Onze zoon is 13 maanden en drinkt al vanaf dat hij een half jaar is , zelf zijn fles. Nu ben ik al weken bezig met een tuitbeker, zowel gewoon als antilek, maar dit wou hij nooit. Sinds vanochtend drinkt hij er wel uit. Maakt niet uit of het met of zonder de antilek is. Maar nu wil hij niet meer zelf drinken. Ik moet hem helpen. Lees de beker vast houden. Hij komt de beker bij me brengen als hij wil drinken. Iemand hier ook ervaring mee, trekt dit vanzelf weer weg?
ik denk dat hij gewoon makkelijk is, ik zou het niet meer voor hem doen. Dan gaat hij vanzelf drinken. Maar ik zou op deze leeftijd sowieso niet meer met een tuitbeker beginnen, dan een open beker.
Open beker wil hij niets van weten. Oefenen elke middag met melk, maar dat is geen succes. En ik vind het drinken belangrijker dan in welke beker. Onze zoon geeft zelf heel duidelijk aan waar hij aan toe is. Zo ook nu met de tuitbeker. Maanden niet gelukt en zo vanuit het niets nu wel. Ik vind persoonlijk dat kidneren al heel jong en vroeg dingen kieren kunnen. Hij is nog maar een jaar. En als hij nog een paar maanden nodig heeft voor hij uit een gewone beker kan drinken, vind ik dit prima. Ik denk zelf niet dat het luiigheid is. Want als hij iets niet is, is het makkelijk. Hij wil alles zelf doen. Zoals je kunt lezen, dronk hij met 6 maanden al zelf zijn fles. hij eet zelf zijn boterham, fruit en warme hap. Daar mogen wij echt niet bij helpen!
Kan je niet achter hem staan en zijn armen omhoog houden? Of liggen en de beker aan hem geven zodat hij hem niet zo hoog hoeft te houden? Zo heeft hij misschien vanzelf door hoe het werkt. Of lekker op schoot en hem dan helpen, maar wel dat hij zelf de beker vast houd? Zo hebben wij het ook gedaan, en mijn zoontje drinkt ook nog uit zijn tuit hoor, melk geef ik zelfs nog uit een fles. We zijn nu langzaam aan uit de gewone beker aan het oefenen, maar dat is best nog moeilijk hier.
Hier snapte ze niks van een tuitbeker. Ze drinkt hier uit een difraxoefenbeker aan tafel en verder heeft ze een rietjesbeker wat goed gaat en heb een soort bidon van Bibi. De rietjesbeker is antilek. Die van Bibi komt het heel gemakkelijk uit.