hoe maak ik een lekkere rollade klaar??

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb net een rollade gekocht maar nu weet ik eigenlijk niet hoe ik hem het lekkerst klaar kan maken.Moet hij in de oven?
    Het is er een van 1 kg.
    Of moetr ik hem bakken in de pan met boter erbij??

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

De oven zou ik eigenlijk niet weten of dat kan...

Maar normaal gesproken kun je hem bakken met bak en braad, boter of wat je maar gebruikt, in de pan. Van alle kanten goed aanbakken en als dat gedaan is dan doe je er water bij en laat je het een middagje sudderen tot aan het avondeten.

Na het bakken een beetje af laten koelen en dan in plakken snijden.

Eet smakelijk!

(Ik krijg er ook wel zin in)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij doen 't idd hetzelfde als Waardevol. Erg lekker!

In de oven heb ik ook wel eens gedaan, maar dan wordt 'ie wat droger vind ik.

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    En blijft ìe dan ook lekker sappig?Zou ik hem dan nu al op kunnen zetten voor vanavond of is dat al te lang?

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    rollade moet je toch echt wel een uur of 3 laten sudderen alshet niet langer is, zou hem vanaf nu al aanbakken (duurt ook wel ff) en dan lekker opzetten te sudderen is die mooi optijd klaar.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik doe het net als waardevol. sudderen paar uurtjes. je kan hem nu gewoon al klaar maken hoor. hoef je hem vanavond alleen maar even zachtjes weer op te warmen

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Enn dan een beetje water toevoegen en de deksel op de pan?

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je braadt nu eerst boter aan. als die goed heet is gooi je de rolade erbij. even rondom bruin aanbraden. na een tijdje water erbij doen. en dan zachtjes zetten en laten sudderen paar uurtjes. af en toe misschien nog wat water erbij doen. dan uitzetten. vanavond een uurtje voor je gaat eten weer zachtjes aanzetten. evt nog wat water erbij doen maar zal niet nodig zijn dan meer. dat zie je vanzelf. hij moet gewoon lekker in het vocht liggen;)

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wel warm water erbij gooien. Want door de temperatuur verschil van koud water en het hete vet krijg je droog vlees.

Deksel schuin op de pan leggen, daar t water op gooien met beleid. Water en vet gaat namelijk enorm spetteren.

Vlees geregeld keren of besprenkelen met het vet/water (jus).

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb altijd kiprollade. Die braad ik eerst even aan in de koekenpan, in croma. Daarna smeer ik hem in met zoute ketjap (dus geen manis!) en een beetje zwarte peper, en leg ik hem met het braadvocht in een ovenschaal. Dan net zo lang in de oven als op de verpakking staat (bij kiprollade is dat geloof ik 50 minuten op 180 graden), en iedere tien minuten bedruipen met zijn eigen vocht, en omdraaien. Daarna even laten rusten, en dan pas het netje eraf knippen en in plakken snijden. Heeeeerlijk!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier bakken we de rollade meestal een uurtje.

Mijn moeder doet de rollade in aluminiumfolie, en dan in een cakeblik in de oven. Dan gaart hij in zijn eigen sop. Is ook iets van 45-60 minuten..

12. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Uurtjes?
    Ik doe het nooit zo lang,
    ik bak hem eerst aan alle kanten zodat hij een mooi
    kleurtje krijgt en dan in de braadpan met jus een uurtje ongeveer.

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Iedereen doet het anders denk ik. Hier braad ik hem ook maar maximaal 2uur. (sudderen) Want als je de pan uit zet dan in de hete jus gaart hij nog wel een tijdje na.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    lekker laten sudderen in een pan... en af en toe even een lepel vocht uit de pan over de rollade scheppen.... blijft hij sappig van.... lekker hoor, je brengt me op een idee voor morgen :p

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik krijg hier honger van!

16. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb hem net een uurtje of 2 1/2 laten sudderen,straks lekker met aardappel puree ben benieuwd hoe hij is gelukt.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En? Hoe smaakte de rollade? Issie goed gelukt?

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Oew, oew, lekker!!!

Hier gaat manlief hem altijd uithollen, vullen met kipgehakt en daarna heerlijk in de oven..

Om je vingers bij af te likken!

Je kan hem overigens overal mee vullen, kaas/ham enz. Werkt goed en is super lekker!

19. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

mag ik een keer bij jullie komen eten??
    haha lijkt me lekker!

dat wil ik ook een keer proberen, maar even op zoek naar hoe en wat

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede