Hoe maak ik een keuze? (Gent of DD)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kishka, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nientje, ze zeiden dat de zaad van mijn man niet slecht genoeg is voor 100% ICSI... Hij had toen 7 miljoen zaadcellen waarvan 10% bewegelijkheid A en 24% bewegelijkheid B. Bij de laatste analyse in Gent was het ineens 30 miljoen en totale bewegelijkheid (A+B) boven 40%. We waren echt met stommiteit geslagen toen we dat hoorden, want we horen al twee jaar dat de zaad slecht is... Waarom zou het nu ineens veranderen?
    Mijn AMH waarde was erg hoog in Gent... 8.1!! Daar zit ik ook van te kijken... In Dusseldorf was het namelijk 2.5. Ook op de echo hebben ze veel follikels gezien... Het ging bijna richting PCO, maar toch was de arts heel stellig dat het absoluut geen PCO was. Ik heb inderdaad een vrij regelmatige cyclus van 31-33 dagen en een eisprong, en als ik PCO had, had ik het zeer waarschijnlijk niet gehad. Al heb ik wel een aantal symptomen die mogelijk consistent zijn met PCO - onrustige huid en iets te veel haren op mijn lichaam dan me lief is... :) Heb wel gewoon normale gewicht en ik hoor dat veel PCO dames last van overgewicht hebben.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben zelf in Düsseldorf onder behandeling, maar ik zie dr. S. niet zoveel. Tijdens de stimulatiecyclus was ik onder behandeling bij het voormalige Barrahûs en had ik daar mijn arts. Alleen de punctie en TP heeft dr. S. gedaan. Nu plaatsen we cryo's terug, maar de echo's doen we in NL.
    Gisteren had ik een belafspraak met dr. S. Mijn man zegt dat hij een technocraat is: hij is supergoed in alle technieken, maar hij is in feite een beetje een introverte man.
    Ik maak wel vaker mee met artsen dat ze geen idee hebben waar een belafspraak over gaat, dus wat dat betreft was ik ook hier niet verbaasd. Ik ga ook voor de toptechnieken en voor het resultaat. Hoop alleen dat ik geen stimulatiecyclus meer hoef... (nog 7 cryo's).
    Als mijn Duits beter was, dan stapte ik over naar 1 van de vrouwelijke artsen die wel eens een TP bij mij gedaan heeft. Maar daar is m'n Duits niet goed genoeg voor. Ik weet wel dat als ik nog een stimulatiecyclus moet, ik deze in Düsseldorf zal doen.

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Idd, als je goed duits spreekt, kan je bij een duitse arts. Voor ons geen optie, want ik spreek echt geen duits. Manlief wel beter, maar aangezien ik de woordvoerster ben zeg maar en er het meeste in verdiept hebt, zijn wij voor Dr S gegaan. Eigenlijk konden we pas 6 dec as terecht, maar na nogmaals bellen konden we 6 sept al terecht. Ik vond Dr S een aardige man, kundig. Had van tevoren mijn vragenlijstje alweer gemaakt en zo ben ik het gesprek in gegaan. Dat doe ik dat altijd, ook in Gent, en ik ga niet weg voordat al mijn vragen beantwoord zijn :D

Maar ook in DD doen ze flushing. Op verzoek. Want Dr S is er geen voorstander van ivm infectiegevaar. Maar eigenwijs als ik ben, ga ik toch flushing verzoeken.

Mijn follikelmetingen laat ik in Nederland doen. Mijn ZKH hier werkt daar prima in mee en er zijn nooit verkeerde resultaten uit voort gekomen. Dus ik zie Dr S met de uitgangsecho en hopelijk de punctie en TP. Dus zoveel zal ik niet merken van zijn verstrooidheid ;)

4. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok, dat is misschien ook een goede tip, om de follikelmetingen in NL te laten uitvoeren... Onze oude ziekenhuis gaat alleen niet meewerken... Ze willen het doen alleen als ze de regie zelf blijven houden, dus zelf gaan zeggen hoelang je nog moet doorspuiten en of de dosering verhoogd of verlaagd moet worden. En dat wil ik zelf niet. Ik ga toch niet naar Dusseldorf of Gent om weer een Nederlands ziekenhuis te hebben die mij gaat vertellen wat ik moet doen?!
    Maar hopelijk zijn er andere ziekenhuizen te vinden die dat willen doen...

