iets als 'is 't gezellig? doe X de groetjes van me!' ofzo. Geen bloedserieus 'mis je me?'.

20. Apie1

Apie1 Niet meer actief

@ts: ik zou het als een flirt hebben opgevat. En de zin eerlijk zeggen, zou ik hebben opgevat als: ajb serieus reageren, ik wil graag even horen dat je me mist. Het zou geen enkel effect hebben gehad op mijn dag, mijn humeur of onze relatie. Maar was het een half jaar geleden geweest dan was het thuisgekomen ook bonje geweest. Er was toen spanning tussen ons omdat we beiden oververmoeid waren door een langdurig zieke zoon en we kwamen er toen net achter dat mn man een ass heeft. Nu hebben we onze weg gevonden, is de relatie stabiel (er) en is er weer voldoende ruimte voor ons allebei en we kunnen voldoende slapen. Ik denk dus dat niet het appje zo'n probleem is, maar dat er in de relatie iets niet goed gaat. Zou dat het kunnen zijn?

Deel Deze Pagina