Hallo allemaal, Misschien een vreemde vraag maar hoe ligt de baby eigenlijk per week of misschien maand? Het lijkt me logisch dat de baby in de laatste weken weinig ruimte heeft voor verschillende houdingen. Maar tot wanneer kan een baby wel vrij bewegen? Heeft het ook een voorkeurshouding dus hoe ze het meest liggen of kan dit per baby verschillen. Lees hier zo weinig over op het internet. Tijdens mijn controles met twee weken tussentijd lag de baby eigenlijk liggend met het hoofd links. Maar op het internet zie je ze ook een beetje staan zeg maar. Ik voel op verschillende plekken plopjes, bollingen en trillingen en vaak denk ik dan wat beweegt er eigenlijk nu. Iemand een idee? Groetjes
dat is bij iedereen verschillend. die van ons ligt al sinds alle echos op zn kop... zn billen rechts onder mn rib en zn voeten links ik heb er 2 mooie blauwe plekken van onder elke borst 1.
Moet hier wel om lachen. Want dacht eigenlijk dat alle kindjes gelijk liggen. Leuk om te lezen dat er een dwars ligt en de ander op zn kop. Haha!
Inderdaad! Ik begin soms haar al te voelen maar ik denk dat ze graag zo ligt. ..... Hopelijk veranderd dat nog.....
Mijn jongetje ligt met zijn hoofd naar beneden (zijn hoofd en handjes helaas op mijn blaas) en met zijn ruggegraat rechts in het midden en met zijn voetjes/beentjes richting mijn linkerkant bovenin mijn buik. Het is afhankelijk van hoe de placenta ligt, maar uiteindelijk kun je het zelf wel voelen/merken hoe de kleine ligt aan de hand van de bewegingen in je buik.
Tot een week of 30 kan het nog koppeltje duikelen, dus nu ruimte volop. Eentje lag altijd in stuit en de ander lag altijd overal en nergens, maar laatst lagen ze in een stapelbedje. Dus het verschilt per kind.
Mijn meisje heeft heel lang in een stuit gelegen. En ze is pas sinds een week (denk ik) gedraaid. Want de VK zei dat ze nu wel met het hoofdje beneden lag en kontje boven Ik voel haar ook volop bewegen, dus kan best dat ze nu weer dwars of anders ligt haha. Maar de mijne had wel voorkeurshouding lange tijd. de stuit dus..
Ons mannetje heeft alles al gehad op echo.. Meestal wel kontje beneden. Laatste echo lag hij ook met zijn kontje beneden. In die tijd heeft hij een weekje dwars gelegen. En nu ligt hij kopje beneden... Ze willen graag dat ze rond 30-32 weken goed liggen, maar sommige baby's draaien nog tot week 36-37.
onze kleine man draait als een gek nu. eerst 3 echo's lag hij steeds onderin de baarmoeder, hoofdje links billen rechts. maar nu gaat hij alle kanten op. gebruikt de placenta wel graag als matrasje, en dan met zijn hoofdje naar achteren gekanteld, languit slapen.... geen gezicht. moest bij de pretecho gaan buikdansen om hem wakker te maken, met de hoop op een leukere houding voor de foto
Onze meid is erg beweeglijk, dus zal heel wat houdingen gehad hebben ondertussen Tijdens de meeste echo's lag ze in stuit en dan helemaal opgevouwen met haar voeten en handen bij haar gezicht (lijkt me echt geweldig liggen... NIET!). Door haar harde hoofd ook meer last van maagzuur die tijd. Laatst was ze gedraaid, dus met hoofd beneden en weer helemaal opgevouwen, de controle erna lag ze weer in stuit en tijdens de laatste controle lag ze weer lekker met haar hoofdje beneden en nog steeds heerlijk opgevouwen en kon ze met haar tenen haar neus aanraken Volgens mij, aan de schopjes en bewegingen te voelen, ligt ze nu nog met het hoofd beneden. Woensdag krijgen we weer een controle in het ZKH en daarbij een echo, dus dan horen we of ik gelijk heb over haar huidige houding
Babymuis is ook behoorlijk beweeglijk. Bij de laatste echo (18w) lag hij op de buik met het hoofd naar achter. En maar tegen mijn navel schoppen hahaha. Ik kan hem voelen draaien en dat gebeurt nogal eens per dag. Het zegt dus nog niet zoveel; zolang de baby de ruimte heeft zal hij lekker blijven bewegen en draaien. Pas tegen het eind van de zwangerschap moet hij met het hoofdje naar beneden liggen, daarvoor maakt het niks uit.
De laatste echo lag ze met haar hoofdje naar beneden. Toen ik de dokter vroeg of dit normaal was (want ik dacht altijd dat ze met het hoofdje naar boven lagen) zei ze dat dit toch de 'voorkeursligging' is van de meeste baby's. Ik ben eens benieuw wanneer ze zich zal draaien.
Hier ligt de kleine al weken in hoofdligging, maar het verschilt nog wel eens of ie met het ruggetje rechts en beentjes links of precies andersom ligt. Nu al weer een tijdje met de rug rechts, maar zou zo maar weer kunnen wisselen. Ach.. als ie maar niet koppeltje duikt en in stuit komt te liggen!
Bij de 12weken echo lag ons meisje in stuit. En met de 20weken echo lag ze met haar hoofdje naar beneden. En ik voel ze geregeld nog overal schoppen. Ik denk dat ze nog wel een tijdje gaat rollebollen Zolang ze tegen de bevalling maar goed ligt is het allemaal geen probleem. Ze hebben nu allemaal nog zoveel ruimte om te draaien, dus laat ze nog maar even doen.
Tot 30 weken draaien ze nog lekker rond hoor! Bij 29 weken bleek mijn kleine madam bij een pretecho in stuit te liggen. Week later bij vk later lag ze overdwars en bij 31 weken (pretecho, 2e poging ) lag ze weer in stuit. De pretecho-mevrouw zei al dat ze waarschijnlijk zo zal blijven liggen en dat is ook zo. Ze ligt volgens de laatste echo (35 wk) inderdaad met d'r koppie rechtsboven, dan rugje langs mijn rechterkant, billen beneden en benen weer naar boven. Opvouwbaar kind dus. Enige rare is dat de linkerkant van mijn buik bijna helemaal leeg is.
Hier ligt ze sowieso bij elk vlos bezoek anders. De ene keer dwars, volgende keer op zn kop enz. Zelfs tijdens de 20 weken echo en de pretecho is ze in een uur tijd minstens 4x van ligging veranderd. Nu 31 weken en nog voel ik dr meerdere keren per dag alle kanten op draaien.