Hoe lossen we dit op? Corrigeren dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het tweede slaapje is er een maand of 2 afgegaan. Ze sliep dan niet meer. Nu slaapt ze van 12-14 uur zo'n beetje. Soms pakt ze 3 uur en soms wat minder. Hangt ook heel erg van haar ontwikkelingsfase af.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier word ze 2x gewaarschuwd. Daarna halen we der van tafel en zetten der in een andere kamer op een stoel waar ze even (30sec) moet blijven zitten. Daarna gaan we terug en vragen we of ze nu gaat luisteren en normaal gaat eten. Knuffel kusje en terug naar tafel. Begint ze dan weer dan halen we der bord weg en krijgt ze geen toetje.. dat maakt altijd wel heel veel indruk en vind ze vreselijk.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik snap best dat je door haar allergie wat voorzichtiger ben met eten, maar als je haar eten weghaalt als ze er mee gooit is het gewoon niet leuk meer.
    Ik denk dat dat het snelste zal werken.

Hier ook hoor. Mijn zoontje wordt in nov 2. Hij heeft ook af en toe zo'n bui dat hij met zijn eten gooit.
    Ik haal het dan weg en zeg dat het niet mag. Een poosje later geef ik het terug, gaat hij weer gooien dan haal ik het weer weg. Dan is het gewoon klaar.

Ze zal dan snel genoeg merken dat gooien geen plezier geeft, maar gewoon geen eten.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De meeste adviezen die je reeds gekregen hebt zijn hetzelfde.
    Wat ik daarin (en ook in je openingspost) mis is afleiding bieden, verschillende opties aanbieden en ook prijzen als ze het goed doet.

Afleiding bieden: pak dr vork of als dat drama wordt ( :rolleyes: ) die van jezelf, schep een hap eten uit háár bord en zeg bijv.: nou, als jij het niet wilt eten dan eet mama het wel hoor. Dan heeft mama meer vlees. Oohh lekker: vlees!.
    Of zoiets ;)

Verschillende opties aanbieden: laat haar ook eens kiezen. Zeg bijv.: ga jij zelf goed eten met je vork of moet mama even helpen?
    Wat je kan doen is een hap van haar bord op je eigen vork scheppen en dit boven haar bord houden in de richting van haar mond. Je hebt gauw genoeg door of ze dit wilt (mond open) of niet (duwt het weg). Duwt ze het weg? Dan zeg je bijv.: nou, laat maar zien dat je het zelf kan dan.

Prijzen: spreekt voor zich. Als ze bijv. uit het laatste voorbeeld dan laat zien dat ze het zelf kan (of beter gezegd: doet, want dat ze het kan weet jij natuurlijk allang :rolleyes:, maar dat hoeft zíj nog niet te weten :p ), haar bijv. zeggen: wat fijn dat je dat zelf zo goed doet! Keurig hoor!

En tuurlijk doet je intonatie en je mimiek ook een hoop :)

Toverwoord kort gezegd: afwisseling!
    En soms wat meer geduld tussen alle verschillende trucen door wellicht ;)

PS: dit zijn lang niet al mn trucen ;)
    PB me maar als je er niet genoeg aan hebt :p

PS2: dat baldadige als ze moe zijn is héél herkenbaar!

Hoe laat gaat de jouwe op bed?
    Onze (bijna 17mnd.) vrijwel altijd om 19 uur. Of ie nou om 14 uur al wakker is of om 16 uur (slaapt vanaf 12.30, doorgaans tot 14.30/15.00).

madelein vindt dit leuk.
  5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank allemaal!

Gisteravond ging het heel goed gelukkig.
    @hunmeltje: bedankt voor je tips!
    Eten met vork laten we vaak aan haar over, ze eet ook nog veel met haar handen ( iets met rapley baby die het nut van bestek nog niet altijd in ziet ;))

Gisteravond merkten we dat we misschien ook best wel eens wat teveel proberen haar aan het eten te houden. Juist door te zeggen, kijk lekker neem nog wat van dit of dat.
    Toen ze wat begon te schuiven met dr eten heb ik gezegd dat als ze klaar was ze haar bordje op tafel mocht zetten. En dat deed ze.
    Niks geen gedoe :). Hopelijk zet dat door.

Zij gaat meestal rond 19.00-19.30 naar bed. Rond 18.45-19.00 naar boven ( afhankelijk hoe moe ze is, soms ook wat eerder of later) en dan boven nog een uitgebreide insmeer en potjes sessie :).

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Fijn dat het al beter gaat!

Onze dochter van bijna 20 maanden wil sinds ze 14 maanden is al niet meer 2x per dag slapen. Maar soms merken we dat ze zo vermoeid is door de dag dat ze toch extra rust nodig heeft.. we brengen haar dan gewoon naar bed (meestal rond kwart voor 5) en halen haar dan net voor het eten (kwart voor 6) weer uit bed. Vaak slaapt ze niet en speelt ze alleen een beetje of ligt ze gewoon te liggen.. maar dan heeft ze net genoeg gehad om weer bij te komen van alle prikkels waardoor het eten veel aangenamer is :)

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gisteravond gooide ze weer. Bord weggehaald en toen ze erom vroeg weer terug gegeven, met de mededeling erbij dat als ze weer zou gooien ik het weg zou halen , en als ze niet meer wilde ze dr bordje aan de kant mocht zetten. Ze nam nog een hapje en zette toen netjes dr bord aan de kant.
    Blijkt dus dat wij onbewust steeds best zaten te pushen om er toch nog wat meer eten in te krijgen. Ze heeft gisteravond erg weinig gegeten, maar dat hebben we maar geaccepteerd.
    Ze zit trouwens sinds gister ook direct aan de grote tafel, zonder het blad van de trip trap ertussen zeg maar. Dat lijkt ze ook erg mooi te vinden :).

In bed leggen doen we eigenlijk nooit. Meestal gaan we dan lekker op de bank een boek lezen, kruipt ze helemaal tegen me aan en rust zo ook wat.

Deel Deze Pagina