Hoi meiden, Wij zitten met het volgende; We hebben particulier een woning gehuurd met een houten vloer die volgens makelaar ( staat op papier ) in matige staat was met vlekken en krassen en gaten. Onze kat heeft op deze vloer geplast en een grote vlek gemaakt. Het herstellen van de vlek, kost 1000,- euro aan schuren en lakken. Dan is de vloer weer in nette staat, dus beter als toen wij er kwamen wonen. Wij willen eigenlijk niet de gehele reparatie betalen maar de helft omdat de vloer niet in nette staat was toen we kwamen. Toen de eigenaren het huis te huur zette was de vloer wel netjes ( wij waren 2e of 3e bewoners, tussendoor hebben eigenaren de vloer niet gezien ) Heeft er iemand verstand van of wij ( helft vergoeden ivm staat van vloer ) in ons recht staan, of de eigenaren ( hele vergoeding omdat de vloer mooi was toen hun naar buitenland gingen ) Fijne avond!
als de eigenaar niet weet in wat voor staat de vloer was toen jullie erin trokken en jullie daar geen bewijs van hebben. Vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan en je alles zelf moet bekostigen.
Als de makelaar op papier heeft staan dat de vloer al in matige staat was met vlekken enz. voordat jullie er in trokken, dan denk ik dat je wel kans maakt met jullie verzoek. Ze kunnen niet verwachten van jou dat je alles betaalt om de gehele vloer in nette staat te brengen,terwijl deze hiervoor in matige staat was. Heb je geen rechtsbijstandverzekering die je hierbij te hulp kan vragen? Of evt. juridisch loket.
Ik zou wachten met eender wat doen tot vlak voor een verhuis. En dan eventueel aan de makelaar vragen hoe hij de vloer wil hebben of ofdat hij wil overleggen met de eigenaar dat zij de helft betalen. Als je nu niet van zin bent om te verhuizen en je hebt geen geurhinder zou ik er nu geen kosten aan doen. Je weet immers nooit wat een kat of een kind of weetikveelwie nog allemaal met de vloer uitsteekt.