Hoe lopen stimuleren? Kruipen is sneller

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 1981Mama, Oct 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Hello ladies,

Het is inmiddels al ruim 1,5 maand geleden dat mijn zoontje zijn eerste stapjes los zette. Hij kan wel 10stapjes achter elkaar minstens.

Maar hij kruipt razendsnel, dus kiest hij steeds voor kruipen om ergens te komen. Achter zijn loopkarretje/rollatorachtigding kan hij inmiddels rennen zelfs.. maar los lopen ho maar, hij kruipt liever.

Het enige moment dat hij niet wil kruipen is met blote knieën over tuintegels of over onze deurmat voor en achter. Maar dan loopt ie op handen en voeten.

Iemand tips? Hij kan het wel maar hij vertikt het volgens mij een beetje.

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt het niet afdwingen. Hij kan het duidelijk wel, maar is mentaal nog niet klaar voor. Bij ons was het omgekeerd waarbij heel veel frustratie erbij kwam.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hij kan het. Dus ik zou niet gaan pushen. Hulp kan op een geven moment nodig zijn als het lichaam niet wil. En dat is hier niet het geval. Hij is nog maar net 1. Waarom wil je dat hij zo snel gaat?

4. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Komt vanzelf :) Gewoon afwachten ;)

Wat je wel nog kan doen is enthousiast zijn als hij los loopt. Dat is een leuke manier om lopen aan te moedigen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Geef het tijd ;) Op een gegeven moment komt er wel iets waardoor hij liever loopt dan kruipt.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,875
    5,114
    113
    Komt vanzelf wel. Gewoon geduld hebben.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ik heb het nooit gestimuleerd. En toen opeens uit het niks, toen ik aan het koken was, kwam mijn dochter van 15 maanden opeens voorbij gewandeld :D

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Het lijkt wel of je het over mijn dochter hebt, maar zij was 'al' 1,5 geweest. Ze vertikte het ook gewoon. Op een gegeven moment liep ze bij oma wel los, maar thuis echt niet:(

Uiteindelijk is ze het vanzelf gaan doen. Ik weet dat je er als ouders heel gefrustreerd van kan worden, maar je doet er niks aan. Het komt echt vanzelf.
    Het typerende was wel dat we op een avond een ballon in de kamer hadden waar ze de hele avond achteraan is gaan lopen en vanaf toen liep ze los.

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Mijn beide kinderen liepen pas met ruim anderhalf :$!! De oudste tijgerde zelfs... en de jongste kroop. Je kan het gewoon niet dwingen, ze gaan echt pas lopen als ze daar zelf zin in hebben:p.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Het zou zo mooi zijn als hij ging lopen omdat ie dan buiten ook kan gaan lopen. In de wagen is het altijd gillen en optillen kan niet altijd. En dan helemaal omdat ik weet dat ie het kan maar het gewoon nog niet wil ofzo. Ik weet dat 15mnd gemiddeld is hoor, maar hij kan al zo lang vanalles maar hij doet t gewoon niet.

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Wil hij trouwens ook niet aan je hand lopen of als je een eindje gaat wandelen met de loopauto? Hier deed ze dat namelijk wel, alleen helemaal los niet.

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb wel eens gelezen dat je ze rechtop met de rug tegen de muur moet zetten, omdat ze dan niet kunnen gaan zitten om te kruipen en dus wel 'moeten' stappen.

Maar geen idee of dat werkt en of het wenselijk is om zo te pushen.

13. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

Jun 6, 2014
    1,097
    424
    83
    Rotterdam
    Mijn zoontje is bijna 1.5 en loopt sinds vorige week los. Rollen deed hij met 9 maanden, tijgeren met 14 en kruipen met 15 maanden. Ik weet dat het af en toe frustrerend kan zijn maar ze doen het echt op hun eigen tempo. Pushen helpt niet, alleen positief stimuleren. Mijn zoontje is motorisch wat langzamer qua ontwikkeling maar kletst daarintegen wel de oren van je hoofd. Voor zijn leeftijd loopt hij voor op spraak. Ze kunnen niet alles tegelijk he, mss is die van jou ook meer een kletskous?

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Zl kroop hier ook liever dan dat hij liep. Hij kon lopen tussen de meubels. We hebben op een middag de salontafel verder van de bank geschoven en meneer liep ineens met speelgoed heen en weer. Doordat we zo enthousiast reageerden, zag zl de lol in van het lopen. Maar puchen hebben we niet gedaan.

15. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Volgens mij is 18 maanden het gemiddelde :)

Probeer je zoontje niet te overvragen, alleen maar omdat het handiger is. Ik snap het wel hoor, maar hoe voel jij je als er aan je getrokken wordt om iets te doen wat je pet te boven gaat op het moment? Bedenk dat hij zich zo nu ook kan voelen... Dus rustig aan, het komt vanzelf.

16. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    voordat ze 18 zijn lopen ze echt wel ;).
    Grapje!
    Misschien vindt hij zo'n loopstokje leuk? Ons zoontje was er altijd mee op stap met name buiten.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    hij wil wel aan mijn hand door de kamer doorstappen, soms. Loopkarretje kan soms ook mee naar buiten (vnl tuin) maar hij laat hem achter als hij wil zitten en kruipen.

ik snap dat hij er misschien mentaal nog niet klaar voor is, voor het lopen. Maar fysiek moet hij het makkelijk kunnen... hij kwam namelijk gisteren al steppend (op een grote vrachtwagen) de kamer doorsjezen :O

Dus het moet echt wel kunnen denk ik

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Maar als hij er klaar voor is, doet hij het wel, geef hem de tijd. En zelf lopen klinkt heel handig, maar die van mij rent al sinds ze kan lopen continu weg buiten ;)

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ons dochtertje is ook 15 maanden en loopt sinds twee weken los. Echter ook alleen wanneer ze dit zelf wilt en eigenlijk alleen thuis of bij ons in de tuin. Gerust ook weer een aantal dagen dat ze het niet doet en alleen kruipt en dan zo ineens staat ze weer op en wandelt ze weer door de hele huiskamer en de hele avond door. Wij laten het gewoon, ze doen het wanneer ze eraan toe zijn. Uiteraard als ze los loopt dan doen we over enthousiast waardoor zij het ook helemaal leuk vind, dan klappen we en complimenteren we wat af hahahaha.

20. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Mijn zoon is ruim 19 maanden en loopt ook nog niet los.

Share This Page