Ik had een duowagen...ook zo eentje dat ze achter elkaar.Baby liggend achterin en de oudste zittend voorin .Heb er geen moment spijt van gehad.Toen de oudste ging lopen,zat de jongste voorin en gooide ik achterin alle boodschappen....echt heel handig. Mijn kinderen scheelden 18 maanden.
Heb je ooit een echte draagdoek overwogen? Die zijn veel fijner dan een draagzak, en ook ergonomischer. Minder vermoeiend, en afhankelijk van leeftijd ook op je rug te knopen. Wat weer meer bewegingsvrijheid geeft op de buik .
Draagdoek voor de baby en quinny zapp voor de peuter. VOordeel van de zapp is dat de bekleding eraf kan en dat er dan een mc op kan. Maar de peuter loopt meestal. En de baby gaat of in doek of in zn rijdend bed. Hij geniet erg van beide, maar hij kan veel beter ontspannen in zn rijdend bed (dreamy).
Ohja @ Daisy, Tijdje terug ging ik met baby in draagdoek en peuter aan de hand naar de dokter. Ik was gehaast want ik was er even tussne gepropt en kon geen seconde verliezen. Peuter vond het nodig om in een plas te gaan staan en wilde er NIET MEER uitkomen. Ik was beginnend draagster en kwam echt met een bezwete rug aan bij de dokter. Het lukte me namelijk niet echt om peuter uit de plas te sleuren en mee te nemen. Normaal was ik desnoods een uur blijven staan, maar de dokter had nu hoge prio!! Ennieweej. Er fietste een vent langs en die vond het wel grappig. "lukt het mevrouw" NEEEEEEE!!!
Ik heb ook een draagdoek, (een tricot-slen) maar om de een of andere reden lukt het me maar niet om hem zo te knopen dat hij d'r hoofdje goed blijft ondersteunen. Ik gebruik hem dus heel soms thuis. Maar dan loop ik op een gegeven moment altijd te emmeren met sjaaltjes om wat meer steun te krijgen bij d'r hoofdje of ik loop d'r hoofdje steeds tegen te houden met m'n hand, daar zit ik ook niet op te wachten als ik buiten loop.... Ik ben er denk ik niet zo handig in met het knopen.
Wellicht een geweven draagdoek? Die kun je ook lekker strak knopen. Voor het nekje kun je een spuugdoekje oprollen.
Tsja... ik ben een beetje bang dat dat ook een miskoop wordt...ik heb dus al een tricot slen, een draagzak en dan NOG een draagdoek kopen?? m'n man ziet me al aankomen als ik weer een draagdoek wil kopen. Denk niet dat ik dat hier door de comissie krijg helaas
Hmmm dan wil je niet weten hoeveel draagdoeken sommige dames hebben 8) Een (echt goede) geweven draagdoek heb je ook zo weer verkocht, mocht het je niet bevallen. Die dingen doen het goed op onder andere marktplaats. Die tricot kun je ook wel redelijk verkopen. Als je zo rond de 17,50/20 euro gaat zitten ben je hem zo kwijt op MP. De meesten vragen er rond de 25 voor dus als je daar net onder gaat zitten dan zit je goed. Die draagzak wordt moeilijker, daarmee wordt je overladen...
Mijn zoontje was 21 maanden toen zijn zusje geboren werd. Wij hadden een meerijdplankje met zitje waar hij op kon zitten. Ik vond het ideaal, hij vond het leuk om erop te zitten. En voor de langere afstanden ben ik toch niet alleen en kon hij in de buggy. Nu is het plankje verkocht want hij wil er niet meer op, en loopt hij dus mee. En als we langer moeten lopen ben ik toch niet alleen en kan hij in de buggy en zusje gewoon in de kinderwagen. Draagdoek heb ik eigenlijk alleen in huis gebruikt, maar vind het echt ideaal met een kleine baby.
