Bang voor negatieve reacties over deze zwangerschap...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ben nu ruim 8 weken zwanger van ons 4e kindje.
    O.k. het lag niet in de planning maar de kleine is zeker welkom! (al laat ik me wel hierna ECHT helpen of mijn man)
    Nu weet ik al bij voorbaat dat mensen op mijn werk vinden dat we niet normaal zijn.
    4 kinderen op de wereld zetten!
    En ook vragen als: wat gebruik je dan voor voorbehoedsmiddel? Bij de derde vroegen sommige al: was het wel gewenst of gepland?
    Het gemiddelde ligt op 1 kind, hooguit 2.
    Het domme is dat ik na de derde steeds heb geroepen: dit is de laatste hoor!
    Nu weet ik dat mijn familie straks ook zegt: Tjonge jonge waar zijn jullie mee bezig...

Al met al lig ik al een aantal avonden wakker. Gewoon het kwetsende gevoel van hoe mensen straks gaan reageren.
    Het liefst stuurde ik een tweet de wereld in en kroop een maand onder een steen.
    Ik ben zowiezo ultra gevoelig, nu.:(
    Hebben mensen dit hier ook gehad en hoe gingen jullie ermee om?

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Voor wie is het kleintje het allerwelkomst?
    Voor jullie!!!!
    Trek je niks aan van anderen, die horen zich er niet mee te bemoeien.
    Jullie zijn er blij mee en dat is het belangrijkste.
    Mensen die negatief doen moeten zich bemoeien met hun eigen nazaten ;)

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap :)

3. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Hier zwanger van de derde, terwijl wij in een appartement wonen met maar twee slaapkamers en zonder tuin en balkon.
    De meeste reacties waren dan ook: oh, hoe ga je dat dan doen? En dan gaan jullie zeker snel verhuizen? Jullie kunnen hier nu toch niet blijven wonen?
    En deze vragen op voorhand van een felicitatie!
    Maar weet je, wij zijn er wel blij mee! Wij denken onze kinderen alles te ku nen geven wat zij echt nodig hebben: een warm nest met veel liefde, eten en drinken en heel veel gezelligheid!
    Het belangrijkste is dat jullie er vertrouwen in hebben en dat jullie gelukkig zijn!
    Wat kan jou nou de rest van de wereld schelen?
    Het is toch geweldig mooi om nog zo'n wondertje te mogen ontvangen waar je onvoorwaardelijke liefde voor mag voelen?
    Meid, geniet ervan! Schaam je nergens voor, wees trots!
    Bedenk ook dat het hebben van "maar" 1 of 2 kinderen echt van deze tijd is.
    Vroeger waren 8 kinderen ook heel normaal dus dan hebben jullie nog even te gaan ;)!

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties!:)
    Exact. Wij kwamen ook al 1 slaapkamer tekort. Nu dus nog 1.
    "Mijn God, hoe gaan jullie dit doen? En financieel"??? Alsof dat het allerbelangrijkste is.

5. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Maak je vooral niet druk wat de omgeving er van vind. Ik ben zwanger van ons 2e kindje heb een stabiele goede relatie leuk huis, ben 29 en heb gewoon werk. En ook aan mij werd gevraagd of dit wel gepland was:(. Ik denk meer dat mensen dat standaard vragen ofzo:(

Maak je niet druk is niet goed voor de baby en voor jezelf! Jullie komen er echt wel hoor, vroeger hadden ze veel meer kinderen en minder te besteden en daarbij ook nog eens kleinere huizen.

Laat je niet gek maken door je gedachten en als mensen het er niet mee eens zijn of het gek of stom vinden DIKKE VETTE PECH VOOR HUN!!!

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Mensen moet altijd wat op en aan te merken hebben meid..
    Het is jullie kindje, jullie leven enzv.

Gefeliciteerd met de zwangerschap en ik hoop dat de reacties mee zullen vallen ;) Verder lekker genieten ;)

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Mensen denken altijd vanalles wat je ook doet, heb ik gemerkt. Wij wonen evenals een van de vorige schrijvers in een appartement met 2slaapkamers zonder balkon. Omdat mijn vriend extreem hard snurkt slapen wij zelfs noodgedwongen en helaas apart (ik in de woonkamer, hij in de slaapkamer, wisselen af en toe om. Baby krijgt een eigen kamertje). We zijn ruim 3,5jr samen en ik heb een vaste baan, hij een tijdelijk met uitzicht op vast. En nog vragen mensen of het een ongelukje was, aangezien ons appartement...
    Ik denk bij mezelf, we hebben misschien pas over een jaar of 6,7 geld om te verhuizen, dan ben ik achter in de dertig, dan zou het ook fronsende blikken opleveren van mensen. En als je geen kinderen hebt dan komen daar ook vaak weer opmerkingen over in de trant van "lukt het niet, je weet toch wel hoe de kindjes komen he" (heeft een vriendin van me meegemaakt die zonder oorzaak geen kinderen konden krijgen!)
    Ik zou zeggen: geniet van je 4e zwangerschap!!

8. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Trek je niets aan van de mening van anderen, ze zullen toch altijd wel wat te melden hebben. Laat het over je heenkomen en dan doorgaan. Jullie moeten ermee leven, en ik weet zeker dat jullie gelukkig met z'n allen zullen zijn. Heel veel sterkte en succes!

9. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik vind het nogal privacy gevoelig als mensen gaan vragen of en welk voorbehoedsmiddel je gebruikt:$ Die mensen moeten zich schamen!
    En idd, er is altijd wel wat te zeuren door mensen!
    Laat je zwangerschap er niet door bederven en ga je niet verontschuldigen t is toch prachtig dat je 'zomaar' 4 kinderen hebt straks?! Geniet ervan meid!!

