Die van de kinderen zijn netjes, maar die van ons wat minder. wel alles netjes gevouwen maar de stapels vind ik rommelig omdat het eigenlijk net niet makkelijk past. Straks in het nieuwe huis hebben we inbouw kasten en dus een go op meer ruimte om het netjes te houden.
Hier ook veel was, maar was alles op 900 toeren ( kleding ) en sla het daarna uit en hang het daarna op waarbij ook veel op hangertjes, dit scheelt zoveel wat betreft strijken! Hier alles ook gestreken en strak gevouwen. Alles hangt op kleur gesorteerd op zwarte hangers. Bij mijn zoontje in de kast ook. Mij strijk ook beddengoed trouwens.
Ja ik was ik ook kreukherstellend en hang ik het goed op. Alleen als het heel kwetsbaar spul is waar je kreukels nog goed op ziet strijk ik het dan nog. Maar das dus echt maar weinig. Lijkt me zoveel uren werk!
Hier hebben we in alle kasten extra veel hang gedeelte. Vind dat zoveel fijner en overzichtelijker. Ook voor de kinderen. Ze hoeven niet een trui helemaal onder een stapel vandaan te toveren maar kunnen het gewoon van een hanger halen. Verder oogt het ook netter. T-shirt, korte broeken ondergoed en sokken Is het enige wat we opgevouwen in de kast hebben liggen.
Hier ligt alles netjes. En ik vouw alles op een bepaalde manier op zodat de stapeltjes naast elkaar mooi aansluiten. Ik kijk er juist tegenop dat de kraamhulp het heel anders doet hahaha. Ik kan er absoluut niet tegen als het anders of rommelig is. De was is echt "mijn ding" dat doe ik altijd zelf omdat het anders op mijn manier niet goed gaat..
Haha zo herkenbaar bij de oudste. Die ziet onderop de achterste stapel iets wat ze wil hebben en trekt het er zo tussenuit. En dat soms meerdere keren per dag, tuttebelletje. De jongste krijgt zijn kast nog niet zelf open, en die kast is dan ook veel netter Ik houd van gesorteerde stapeltjes en logische indeling. Minn eigen kast is nu echter helemaal niet netjes, chronisch onderaan mijn to do lijst staat het leeghalen, uitzoeken en opnieuw inrichten vsn mijn deel van de inbouwkast. Maar daar kom ik dus nooit aan toe. En omdat de structuur toch al ver te zoeken is, leg ik de vers gevouwen stapeltjes nu ook maar ergens neer. Bij manlief ben ik ooit begonnen met sorteren van zijn enorme hoeveelheid t-shirts op kleur en basic vs kraagjes/printjes/applicaties etc. Maar aangezien hij dat niet aanhoudt, heb ik het ook maar losgelaten. Eenmaal door mij gemaakt weet hij de nette stapeltjes wel te behouden. Hanggedeelte is hier voor overhemden, jassen, jasjes en vestjes, jurkjes etc. De rest ligt. Strijken doe ik alleen wanneer strikt noodzakelijk.
Netjes. Maar niet meer op kleur. Hangspul wel op kleur. Ik ben wat makkelijker geworden. Was die hoge standaard zat en vond dat het wel wat minder mocht. Maar dat geldt niet alleen voor de kast. Ben veel blijer nu. Al blijf ik de "drang" wel houden.
Ik stapel alles netjes en sorteer naar lange mouw, korte mouw, etc. Voor de kids heb ik het meeste hangen. Werkt prettiger dan alles vouwen, (en ruimt veel sneller op ). Onderbroeken gooi ik los in een mandje: de jongste twee willen toch graag elke ochtend kiezen welk plaatje ze willen, dus daarvoor ga ik de moeite van het opvouwen echt niet doen Broeken, leggings en basic shirts liggen opgevouwen, meest op hoogte waar de jongsten niet bij kunnen. Blijft het netjes Als zij kleren uitzoeken, gaan ze toch voor de jurkjes, rokjes en shirts met print.... de rest zoek ik er dan bij.
Valt opzich mee. Goede bout en op een gegeven moment krijg je er echt de vaart in. Mijn moeder die is net superwoman met die bout haha. Ik ben nog een beginner 😂
Hier alles op stapels en hangers maar niet extreem gesorteerd en gestreken. Gewoon soort bij soort. Ik zou geen tijd meer overhouden voor hobby's en vrije tijd als ik alles zo super netjes zou willen houden.
Bij mijn schoonmoeder ligt ook alles precies op maat, op kleur etc. Ik heb het ook geprobeerd, maar heb inmiddels geaccepteerd dat ik anders ben. Raak er alleen maar gefrustreerd van. Ben nu evengoed tevreden over mijn kasten, alles is opgevouwen en ik kan alles vinden. Alleen in de zomermaanden is het altijd een bende omdat ik dan nooit weet wat ik moet aantrekken of de warmte verkeerd inschat en weer moet verkleden 🙄
Ja ik was ongeveer een machine per dag (meestal 1 dag niks en dan 2 of 3 machines na elkaar). Ik gooi ook niks in de droger en hang alles op. Strijken doe ik 1x per week (soms 2) en dan ben ik wel een uur of 2 bezig. Ik doe dat lekker voor simpele programma's op tv, rijdende rechter etc. 'S avonds dus als alles op bed ligt. Ik heb zo'n stoomgenerator, is wel stuk fijner en gaat veel sneller.
Twee keer per jaar ziet het er heel netjes uit: vlak nadat ik de zomerkleding tevoorschijn heb gehaald en hetzelfde met de winterkleding. Dat blijft dan een week zo, soms 2. En daarna is het weer slordig. Wel gesorteerd slordig, maar niet netjes gevouwen.
Was ligt in de wasmand, in de kast ligt kleding Ik heb gewoon alles gestapelt, broek bij broek, T-shirts, korte mouw, hempjes enz enz
Ik hang alle nette kleding op, oude kleding en werkkleding vouw ik op. Ik vouw de was op tafel als ik tv kijk of op een strijkplank. Alle kreukels gewoon met de hand eruit strijken en je hoeft niet eens een strijkijzer er bij te pakken. Ik heb geen last van kreukels maar ik gebruik ook geen droger. Hier ligt alles er strak en netjes in, behalve als ik netjes eruit moet zien dan ligt mijn kleding kamer er uhm ja verloren bij haha
Shirts, longsleeves, mailoots, leggings en ondergoed liggen op zn kant in een mand. Dus je kijkt van bovenaf op de sWerkt super en is overzichtelijker dan stapeltjes. Stapeltje shirts trek je al gauw overhoop als je er 1 tussenuit trekt en op deze manier niet. Jurkjes op een hanger.
Strak gevouwen en gesorteerd. Lange mouwen en korte mouwen apart. Shirts en blouses apart. Vestjes apart. Alles wat mooier hangt, hangt. Wel alle jurkjes naast elkaar, blazers bij elkaar... voor de broeken heb ik een uittrekbare broekhanger (pax van Ikea) en daar hangen m'n meest gedragen broeken. De rest ligt, gesorteerd op korte broek en lange broek/spijker of bijvoorbeeld chino, eronder.