hier een kid-sit voor zoonlief achter de quinny.. voorals dochterlief in de wagen ligt en later zit en een manduca voor dochterlief en prenatalbuggy voor oudere broertje als we een lang eind moeten lopen of een hele dag weggaan.. dan kan hij ook nog slapen
Scheelt mij een hoop typewerk Ben t helemaal met je eens. Ben nog steeds blij dat we de duowagen hebben gekocht. En wat ook handig is, als de oudste niet zit...je kan best veel meenemen dan
Wij hebben een meerijdplankje, maar nog haast niet gebruikt. Eva wil graag opgetild worden, maar ze mag nu zelf kiezen: zelf lopen of op het plankje. En dan wil ze eigenlijk altijd zelf lopen . Maar nu geen drama's meer dat ze echt opgetild wil worden, want ze mag nu zelf kiezen. Het meerijdplankje is trouwens wel handig voor de boodschappen als ik in de winkel ben .
Oh, heb gestemd op meerijdplankje en tevreden, maar ik had eigenlijk ook kinderwagen en lopen oudste en tevreden moeten aanvinken.
Overig ... Mirre wilde eigenlijk al niet meer in de wandelwagen, dus duowagen was hoedanook geen optie ... (had ik ook zonde gevonden van onze mooie enkele wandelwagen). Meerijdplankje gekocht, wil ze niet op ... wel zittend, maar dat vind ik niet zo'n succes ... nog geen spijt van, misschien is ze er te jong (niet lang genoeg: nog geen 90 cm) voor. Zelf lopen, voor kleine stukjes (boodschappen doen ed) gaat dat wel, maar lange stukken houdt Mirre nog niet vol. Tobe zit dan in de draagdoek of wagen. Draagdoek + buggy, de buggy staat al een eeuwigheid bij opa en oma, maar wat mij betreft wel een optie voor de markt of als ik alleen lange stukken moet lopen: als mirre het lopen dan zat is dan kan ze in de buggy (al denk ik dat ze dat niet gaat willen). Rugdrager, werkt eigenlijk het beste. Tobe in de draagdoek of wagen en Mirre in de rugdrager.
Jasmijn kon net lopen toen Madelief was geboren, dus een plankje was geen optie. Daarnaast liep ze gewoon die kant op waar ik juist niet heem ging, dus een duo-wagen heeft vanaf dag 1 goede dienst gedaan. Nog steeds gebruik ik hem, al zou ik nu wel een dubbele buggy willen, die is minder massaal. Toch heb ik altijd plezier van de kinderwagen gehad en heb ik noooooit spijt gehad dat ik hem gekocht heb!
Dat was bij ons ook, dochtertje liep net 2 maanden toen ons zoontje werd geboren. En ze liep alle kanten op behalve de goede Een duobuggy is dan wel compacter op te bergen enzo, maar ik wil de duo wandelwagen zo lang als kan gebruiken. Past makkelijk in de auto en in de gang. Zoals dat ding stuurt...daar kan geen buggy tegenop met die kleine harde pokkewieltjes. Vind een enkele buggy verschrikkelijk om te duwen, dan zal een dubbele nog erger zijn.
Eva is 87 cm en het gaat prima op het plankje. Alleen loopt ze dus liever . Maar het kan ook per wagen en plankje verschillen of het praktisch is of niet. Ik zou het wel fijn vinden trouwens als ze wat vaker op het plankje zou willen, het is lang geleden dat ik eens heb kunnen doorlopen
Ik heb, toen Jitte geboren werd, een Phil&Ted's Sports duowagen aangeschaft. Een hele investering, maar omdat je hem makkelijk ook als enkele wagen kunt gebruiken, is hij zijn geld wel waard. Ik gebruik hem met veel plezier! En ik heb een draagdoek, erg fijn voor als ik onze oppashond moet uitlaten. Jitte gezellig op mijn buik (ze is nog maar net 8 kilo, dus het kan nog), Jelle lopen en de hond aan de riem. Ben met beide erg tevreden! @Anique: Ik heb een Hoppediz Das Leichte gekocht bij Slings and Things. Ze kosten 65 euro, en het is zijn geld echt waard. En ik heb begrepen dat deze doeken ook nog redelijk goed te verkopen zijn. En als je je tricot slen voor 20 kunt verkopen kost hij nog maar 45 euro.. Koopje toch?