Hoe lezen jullie dit??

Discussie in 'De lounge' gestart door FB1984, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ging ons app gesprek laatst zo toen ik op stap was met een vriendin;

Hij; je vermaakt je momenteel zeker prima zonder mij?

Ik; en of!

Hij; groot gelijk! Geniet er lekker van schat

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Precies!

Ik snap dat somiggen meer behoefte hebben aan samenzijn, terwijl anderen het ook fijn vinden om elkaar de ruimte te geven. Maar voor de mensen die het in een relatie belangrijk vinden om zo veel mogelijk samen te zijn: hoe doen jullie dat als jij/partner naar het werk gaat dan? Zit je mekaar dan ook de hele dag te missen?

Ik kan me daar eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen. Als mijn man overdag naar zijn werk is, ga ik gewoon mijn eigen dingen doen en voor onze dochter zorgen. Heb amper tijd om hem te missen. En als ik op mijn werk zit, ben ik bezig met mijn werk. Dan denk ik al helemaal niet aan hem. Dat neemt niet weg dat ik blij ben hem weer te zien als we thuiskomen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.938
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Off-topic: mooi onderschrift Janna! Ik ga hem onthouden. Zouden meer mensen ter harte moeten nemen voordat ze reageren op internet!

Dan ga ik -nu na erover nagedacht te hebben- zeggen wat ik denk over de situatie: ik snap aan de ene kant dat jij jouw gevoel van je af wilt praten. Maar aan de andere kant vraag ik me af waarom het belangrijk is om te weten wat 'buitenstaanders' hiervan vinden. Ieder huwelijk / relatie is anders. Wat voor de één normaal of goed is, is voor de ander verkeerd. Je hebt er dus niet veel aan om van anderen te horen of jij gelijk hebt of dat hij gelijk heeft. Want wat voor een ander geldt, hoeft niet voor jullie te gelden.

Ik zou nu niet meer zo bezig zijn met wat er is gebeurd en wie het goed / fout deed. Jij vindt blijkbaar dat hij iets deed wat niet leuk was en dat denkt hij over jouw reactie. In plaats van verder te 'knokken' over wie nou echt gelijk heeft, zou ik eerder proberen te erkennen dat jullie blijkbaar allebei iets 'fout' deden. Dat jullie in ieder geval niet voldeden aan de behoefte van de ander.
    Daar zou ik het gesprek over laten gaan: wat is jouw behoefte? En wat is de mijne. Natuurlijk mag je grenzen aangeven. Als hij elke 10 minuten een berichtje van je wilt is dat misschien zijn behoefte, maar dat botst dan weer met jouw behoefte om er even tussenuit te gaan met een vriendin. Maar er is altijd wel een gulden middenweg te vinden, toch? Al stuur je maar af en toe een berichtje, bijvoorbeeld als je toch op de wc zit of als je vriendin even naar de wc is. ;) Dan hoeft niemand er 'last' van te hebben. Maar voor je man voelt het een stuk beter om even te meeroken dat je aan hem denkt. Dikke kans dat hij dan bij thuiskomst wèl aan jouw behoefte kan voldoen door te vragen hoe je dag was. En jullie dus gezellig samen naar bed kunnen in plaats van een (voor jou leuke) dag af te sluiten met ruzie.

Ik denk dat je daar meer aan hebt dan lezen hoe andere mensen denken over zijn berichtje of jouw reactie daarop. (En zijn reactie daar weer op.) Waarschijnlijk ga je dan uiteindelijk alleen maar 'gelijk zitten hebben'. En volgens mij is daar nog nooit een ruzie door opgelost.

4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ach weetje.. wij kunnen er eigenlijk niet over oordelen.. we kennen ze beide niet en weten niks over de relatie. Misschien zijn er wel vaker twijfels in de relatie wat wij niet weten, wij zien alleen dit ene berichtje. Als hij zo onzeker is, is het denk ik wel verstandig om gewoon eens goed met elkaar te praten en alle gevoelens op tafel te gooien. Dat kan al een hoop oplossen :)

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Thanks! Altijd leuk om te horen. Zeker van jou, want ik ben stiekem altijd een beetje fan van jou! :D:)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ach, als de mijne dat had geappt had ik gezegd: ja hoor lieverd, weet je toch, hoe gaat het daar?

*gaat door met haar leven*

Ik ga me daar niet druk om maken.

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik snap je helemaal hoor.
    Maar ben gewon benieuwd naar de reacties.
    Misschien zie ik t wel heel anders.

