babyacne?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by deesje80, Oct 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

Feb 13, 2008
    876
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb eens een vraagje, mijn dochtertje van 6.5 week heeft ineens sinds een week last van heel veel pukkeltjes. Het zit in d'r gezichtje, met name de wangetjes en voorhoofd, hals en nekje, maar ook in d'r haar.
    Nu lijken ze in te drogen en is haar huidje echt schraal en droog. Ik heb op aanraden gesmeerd met bepanthen, hielp niet echt, nu vaseline tegen de droge huid, dit lijkt wel te helpn.
    Volgens het CB hoort dit erbij op deze leeftijd en verdwijnt dit vanzelf.
    Hebben jullie kindjes er ook last van en zo ja, wat deden jullie eraan en wanneer verdween t weer? Zou het ook koemelkallergie kunnen wezen? Ik geef BV.

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

Jun 22, 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi Deesje,

Ik geloof dat mijn dochtertje dat ook had, op die leeftijd. Ik gaf flesvoeding en ik heb van het CB begrepen dat het bij BV kan zijn, dat ze wat pukkeltjes krijgen door iets wat jij eet en dat kan helemaal geen kwaad. Maar wat bij mij hielp, was een paar weken het babyhuidje alleen met Neutral wassen en ook de babywas deed ik met Neutral. En toen nam het af. Even geen Zwitsal.... heel jammer... Maar het hielp wel!

Succes, het gaat heus snel over!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb begrepen dat als je BV geeft dat het dan ook hormonen zijn waardoor je kindje er last van heeft. Ik kende en kindje die echt flinke rode puistjes in zn gezichtje had!
    Ik geef zelf FV maar mn dochtertje heeft juist sinds een paar weekjes last van verstopte talgkliertjes, van die hele kleine witte pukkeltjes, gisteren ontdekte ik ze zelfs op dr hoofdje tussen de haartjes! Heb bijna de neiging om ze uit te knijpen ;) Hopelijk gata het vanzelf weg. Op dit moment komen er alleen maar meer bij...

4. deesje80

deesje80 Bekend lid

Feb 13, 2008
    876
    0
    0
    @Lous: bedankt voor de tips vwb Neutral! Had dit idd ook eens gehoord, wie weet helpt het!@Druif: hier ook van die verstopte talgkliertjes en idd ook in het haar. Moet er ook echt van afblijven ... nu worden ze trouwens dus minder en is het erg droog, dus zou ik het liefst die velletjes weghalen, haha!

Share This Page