Binnenkort gaan wij met een groep vrienden een weekendje weg. Deze vrienden weten niet allemaal dat wij momenteel bezig zijn met icsi poging 2. Tijdens dit weekendje moet ik decapeptyl spuiten. Ik wil dit niet in de koelkast leggen omdat iedereen dit ziet en het juist een ontspannen weekendje moet worden. Het is deze keer onze keuze om de mensen om ons heen niet allemaal in te lichten. Nu moet de deca normaal in de koelkast bewaard worden. Zijn er kleine koeltasjes bijv op stroom te koop? We hebben namelijk wel een eigen slaapkamer. Of heeft iemand anders een idee?
@vrouwke87, op de website van amc lees ik dat de triptofem niet per se in de koelkast bewaard hoeft te worden: https://www.amc.nl/web/file?uuid=ba0aab94-04a6-44be-8e29-d00c3bcdeea4&owner=4d928ce4-e557-4531-8337-ee2442f7f9d8&contentid=98663 misschien is dat voor jouw prikken ook zo?
Decapeptyl hoeft idd niet in de koelkast bewaard te worden. Ik heb dat trouwens zelf wel altijd gedaan. Je zou kunnen kijken bij perry sport of hema of een outdoorwinkel, wij hadden toen ook een kleine koelbox op stroom.
Ik zie dat triptofem als werkzame stof decapeptyl heeft. Dit zou dus hetzelfde moeten zijn. Mij is bij de apotheek altijd verteld dat is de deca en gonal in de groentelade van de koelkast moet bewaren.
Of even online kijken naar n klein koelboxje op stroom. En aan de andere kant kun je ze niet gewoon in de koelkast leggen en zeggen dat t voor iets anders is? Of ergens anders bij inpakken waar zij niet aan zitten?
Je heb ook zakjes waarin medicatie kan die je koel moet houden. Deze zakjes moet je voor het gebruik in water leggen, waarbij de korrels in het zakjes water op nemen en dit later verdampen. Voor de energie die nodig is om het water te verdampen blijft de medicatie koud. Mijn moeder gebruikt deze altijd voor haar insuline op haar verre reizen. Misschien is dat wat want deze kun je echt 'verstoppen'.
Heb je geen koeltasje? Waar je het in kan bewaren. Ik heb bij de apotheek een tasje gekocht die mensen met suikerziekte ook vaak hebben waarin ze hun insuline in kunnen meenemen. Je kan het eventueel ook nog koelen want er zit een koelpack (ofzoiets) bij. Ik gebruik het nogal eens als ik bv na het werk doorga naar m'n schoonouders. Dan doe ik de spuit daarin en op het werk leg ik het in de koelkast.
Het gaat in principe om drie spuiten als ik het goed begrijp? Ik ben afgelopen zomer tijdens het spuiten van de deca met de sportclub op trainingsweekend geweest en toen liep ik hier ook tegenaan, daar weet niemand dat we met IVF bezig zijn. Ik heb het aantal spuiten dat ik nodig had meegenomen en in een neutraal klein plastic tasje gedaan en in een bakje in de koelkast gelegd. Eerlijk gezegd heeft niemand heeft er naar om gekeken of gevraagd wat er in dat tasje zat. Tegen mij is overigens nog nooit gezegd dat het in de groentela bewaard moest worden, dus dat doe ik nu eigenlijk ook niet.
Ik moest tijdens het decapeptyl spuiten van deZe poging naar het buitenland voor werk. Ook met de ivf poli overleg gehad. Maar deca mag inderdaad 7 dagen buiten de koelkast. Je moet wel opletten dat als je spuitjes hebt die een paar dagen buiten de koelkast hebben gelegen eerst op maakt. Want als ze lagere tijd buiten de koelkast hebben gelegen is de uiterste houdbaarheidsdatum niet meer gegarandeerd! Veel plezier met het weekendje en succes met de poging!