Vandaag ben ik een week overtijd en daarom zou ik vandaag gestript worden. Tot onze teleurstelling blijkt dat ik nog helemaal potdicht zit van onder en daarom kon ik dus niet gestript worden . Nu kunnen we ervoor kiezen om voor volgende week nog weer een afspraak te maken bij de vk om te kijken of er dan misschien wel iets gaande is, zo niet dan word ik door verwezen naar het ziekenhuis. Of we kunnen ervoor kiezen om ons meteen door te laten sturen en dat we dan maandag of dinsdag al terecht kunnen. Dan worden er controles gedaan en word er besproken wat we verder gaan doen. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik toch nog ineens ga bevallen dit weekend, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Waar zouden jullie voor kiezen? Wat zal verstandig zijn?
Wat IK zou doen; Als je niet het gevoel heb dat het dit weekend gaat gebeuren zou ik nog een weekje wachten. De baby is er dan misschien gewoon nog niet klaar voor, en anders jou'n lichaam die er nog niet klaar voor is. Ik kan me voorstellen dat het wachten op het laatst alleen maar moeilijker word, maar officieel mag 2 weken na de uitgerekende datum. Spannend allemaal ! Als je je heel oncomfortabel in je vel voelt zou ik me wel door laten verwijzen direct. Maar als dat niet van toepassing is zou ik nog even wachten. Ik ben geen verloskundige, maar dit zou ik doen in jou'n geval.
Ik zou de afspraak maken in het ziekenhuis, kunnen ze je vruchtwater meten en kijken hoe je baby er aantoe is. In veel ziekenhuizen is 41 weken al de max, ik dacht trouwens dat vk's je sowieso met 41 weken wel door moeten verwijzen naar het ziekenhuis vanwege controlles.
Ik zou er zelf voor kiezen om meteen na het weekend naar het zh te gaan. De extra controles zouden mij zeker even gerust stellen in dit geval en dan weet je ook waar je aan toe bent... succes!!
Ik zat de eerste keer bij 40 + 5 ook nog potdicht en bij 41 weken ingeleid. Mijn persoonlijke mening: die 42e week is niet meer nodig, je wacht op een placenta die minder gaat werken of andere complicaties. Of dat je zelf bevalt, maar daar had ik zelf een hard hoofd in. Dus ik zou zeker direct na het weekend op controle gaan