Heeft iemand hier ervaring mee ? Sinds mei 2008 bij de fertiliteitsarts omdat ik geen/heel moeilijk een eisprong krijg. Clomid sloeg niet aan, daarna over op gonal f 75E en pregnyl. 7 rondes achter de rug met iedere keer 1 of 2 eitjes. Zelfs al 2x zwanger geraakt, helaas allebei geeindigd in een ma waarvan de laatste op 12 maart. Mocht alweer snel beginnen met de gonal f. Vorige week helemaal happy, alweer 3 eiblaasjes van ieder 10 mm. Vandaag opnieuw naar het zh voor een fm en in de hoop dat ik vanmiddag de pregnyl zou mogen zetten. Ik schrok me rot en de fertiliteitsarts ook, 4 joekels van eieren > 20 mm ! Ze adviseerde om de behandeling direct af te breken dmv medicatie om menstruatie op te wekken óf morgen 2 eiblaasjes aanprikken om een 4-ling (!) zwangerschap uit te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een positieve afloop, dus alsnog een zwangerschap na het aanprikken van eiblaasjes? En hoeveel pijn doet dat ? Ik vind het nogal heftig, net m'n 2e ma achter de rug en nu maar liefst 4 eitjes waarvan er 2 niet 'welkom' zijn. Zo dubbel.
Hoi, wat rot zeg. Ik heb ook een keer 4 follikels gehad, bij mijn 1e poging IUI en mocht toen ook niet verder. Wij hebben die ronde voorbij laten gaan. Wel geklust maar was toch weinig kans op een zwangerschap omdat mannetje slechte zwemmers heeft. Aanprikken hebben ze het bij mij nooit over gehad, ik weet wel dat er meiden zijn bij wie het is gebeurd hier op het forum. Ik neem aan dat je gewoon net zoveel kans hebt op een zwangerschap als ze er 2 weg prikken die andere twee blijven goed, ik meen me te herinneren dat het niet echt prettig is, maar ja wat wel in de mmm. Heel veel sterkte met je beslissing en succes!
Ha Zora, Thanx voor je berichtje. Blijkbaar verschilt het beleid dan per zh omdat er bij jou niet is gesproken over aanprikken ? Voelde jij dat je zoveel eitjes had ? De arts vroeg dat nog aan mij, maar ik heb er helemaal niets van gemerkt ! Wij zijn vanmiddag naar het zh geweest. Er zijn zelfs 3 eitjes aangeprikt (bleek er 5 te hebben). Vond het overigens redelijk pijnlijk, maar dat komt meer omdat ze met de naald door je vaginawand heen prikken, brrrr. Maar als het klaar is, is de pijn ook direct over (althans, bij mij). Ik heb nu nog 1 mooi eitje links en 1 mooi eitje rechts. Vanavond mogen we klussen en dan weer 2 wk afwachten... Volgens de fertiliteitsarts hebben de overgebleven eitjes geen schade oid opgelopen van het aanprikken van de andere eitjes, daar was ik nog even bang voor. Ben in ieder geval blij dat deze hobbel weer overwonnen is ! Succes donderdag met de fm, hoop dat je goed nieuws krijgt !