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens op welke dag van je cyclus moet de uitgangsecho gebeuren? We moeten nu op 29 oktober komen, maar dan zit ik waarschijnlijk maar 9 dagen na de eisprong! Ik dacht altijd dat de uitgangsecho op dag 3 van je nieuwe cyclus wordt gedaan? Is een echo nog voordat je nieuwe cyclus begint, niet te vroeg?..

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Kiekske:

Flushing? Dat is toch een soort IUI waarbij ze het bewerkte zaad in je eileiders spuiten? Dat heb ik gehad in het Barrahûs.... (au..)
    Maar jij doet toch ICSI?

Jij doet dus een stimulatiecyclus en de echo's in NL. Wie schrijft jou de hormonen voor (en bepaalt de hoeveelheid)? Is dat dr. S. of je Nederlandse ziekenhuis?

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Kishka, bij mij is de uitgangsecho nu een week voor de start van mijn menstruatie. Dit ben ik ook niet gewend, want in Gent deden ze dit altijd op dag 1, 2 of 3 van je menstruatie. Op dag 3 begon je dan met de decapeptyl en op dag 5 van je cyclus met de stimulatie.
    Nu de uitgangsecho dus voor start van de menstruatie.

Aquilegia: flushing is het uitspoelen van je follikels bij de punctie. Eicellen die blijven plakken, worden er zo toch uitgehaald.
    Dr S is ons behandelend arts; hij maakt het behandelplan, schrijft recepten uit, reageert op de uitslagen van de follikelmetingen, past eventueel het plan aan, doet de punctie en de TP. Enkel de follikelmetingen zijn dus in Nederland.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ok, bedankt voor je antwoord. Een andere flushing dan ik ken dus.

En goed te weten dat dr. S. de medicatie voorschrijft. (Heb nog 7 cryo's, maar dan weet ik wat me te wachten staat als ik nog een stimulatiecyclus moet.)

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Komt jouw testdatum niet alweer heel snel dichtbij??
    Hoop dat dit het wordt voor je!!!

10. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske: oh, ok, dank je. Het is dus niet zo vreemd...
    Aquilegia: inderdaad, zo te zien binnenkort testen?! Spannend, ik duim voor je!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn officiële testdag is morgen.

Maar ik heb dinsdag al negatief getest. Ik ging spotten door de Utrogestan heen, dat ben ik niet gewend. Ik moet mijn onderschrift nog veranderen. Ik ben vanmorgen al gestopt met de Utrogestan omdat het wel erg op menstruatie gaat lijken. :(

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh meid, wat klote... :( Sterkte...

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Kishka: Wat fijn dat je een beslissing hebt gemaakt, je neigde toch al meer naar DD, dus heb je vast de goede keuze gemaakt. Veel succes! :)

14. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nientje: dank je! :) We gaan het zien... Ik hoop met al mijn hart dat dit in ons geval de juiste keuze is!
    Aquilegia: oh bah :(. Wat klote zeg... Sterkte!

15. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben zelf heel tevreden over DD.
    Als je meegelezen hebt in het dd mmm topic zal je hebben gezien dat ik net een tp heb gehad van 2 dag 5 blasto's.
    Inderdaad is hij soms wat snel. Maar ontzettend kundig. Hij is uitgeroepen tot beste fertiliteitsarts van Duitsland. Dat zegt echt wel iets hoor.
    Ik heb ook de echo's laten maken bij een gyn in ons streekziekenhuis.
    In totaal zijn wij 5x naar dd gereden. (intake, bloeduitslagen+ behandelplan+uitgangsecho, laatste fm voor punctie, punctie, terugplaatsing).

16. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aklina, dank je wel voor je reactie. Inderdaad, ik zie in jouw banner dat je hele goede resultaten van je laatste poging hebt qua aantal bevruchtingen en cryos! Ik duim voor je dat twee blastos in je buik prachtige plakbabies blijken!!
    Verhalen zoals die van jou overtuigen me toch voor Dusseldorf kiezen...

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank jullie wel, lief dat jullie meeleven. :)

Deel Deze Pagina