Vanaf wanneer kan je een eventuele vroeggeboorte tegenhouden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manyi, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hoihoi,

Gisterenavond kreeg ik flinke buikpijn en bloedverlies overlegd met de verpleegkundige en naar het ziekenhuis gegaan.
    Daar is een echo gemaakt en de kleine maakt het goed.
    Wel is mijn baarmoedermond extreem gevoelig, begon gelijk opnieuw flink te bloeden.
    Nu is mij het advies gegeven het heel rustig aan te gaan doen want ze kunnen nu een bevalling niet tegenhouden.
    Dat ga ik nu dus ook doen!
    Weten jullie vanaf wanneer een bevalling tegen gehouden kan worden door eventuele medicijnen, ben hartstikke bang dat dit misgaat :(

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Jeetje dat is schrikken zeg! :(
    Volgens mij doen ze dat pas vanaf 24 wkn? Want dan is er pas een overlevingskans geloof ik...

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat is schrikken! Volgens mij heeft Chiggy wel gelijk, vanaf 24 weken is er pas echt een overlevingskans, maar weet niet of ze wel al bijv. met 20 weken weeenremmers toedienen, die dienen ze nl. toe tot de 34ste week, dus weet ook niet hoe lang die gebruikt mogen worden etc.

Misschien is het wel een tip om zoveel mogelijk rust te nemen en zo weinig mogelijk "op te wekken"? Niet dat dat gegarandeerd iets kan uitmaken, maar misschien wel voor jouw gevoelens.

Heel veel sterkte!

4. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och jeetje wat schrikken! Volgens mij ook vanaf 24 weken soms heel iets eerder. Volgens mij kijken ze ook naar de conditie van je kindje en de kansen die het zou kunnen hebben op het moment van de vroeggeboorte. Sterkte en doe het rustig aan!

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb in ons ziekenhuis met 23+3 m'n eerste dosis weeenremmers gehad. Met 23+5 pas longrijping (moet 48 uur intrekken, dus 'al' met 23+5 zodat de overlevingskans bij geboorte met 24 weken optimaal is).

Maar ik had dus weeën die voor ontsluiting zorgde. Ik weet niet of weeënremmers ook nut hebben bij een bloedige/gevoelige baarmoederhals.

In ieder geval sterkte. Hopelijk blijven de bloedingen weg!

6. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Dank jullie voor de reacties,

We zijn zeker te weten flink geschrokken :(
    Ben hartstikke bang dat dit misgaat.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    geen ervaring mee maar wil je wel heel veel sterkte wensen doe maar lekker rustig aan !!

8. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Bedankt pluisjee.
    Jij morgen succes met de echo, ik hoop dat alles goed is :)

9. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ik had bij 18+3 flink bloedverlies ivm een hematoom in mn baarmoeder bleek later. Ik blijk een extra lobje aan de placenta te hebben die heeft gebloed. Zeckonden niets voor me doen. Alleen veel rusten..... Mij is zowel in zkh Ehv als in Maastricht verteld dat ze pas vanaf 24 weken in actie komen voor het kindje.
    Heel veel sterkte en neem je rust! Ik weet helaas heel goed wat je doormaakt....
    Ik hoop dat alles goedkomt.
    Ik ben inmiddels uit de gevarenzone gelukkig.

10. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Jeetje meid, dat is schrikken :( Geen verstand van of tips voor je, maar wilde je even sterkte wensen. Hou vertrouwen in je lichaam en doe het goed rustig aan :) Knuffel

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Dankjewel meis...!!

Kop op laat je lekker verwennen , en hou goed rust.
    Komt vast goed , eng is het wel dat snap ik .

12. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

bij de mei mama's is er 1tje daarbij hebben ze geprobeerd de bevalling bij 18 weken tegen te houden.

13. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wat een angst!ik had vanaf 20 weken voorweeen en nu net een bloeding en ben opgenomen in het ziekenhuis en ik vond het al zo eng,kan me niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen...een nichtje van mij is geboren op 23 weken en intussen 19 jaar dus dat was dan nog vele jaren terug en alles gaat goed maar ik wens je toe dat het gevaar wegebt en dat je nog in alle rust maanden van de zwangerschap mag genieten.je zal zoals ik moeten rusten :( ik lig al sinds oktober in de zetel en ben helemaal kreupel van al dat zitten en liggen maar het is voor het goede doel.sterkte!

14. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Bedankt voor jullie lieve reacties en antwoorden.
    Het is voor mij echt even switchen van vrij veel naar zo goed als niks doen.
    Mol heel veel sterkte meis, ik hoop dat jullie kleintje voorlopig nlg even blijft zitten.
    Knuf

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is heel hard maar in de meeste gevallen gaan ze pas met 24 weken iets doen.
    Zijn er verder geen andere adviezen gegeven?
    Geen seks lijkt mij bijvoorbeeld een goed idee want door seks prikkel je ook je baarmoedermond.
    Normaal gesproken is seks geen probleem maar nu met de gevoelige baarmoedermond zou ik dat niet doen.
    Verder is het slopend het wachten en het onmachtige gevoel dat je niks kan doen.
    Probeer je rust te pakken en laat je goed informeren!
    Veel sterkte!

16. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    dank je :)
    en inderdaad sex mogen wij ook niet meer hebben ,maar daar zijn wel oplossingen voor ;)

17. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Nee seks durf ik eerlijk gezegd voorlopig ook niet te hebben...
    Maar goed we zijn om vele belangrijkere reden getrouwd dan seks :p
    Manlief heeft een rustig weekend centerparcs ingepland op onze trouwdág :)
    Daar gewoon lekker genieten en ook rustig aandoen, kijk er nu al naar uit

18. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    geniet ervan met zijn drietjes!

19. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    ff positief verhaal;) bij mijn eerste zwangerschap lag ik met 10 weken al in het ziekenhuis. Bloedverlies en buikkramp. Heb 2 weken plat gelegen en daarna was het bloed verdwenen. Bij 16 weken spontaan weer bloedverlies stroomde er echt uit inc stolsels en kramp. Weer opgenomen was en plas beleid, maar ze doen inderdaad niks tot de 24 weken grens. Heeft geduurd tot ongeveer week 22/23. Had flinke hematomen aan mijn placenta. Met 38 weken ingeleid en een gezonde dochter.

Tweede zwangerschap vanaf 30 weken constant bloedverlies en weer een gezonde dochter. wel beide klein en licht. placenta was niet zo goed.

De tips die ik toen kreeg waren: geen seks (heb je waarschijnlijk ook geen zin in), niet (te) zwaar tillen, geen pittige of te gekruid eten(kan darmkramp veroorzaken en stimulatie voor je baarmoeder) en veel rust.

Ik begrijp je angst heel goed. probeer rustig aan te doen en van week naar week te leven. Heel veel sterkte:)

Deel Deze Pagina