Ik heb gister een garnalen cocktail op zonder na te denken of dit eigenlijk wel mocht ivm zwangerschap.. niet zo slim Maar nu ben ik sinds vannacht aan het overgeven en aan de diarree, waarschijnlijk daardoor want mijn man heeft het niet gegeten en daar is niks mee aan de hand.. kan dit kwaad voor onze ongeboren baby en wat nu te doen?
"Zwanger en garnalen Voor zwangere vrouwen is het aan te raden om gekookte en voorverpakte garnalen niet te lang te bewaren en na aankoop gelijk op te eten. Het is nog veiliger om de garnalen voor consumptie nogmaals te verhitten. Bij een te lange verhitting worden garnalen taai, dit kan dus beter voorkomen worden. Verder is het af te raden om rauwe garnalen te eten, tenzij deze goed verhit worden." dit is omdat het de (kleine) kans heeft op listeriabacterie. Ook is garnalencocktail vaak met cocktailsaus.. zelf gemaakt, dan zat er waarschijnlijk dus alcohol in...
Heb net maar even met mijn verloskundige gebeld en deze heeft contact gehad met het ziekenhuis. Zolang er geen koorts bij komt kijken is het voor nu geen reden om actie te ondernemen. De koorts kan tot 2 weken na inname van de mogelijke listeria bacterie op komen zetten dus tot 9 januari maar goed in de gaten houden. Voor vandaag de les; toch maar nog even een keertje extra goed opletten op wat wel en niet kan