Hallo, Weet niet wat ik moet doen, oke ik kan solliciteren, das toch een beetje vrijblijvend denk ik. Ik zag vanmorgen namelijk een hele leuke vacature op ons intranet. secretaresse voor 24 uur. (eigenlijk bij dezelfde instelling maar dan op een andere locatie) Interne mensen hebben voorrang en natuurlijk ook de voorkeur omdat ze overal mee bekend zijn. Ik zal even bij het begin beginnen zonder echt namen te noemen. Ik ben in juni 2009 op het secretariaaat de poli begonnen in plaats A. Toen door wat verschuivingen van secretariaten/receptie moest ik naar de receptie in de kliniek in plaats B. Voor mij wel 10-15 min langer reizen. Afgesproken dat ik 's middags altijd tot 16.45 uur werk ivm file en ophalen kinderen. Na mijn zwangerschapsverlof mocht ik als ondersteuning van het secretariaat gaan werken. Dat doe ik nu nog steeds. Nu werk ik dus 23 uur en 15 min (3 dagen tot 16.45 uur is 45 minder) per week. En nog steeds niet als volwaardig secretaresse op een secretariaat terwijl dat eerder op de poli wel was. Ik vind mijn werk ontzettend leuk, kei leuke collega's, maar toch toen ik deze vacature zag had ik wel zoiets van ik ben binnen 10-15 minuten vanuit kdv op mijn werk (ipv 25-30 min) en ik kan gewoon 24 uur werken (scheelt toch weer een paar euro's) Ik heb degene wie als contactpersoon in de vacature staat een mail gestuurd met de vraag op welke werkdagen zij iemand nodig hebben. Ik hoop zo dat het mijn werkdagen zijn.... Stom he, ik heb het hier zo naar mijn zin en toch is het fijn als je wat dichterbij kan gaan werken. EN ik wil natuurlijk met functienaam gewoon terug. Op papier staat het wel zo, maar in de praktijk met ik gewoon de ondersteuning en dat vind ik toch jammer van zo'n dure opleiding (schoevers)
Ik zou gewoon kijken of het iets voor je is, Een gesprek bind je nog niet vast. En het voordeel dat je hebt (als ik het goed gelezen heb) is dat je dezelfde werkgever houd. Ik zou zeggen DOEN!
ik zou lekker solliciteren, zeker omdat er toch wat onvrede klinkt in je huidige functie. het is een luxe positie toch? wordt het niks dan blijf je hier en willen ze je daar wel dan is dit een nieuwe kans, dichterbij, meer uren en de "juiste benaming" voor je functie, voor zover dat belangrijk is.
Ik houd in principe wel dezelfde werkgever. Dan is het echt GGZ en nu een aparte tak daarvan. Ik heb nu ook CAO van GGZ. Inderdaad eigenlijk een luxe positie haha Enige nadeel is wel dat ik nu een vaste baan heb een daar een jaarcontract, maar weet niet hoe het zit als je via interne sollicitatie binnenkomt?
Volgens mij als je intern solliciteert zou je je vaste aanstelling kunnnen behouden (dus onbepaalde tijd)
Wat ik op google tegenkom is inderdaad dat wanneer je interrn solliciteert je je vast baan kunt behouden wanneer het een zelfde functie betreft. Stel dat ik op gesprek mag komen ga ik dat zeker aankaarten. Anders hoeft het voor mij niet. Ik ga in deze tijd niet mijn vast baan opzeggen. Dat is het me eigenlijk niet waard. Oke ik weet dat je met een vaste baan ook op straat kunt komen te staan, maar toch minder snel als met een jaarcontract