Ben blij met alle reacties en tips enzo!!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.938
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :) Aaahhh, wat lief.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik begrijp eerlijk gezegd je reactie en de ruzie erna niet....

Je krijgt een berichtje van je man, die niet zo lekker in zijn vel zit en onzeker is. Waarom kon je dan niet gewoon terugsturen "natuurlijk!". Dan was het toch gewoon klaar geweest.... Ik ken de situatie bij jullie thuis natuurlijk niet, maar je bent 1 sms wel een behoorlijk aan het over-analyseren.

Een goed gesprek over zijn onzekerheid kan iig geen kwaad ;)

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Geen idee, maar ik geloof niet dat ik er ruzie over had gemaakt.

Waar ik benieuwd naar ben: hebben jullie het uitgesproken? Hoe heeft je man het bedoeld? En heb jij gezegd hoe jij je voelde op dat moment? Heeft je man alsnog gevraagd hoe je dagje weg was geweest? OF: zwijgen jullie nu allebei over het gebeurde?

11. mumija

mumija Niet meer actief

Ja dit dus. Ik laat daar ook m'n avond niet door verpesten.

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik lees heel veel meningen, maar ben eigenlijk wel benieuwd naarreactie van TS. Hebben jullie het er nog overgehad of kijk je er nu anders naar een dag later etc.

13. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ik zou er zelf echt geen problemen mee hebben. Natuurlijk schat, weet je toch? ;) en weer door.. Maar ik denk ook wel dat het uit maakt hoe je onderling normaal gesproken met elkaar praat/appt

14. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wie weet begon zijn wel niet met de ruzie maar werd hij boos?!

Maargoed ik ga er verder niet op in ik wil wel graag weten hoe het met ts nu is?
    Hebben jullie er nou al rustig over kunnen praten?
    Mischien moet je kijken hoe hij zich erbij voelt, geeft hij toe onzeker te zijn dat je een lekker wijf bent en bang is om ke kwijt te raken?
    Dan kan je vanuit daar gaan proberen te werken

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Tsja ik zou me daar echt niet druk over maken.
    Mijn vriend appt altijd of ik em mis als ik weg ben.
    Nou dan app ik gewoon; uiteraard schat
    En klaar.
    Zeker als mijn vriend zo onzeker zou zijn dan zou ik er begrip voor hebben en em gewoon een geruststellend berichtje sturen.
    Draai het eens om.. Hoe zou jij het vinden als je vriend zo zou reageren op zo een app van jou.
    Ik denk dat je dan ook graag gerustgesteld zou worden

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Voor de mensen die er geen problemen mee zouden hebben: zou je dat ook niet hebben met die woorden "eerlijk antwoorden" ervoor? Ik zou echt geen probleem hebben met "mis je me?" (Tuurlijk schat, jij mij ook?). Maar die twee woorden ervoor maken de lading zo anders. Er zit voor mijn idee dan echt iets niet lekker.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.938
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet hoe de man van TS het bedoelde. Blijkbaar serieus, als er ruzi over volgt? Maar goed; als je bij je eigen man inschat dat het stukje 'eerlijk zeggen' betekent dat er iets niet lekker zit, zou dat toch juist een reden zijn om even een berichtje terug te sturen. (En het er dan eventueel thuis verder over te hebben.) Gewoon een 'normaal' mis je me -met een knipoog bedoeld- kun je eventueel nog negeren. Sorry schat, niet gezien of geen tijd gehad om te reageren. Ik zat je zo onwijs NIET te missen. ;) Maar juist als je weet of denkt dat jeman inderdaad thuis op de bank jou zit te missen, zou ik wel even een lief berichtje terugsturen.
    Oké, ik zou het waarschijnlijk irritant vinden. Maar ik zou ook bedenken dat een berichtje terugsturen weinig moeite kost en voor mij minder vervelend is, dan het voor hem is om zich thuis af te zitten vragen of het allemaal nog wel goed zit.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Juist die woorden maken het zo claimerig. Ik zou ook gelijk een rotgevoel hebben.

19. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel eens onzeker en ik denk niet dat het er beter op zou worden als mijn vriend boos word als ik daar bevestiging in zoek. Dat zou mijn onzekere gevoel eerder bevestigen.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als mijn man mij dat zou sturen wetende dat hij best onzeker is over de relatie ed zou ik zeker een berichtje terug gestuurd hebben en er al helemaal geen ruzie over maken.
    als het verhaal andersom was geweest had een groot deel hem voor kl**tzak uitgemaakt dat ie niet even reageerde terwijl hij weet dat je zo onzeker bent..

Deel Deze Pagina