Ik heb net een rollade gekocht maar nu weet ik eigenlijk niet hoe ik hem het lekkerst klaar kan maken.Moet hij in de oven? Het is er een van 1 kg. Of moetr ik hem bakken in de pan met boter erbij??
De oven zou ik eigenlijk niet weten of dat kan... Maar normaal gesproken kun je hem bakken met bak en braad, boter of wat je maar gebruikt, in de pan. Van alle kanten goed aanbakken en als dat gedaan is dan doe je er water bij en laat je het een middagje sudderen tot aan het avondeten. Na het bakken een beetje af laten koelen en dan in plakken snijden. Eet smakelijk! (Ik krijg er ook wel zin in)
Wij doen 't idd hetzelfde als Waardevol. Erg lekker! In de oven heb ik ook wel eens gedaan, maar dan wordt 'ie wat droger vind ik.
En blijft ìe dan ook lekker sappig?Zou ik hem dan nu al op kunnen zetten voor vanavond of is dat al te lang?
rollade moet je toch echt wel een uur of 3 laten sudderen alshet niet langer is, zou hem vanaf nu al aanbakken (duurt ook wel ff) en dan lekker opzetten te sudderen is die mooi optijd klaar.
ik doe het net als waardevol. sudderen paar uurtjes. je kan hem nu gewoon al klaar maken hoor. hoef je hem vanavond alleen maar even zachtjes weer op te warmen
je braadt nu eerst boter aan. als die goed heet is gooi je de rolade erbij. even rondom bruin aanbraden. na een tijdje water erbij doen. en dan zachtjes zetten en laten sudderen paar uurtjes. af en toe misschien nog wat water erbij doen. dan uitzetten. vanavond een uurtje voor je gaat eten weer zachtjes aanzetten. evt nog wat water erbij doen maar zal niet nodig zijn dan meer. dat zie je vanzelf. hij moet gewoon lekker in het vocht liggen
Wel warm water erbij gooien. Want door de temperatuur verschil van koud water en het hete vet krijg je droog vlees. Deksel schuin op de pan leggen, daar t water op gooien met beleid. Water en vet gaat namelijk enorm spetteren. Vlees geregeld keren of besprenkelen met het vet/water (jus).
Ik heb altijd kiprollade. Die braad ik eerst even aan in de koekenpan, in croma. Daarna smeer ik hem in met zoute ketjap (dus geen manis!) en een beetje zwarte peper, en leg ik hem met het braadvocht in een ovenschaal. Dan net zo lang in de oven als op de verpakking staat (bij kiprollade is dat geloof ik 50 minuten op 180 graden), en iedere tien minuten bedruipen met zijn eigen vocht, en omdraaien. Daarna even laten rusten, en dan pas het netje eraf knippen en in plakken snijden. Heeeeerlijk!
Hier bakken we de rollade meestal een uurtje. Mijn moeder doet de rollade in aluminiumfolie, en dan in een cakeblik in de oven. Dan gaart hij in zijn eigen sop. Is ook iets van 45-60 minuten..
Uurtjes? Ik doe het nooit zo lang, ik bak hem eerst aan alle kanten zodat hij een mooi kleurtje krijgt en dan in de braadpan met jus een uurtje ongeveer.
Iedereen doet het anders denk ik. Hier braad ik hem ook maar maximaal 2uur. (sudderen) Want als je de pan uit zet dan in de hete jus gaart hij nog wel een tijdje na.
lekker laten sudderen in een pan... en af en toe even een lepel vocht uit de pan over de rollade scheppen.... blijft hij sappig van.... lekker hoor, je brengt me op een idee voor morgen
Ik heb hem net een uurtje of 2 1/2 laten sudderen,straks lekker met aardappel puree ben benieuwd hoe hij is gelukt.
Oew, oew, lekker!!! Hier gaat manlief hem altijd uithollen, vullen met kipgehakt en daarna heerlijk in de oven.. Om je vingers bij af te likken! Je kan hem overigens overal mee vullen, kaas/ham enz. Werkt goed en is super lekker!
mag ik een keer bij jullie komen eten?? haha lijkt me lekker! dat wil ik ook een keer proberen, maar even op zoek naar hoe en wat