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Als eerste gefeliciteerd, snap je helemaal hoor. Hier excact betzelfde, lijkt mijn verhaal wel. Maar weet je wat willen jullie zelf. Wij hadden altijd al een groot gezin gewild maar ons tegen laten houden door wat anderen vinden en nu o verwachts nr 4 (ondanks voorbehoedsmiddel) en weet je ben zo blij dat het op deze manier ons toch gegunt is. De reacties waren ook anders dan ik had gedacht. Ik vind het zo mooi, nog een kindje, de kids genieten mee en wat anderen vinden, scheit aan!

Meid geniet!

11. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd!,

Je moet inderdaad niet te veel aantrekken van wat andere mensen vinden.

Ik kom zelf ook uit een gezin van 4 kinderen (zijn bijna allemaal op mijn broertje na boven de 20) en heb zelfs nu een halfzusje van 7 omdat mijn moeder onverwacht rond haar 40ste nog zwanger werd van haar nieuwe man.

Ik zou zeggen geniet er lekker van met je gezinnetje!!. En wees vooral niet bang voor reacties van anderen.

Ik heb ondanks dat dit ons eerste kindje is van sommige mensen ook geen leuke reacties gehad omdat ze jaloers waren. Maar ondanks dat geniet ik elke dag van ons kindje.

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Gefeliciteerd, lekker genieten hoor!! Denk dat mensen het niet per se negatief bedoelen, maar misschien meer uit bezorgdheid.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!

Hier met het zelfde gevoel!
    Volgende week gaan we het mijn schoonouders pas vertellen,..en zenuwachtig!
    Nu is dat niet heel gek aangezien zij op de kids letten als wij werken zijn,;) als ze het niet leuk vinden gaan we maar opvang regelen...weet het anders ook niet.

14. Miracle

Miracle Lid

25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier ook zwanger van de vierde. wij wel bewust, maar toch zo bang voor de reacties van anderen. En natuurlijk kwamen die er wel! Vooral jij liever dan ik, tjonge je moet je kinderen ook wel wat kunnen bieden later, dat je daar voor kiest nu moet je een nieuwe auto etc.
    Maar goed ik denk dat er bij ons nog zat liefde en zo over is voor een vierde kindje. de kids hebben er heel erg veel zin in en wij ook.
    Ik moet wel zeggen dat ik stiekem blij was dat er iemand in onze omgeving zwanger was van de vijfde. dan was ik niet de gene die zo op viel :)
    Gelukkig kreeg ik ook leuke reacties en hadden veel mensen het al wel verwacht. ook omdat ik niet duidelijk had gezegd dat er nooit meer een zou komen.

Probeer de vervelende reacties naast je neer te leggen en alleen naar de leuke kanten te kijken. Heel gezellig straks vier kindjes rond de eettafel!!

15. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Gefeliciteerd en wat fijn dat jullie blij zijn met deze zwangerschap, dat is uiteindelijk het belangrijkste!

Wat betreft je gedachten over wat mensen gaan denken/zeggen/roepen: zet die even stop.

Tenzij je al mensen ingelicht hebt over je vierde zwangerschap en ze hebben gereageerd op de manier zoals je beschrijft, zijn je gedachten erover alleen maar ballast. Ze kosten energie die je veel beter in je zwangerschap, je gezin en het blij zijn kunt steken.

Wat mij erg goed helpt als mijn gedachten met me aan de haal gaan is mezelf hardop toe te spreken en te zeggen: 'stop! Er is nog niemand die dit tegen je gezegd heeft behalve jijzelf nu. Je wordt onrustig en ongelukkig van je eigen gedachten, stop ermee. Denk maar aan....'

Het klinkt misschien een beetje raar, ( of zweverig en misschien vind je mijn reactie overdreven...) maar in het kort komt het op het volgende neer:

- het is niet de situatie waardoor je je rot voelt, maar de gedachten die je erbij hebt.
    - je bent niet je gedachten, die kun je stop zetten.

Hoe vaker je dit doet, hoe beter het lukt. Van enorme piekeraar en criticaster op mezelf ben ik (na therapie, dat wel) een stuk milder voor mezelf geworden. En dat gun ik iedereen!

Succes en een hele fijne zwangerschap gewenst.

16. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    gefeliciteerd met jullie zwangerschap!.. hier ook zwanger van de vierde (wel bewust) en het interesseert me werkelijk waar helemaal niks wat anderen er van vinden..ik snap niet dat mensen maar 1 of 2 kinderen willen maar dat moet iedereen zelf beslissen.. geniet ervan het is zo bijzonder!... wij hebben allemaal positieve reacties gehad al weet ik zeker dat sommige mensen denken dat we niet goed wijs zijn.. nou ja pech...

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Op dat soort vragen zou ik gewoon antwoorden: ja wij zijn ook heel blij met dit wondertje.

Oh, en nog gefeliciteerd trouwens!

18. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Och maak je niet zo druk joh!
    Hier ookk vrijwel iedereen bij nr1: was dat wel de bedoeling?
    Bij nr 2: och echt waar? Verhuizen zeker, bla bla bla.
    Nu bij nr3: echt letterlijk iedereen vroeg, ooh! Was dat wel gepland dan? Nu gaan jullie zeker verhuizen? Dat word wel druk hoor, hoe gaan jullie dat doen dan?

Lekker laten gaan, dit kindje komt er en die vragen gaan vanzelf weg als jij maar laat zien dat je heel blij bent met dit kindje.
    Mensen worden brutaal tegenwoordig en ik heb geen boodschap aan ze...

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Lak aan hebben, jouw leven, jouw geluk :) gefeliciteerd

20. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ha ha van alle reacties hier krijg ik wel goeie zin!!! :)
    Bedankt!!!

Deel Deze Pagina