Hoe ligt de baby!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cupcake01, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Hi ladies,

    Mijn meisje heb ik dus nog nooit maar dan ook nooit bovenin voelen trappen.. Ene keer lag ze dwars andere keer weer koppie omlaag.. En nu voel ik dus al weken lang of getrappel onder me blaas in of rechts in t midden.. Dit is mijn 4e kindje en volgens mij kan ik niks anders dan herinneren dat ik van die heerlijke porren in me ribben kreeg :rolleyes:

    Morgen weer naar de verloskundige zij gaat uiteraard voelen ze voelde de vorige keer dat de baby misschien aan de grote kant is dus wss word het een groei echo.

    Omdat ik al 4 jaar uit het "babywereldje" ben vraag ik me af waar trapt je baby eigk mocht het dwars liggen rond dit termijn? Ervaringen?
     
  2. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik had geen dwarligger op die termijn maar de oudste lag toen dubbelgevouwen. Hoofdje beneden en dan voetjes ook beneden die ik dan tegen mn blaas aan voelde trappelen.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  3. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Bij mij lag ze tot ongeveer 32 weken met haar hoofd naar boven, daarna is ze gedraaid en ze ligt nu met haar hoofdje beneden. Mij is verteld dat bij een 2e (of latere) zwangerschap de baby langer niet in de 'goede' positie mag liggen. Ik geloof dat ze toen tegen mij zeiden dat ze tot 36 weken had om netjes met haar hoofd naar beneden te gaan liggen. Kan me voorstellen dat het bij een 4e kindje dus nog wel oké is als ze dwars ligt. Maar dat zal de verloskundige wel kunnen vertellen morgen.

    O, ik wordt dus sinds dat ze gedraaid is in mijn zij en ribben geschopt. Was bij mijn zoon ook zo. Kontje aan ene kant en dan met gestrekte benen de andere kant op :D
     
    Louise11110 en Cupcake01 vinden dit leuk.
  4. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hier ook geen ervaring met dwarsliggers, maar hier ook zo'n dubbelgevouwen baby, hoofd handjes en voetjes allemaal beneden :p alle beweging zit in het onderste gedeelte, dus dat kan ook nog, haha.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  5. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Geloof dat deze dan ook lekker dubbel ligt.. Dat ze dat volhouden hé.. Hahaha nou ik ben zeer benieuwd morgen!:roflmao:
     
  6. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Onze derde was een dwarsligger, wat ik toen vooral merkte was een hoofd dat af en toe langs mijn ribben kwam, dan had ik liever de schepjes daar dan het hoofdje...of een hoofdje dat tegen mijn Heupbot(?) schuurde, ook niet perse lekker... ik voelde haar echt nooit schoppen was een hele relaxte dame (nog steeds).

    de dag van de inleiding ging ze pas netjes liggen zoals het hoort.. hopelijk gaat jullie baby eerder netjes klaar liggen...
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier een dwarsligger tm precies 40 weken. Ze lag met haar hoofd links, gezicht naar beneden en haar kontje dus rechts met haar beentjes voor haar lijfje gevouwen. Ze trappelde dus eigenlijk precies rond mn navel of iets lager
     
  8. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Zoiets denk ik dus ook te voelen!!!
    Of ik haar billen rechts voel.. Nou zal morgen merken..
     
  9. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Hier ligt ze al vanaf het begin met haar hoofdje naar beneden. Hopen dat het zo blijft hoewel ik niet denk dat ze nog zal draaien. Soms voel ik echt zo'n voetje uit mijn maag steken.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  10. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Soms heeft een kindje zo'n voorkeurshouding dat je het echt niet gedraaid krijg of t draait meteen terug haha. Dan maar beter met het hoofdje omlaag dan naar boVen hihi
     
  11. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Ben net terug van de verloskundige.. Billen boven rug links en hoofdje onder.. Nou dat had ik even niet gedacht maar wel dus!!:roflmao:
     
    SAARC en MolliMuis vinden dit leuk.
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mijn dochter lag dwars tot t eind. Hoofdje schuin rechtsboven, billen schuin linksonder. Beentjes had ze naar t midden. Ik voelde vooral haar hoofdje en billen, geen geschop. 1 voordeel: geen maagzuur gehad :D
     

Deel Deze Pagina